מיאו, ג'יהאד: דאעש הכריז מלחמה על החתולים

ארגון הטרור הקיצוני הוציא ציווי שאוסר על אזרחים להחזיק בחתולי מחמד, זאת על אף החיבה של לוחמי הארגון לבעל החיים

לוחם דאעש מחזיק את חתולי המחמד שלו // צילום: טוויטר // לוחם דאעש מחזיק את חתולי המחמד שלו // צילום: טוויטר

ארגון דאעש ידוע ביחסו הנוקשה לבני מיעוטים דתיים, נשים, הומוסקסואלים וסתם אזרחים שאינם אדוקים מספיק בדתם. אך כעת נראה שמצאו ראשי הארגון הקיצוני אויב חדש, החתולים. בציווי דתי שהוציאו המנהיגים הדתיים של הארגון נאסר על תושבי הח'ליפות לגדל ולהרביע חתולים בביתם.

החוק החדש הוצא על ידי חכמי הדת של הארגון והוא נסמך, על פי ההסבר ברשת התקשורת של דאעש, על "החזון, האידיאולוגיה והאמונה של הארגון". כוחות הארגון בעיר מוסול, העיר הגדולה ביותר המוחזקת בידי דאעש, הונחו לסרוק את בתי התושבים ולחפש חתולים וגורי חתולים.

תושבי העיר הוזהרו שלא להפר את החוק החדש ולא להתנגד לחיילי הארגון, בשעה שהם עוברים בין בית לבית בחיפוש אחר חתולים. מדובר בפסק הלכה משונה למדי שכן חתולים נתפסים באסלאם כחיה שאינה טמאה ואפילו מבורכת.

אחת המסורות הידועות באסלאם היא סיפור על חתולתו של הנביא מחמד, מועזה, שהנביא גזר את שרוול גלימת התפילה שלו על מנת שלא להפריע לה בשנתה, ואף בירך את החתולים והעניק להם את היכולת לנחות תמיד על רגליהם.

לוחמי ארגון דאעש, שאינם ידועים כחבורה רכת לב, הראו פעמים רבות בעבר קרבה וחיבה לחתולים בסרטונים ותמונות שהעלו לרשת החברתית. לוחמים רבים אף העלו את תמונתם על דגל הארגון וחתול המחמד שלהם. מומחים סבורים שהתמונות נועדו להראות את הצד האנושי יותר של לוחמי הארגון ולפתות צעירים להצטרף לשורותיהם. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר