נתקעו על אי בודד וחולצו בזכות לפיד בוער

זוג שייטים שרד במשך שבוע על אי נטוש במיקרונזיה • הם החלו להתרגל לחייהם החדשים, אך גם קיוו להינצל

בני הזוג, הסירה, המבנה הארעי והקריאה לעזרה, כפי שצילם המטוס // צילום: מתוך פייסבוק // בני הזוג, הסירה, המבנה הארעי והקריאה לעזרה, כפי שצילם המטוס // צילום: מתוך פייסבוק

כמו בסרטים: לינוס וסברינה ג'ק, זוג שייטים בשנות ה-50 לחייהם, נקלעו להרפתקאה של חייהם שהחלה לפני כשבוע וחצי, כאשר נתקעו על אי (אטול) בודד בשם "פאיו" השייך למיקרונזיה, כ-240 ק"מ מהיעד שתכננו להגיע אליו. הם כבר החלו לבנות את חייהם על האי המרוחק באוקיינוס השקט, עד שמטוס סיור חולף הבחין בלפיד הבוער ובקריאת המצוקה SOS, שאותה כתבו בחול.

סירתם, שאורכה חמישה מטרים, הובילה אותם אל האי הנטוש מבני אדם, והשניים נאלצו "להתחיל מחדש" את חייהם במשך כשבוע עד לחילוץ המיוחל.

כשלא הגיעו ליעד המתוכנן - האי טמטאם, הבינו ברשויות שמשהו השתבש. משמר החופים האמריקני הגיב לקריאת החילוץ שהתקבלה בעקבות היעדרות הזוג, והחל בחיפושים. למרבה מזלם של בני הזוג, לפיד שהיה ברשותם משך אל האי מטוס סיור ביום רביעי שעבר, שבוע לאחר ההודעה על היעדרותם, ומכאן הדרך לחילוץ הייתה קצרה.

הזוג נופף לעבר המטוס שצילם אותם, את סירתם ואת קריאת ה-SOS באורך שישה מטרים שכתבו על החול. מצלמת המטוס תפסה גם מבנה ארעי שבנו לעצמם לשם הגנה מנזקי מזג האוויר. 

ספינה שנשלחה ביום שישי בבוקר למקום, אספה את שני הניצולים כשהם בריאים ושלמים. שגרירות ארה"ב במיקרונזיה העלתה פוסט בפייסבוק וכתבה כי "מבצע החילוץ הסתיים בהצלחה".

בסך הכול השתפפו בחילוץ כ-15 כלי שיט ושני מטוסים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר