בכיתה ד': גיל החלים מסרטן וחזר לביה"ס

אחרי שנה שבה אושפז בסורוקה ולמד בביה"ח, גיל בשארים בן ה־9 ישוב היום לחברים • "התפללתי להיות בבית הספר"

מוכן לבית הספר. גיל בשארים // צילום: דודו גרינשפן // מוכן לבית הספר. גיל בשארים // צילום: דודו גרינשפן

בשבוע שעבר חגג גיל בשארים את יום הולדתו התשיעי. גיל חגג גם את החלמתו ממחלת סרטן העצם (אוסטאוסרקומה), שבה חלה לפני כשנה. היתה זו שנה קשה, שבה נעדר מביה"ס "מעלה הבשור". היום הוא חוזר לכיתה ד', לאחר שבכיתה ג' בילה רוב הזמן בבית הספר שמפעיל משרד החינוך בסורוקה.

חייה של משפחת בשארים ממושב ישע שבאשכול - האם גלית, האב אילן ואחיו של גיל רון וניר - השתנו כאשר בדיקה רפואית העלתה כי גיל חלה. מאז הגילוי אושפז גיל בביה"ח סורוקה ועבר סידרה ארוכה וממושכת של טיפולי כימותרפיה וביולוגיה. "אני ילד מאוד חייכן ומאוד אופטימי", מספר גיל בחיוך שובה לב, "אבל מחלת הסרטן גרמה לי להרבה עצב כי הייתי צריך לעבור טיפולי כימותרפיה מאוד כואבים וקשים, כי נהייתה לי קרחת, כי שכבתי הרבה בבית חולים, ולא יכולתי ללכת לבית הספר שאני כל כך אוהב ללמוד בו ולשחק עם החברים שלי.

"אבל, היה לי מזל שבבית החולים יש בית ספר נפלא, עם מורים נפלאים, ולמדתי את כל הדברים שאני הכי אוהב, בעיקר מדעים. אז אמרתי לעצמי שלא נורא שאת כל שנת כיתה ג' אעבור בבית החולים, והתפללתי בכל יום שבכיתה ד' אני רוצה להיות בבית ספר שלי".

גלית, האם, אומרת: "גיל ואנחנו כמשפחה החלטנו לראות את הצד החיובי. זה נשמע נורא להגיד שיש צד חיובי במחלת הסרטן, אבל כל אחד ונקודת המבט שלו על החיים, ולכן גם שיתפנו את כל החברים, את התושבים במושב, ואת כולם למעשה, במה שעובר גיל, כדי שלא ידברו מאחורי הגב, אלא יראו את זה כאילו מדובר בחלק מהם - והצלחנו בזה". 

ניקול סגל, מנהלת בית הספר שמפעיל משרד החינוך בסורוקה, סיפרה שגיל הוא "ילד מקסים, חכם, נבון, עבר בגבורה גדולה את הטיפולים והתמודד עם המחלה, ולא ויתר על לימודים במהלך כל השנה שעברה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר