דרמה בעליון: זוכה הגבר שהואשם במעשה סדום בפעוט

השופטים קיבלו את הערעור של ניסים חדאד • אחותו פרצה בצעקות שמחה: "אחי זכאי! הצדק נעשה היום" • השופט מזוז: "הכרעה מייסרת ומדירת שינה" • עו"ד של חדאד: "ייחלנו לתוצאה הזו זמן רב"

ניסים חדאד בעת שחרורו // צילום: יהודה פרץ // ניסים חדאד בעת שחרורו // צילום: יהודה פרץ

דרמה בבית המשפט העליון: שופטי בית המשפט החליטו לקבל את ערעורו של ניסים חדאד, שהורשע באונס ומעשה סדום בתינוק בן 18 חודשים, ארבע שנים אחרי שהחל לרצות את עונשו. המחוזי גזר על חדאד 17 שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע בעבירות של מעשה סדום וחבלה בנסיבות מחמירות בפעוט.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

שרון חדאד, אחות של ניסים, שרון, פרצה בצעקות שמחה לאחר ההחלטה: "אחי זכאי! האמנו והצלחנו. זה מטורף. האמנו לכל אורך הדרך ומערכת המשפט הוכיחה את עצמה היום. הצדק נעשה". בהכרעת הדין כתבו שופטי העליון סאלים ג'ובראן, יצחק עמית ומני מזוז בין היתר כי "חומר הראיות הנסיבתיות נגד המערער אינו מאפשר לבסס את הרשעתו מעבר לספק סביר".

חדאד בעת שחרורו // צילום: יהודה פרץ
חדאד בעת שחרורו // צילום: יהודה פרץ

חדאד בעת שחרורו // צילום: יהודה פרץ

יחד עם זאת השופט מני מזוז כתב כי "ההכרעה בתיק זה היא מייסרת ומדירת שינה ממש, מאחר שחומר הראיות בתיק זה אינו מאפשר להגיע לכדי הכרעה ודאית והחלטית באשר לאשמתו או לחפותו של המערער, נוכח מחדלי חקירה חמורים, כאשר צוות החקירה ננעל מתחילת הדרך על הגרסה המפלילה את המערער ולא טרח לבדוק ראיות נוספות ולבחון לעומקן את גרסאות הנאשם וחוות הדעת המקצועית מטעמו". השופט מזוז העיר כי מן הראוי שהמופקדים על כך במערכת אכיפת החוק יתנו דעתם  ויפיקו את הלקחים הדרושים.

 

"האמנתי בחפותו יותר מכל אדם אחר" 

השופט מזוז סיכם כי אין במסקנתו כדי לטהר את המערער מהחשדות כלפיו וכי נותר חשד כלפיו, ונותרו תמיהות לא מעטות באשר להתנהלותו: "עדיף כי אשם יזוכה מחמת הספק מהרשעה של חף מפשע, וידועים לענין זה דבריו של הרמב"ם: 'ולזכות אלף חוטאים יותר טוב ונכסף מהרוג זכאי אחד".

עוד רויטל סבג שקד שייצגה את חדאד אמרה: "אני מאוד נרגשת. ייחלנו לתוצאה הזו זמן רב. ליוויתי את התיק הזה זמן רב האמנתי בחפותו של הלקוח הזה יותר מכל אדם אחר, וסוף סוף הוא יוצא היום לחופשי אחרי למעלה מארבע שנים".

בכתב האישום במחוזי נטען כי חדאד ניצל את הקשר בין אמו של הפעוט וביצע את המעשה כאשר השגיח עליו לבדו בחדר הכושר.  התובעת טענה בטיעונים לעונש כי המדובר ב"אחד ממעשי העבירה המזעזעים והמחרידים שבוצעו במדינת ישראל, מעשה שאין לו אח ורע מבחינת חומרתו בתיקים של קטינים".

השופטים כתבו בנימוקי גזר הדין כי "במעשיו האכזריים פגע הנאשם בערכים של שמירת כבוד האדם, שלמות גופו של הקטין, גרימת סבל וחומרתה של פגיעה זו מעצימה עשרות מונים לנוכח העובדה שהנפגע הוא בן 18 חודשים והנאשם היה אמור לדאוג לשלומו". כמו כן, חויב הנאשם לפצות את הקטין בסכום של 60,000 שקלים. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר