אוגוסט בגנים הפרטיים: עובדים בקושי חצי חודש - גובים על חודש מלא

חלי, תושבת פ"ת, רשמה השנה לראשונה את בנה בן השנתיים לגן פרטי. היא תשלם בכל חודש 3,500 שקלים

הגנים הפרטיים // צילום: GettyImages (אילוסטרציה)

בחודש אוגוסט עובדים מרבית הגנים הפרטיים עד 8 בחודש או 11 בחודש בלבד. ואם לא די בכך שההורים נאלצים לנצל את כל ימי החופש כדי להיות עם הילדים, ונאלצים לחרוג מתקציב ההוצאות בגלל כל הפעילויות - אותם גנים, שעובדים רק שליש מהחודש - גובים תשלום של חודש מלא מההורים, סכום של אלפי שקלים עבור תקופה של שבוע בלבד. 

חלי, תושבת פ"ת, רשמה השנה לראשונה את בנה בן השנתיים לגן פרטי. היא תשלם בכל חודש 3,500 שקלים, ונדהמה כשהתברר לה שבאוגוסט תיאלץ לשלם על חודש מלא אף על פי שהגן יפעל פחות מחצי חודש. "אין לך ברירה, אם תתנגדי פשוט תאבדי את המקום של הילד בגן. מדובר בניצול", היא אומרת בכעס, "ההורים שבויים ואף אחד לא יכול להקים מחאה כי הוא מסתכן בכך שיישאר בלי סידור לילד".

התסכול מוכר בקרב הורים רבים. בנה בן ה־3 של א' יעלה בשנת הלימודים הקרובה לגן עירייה, אבל בחודש האחרון בגן, שפעל עד 19 באוגוסט בלבד, שילמה סכום מלא של 2,400 שקלים. וזה לא נגמר כאן: הגננת הציעה להורים לרשום את הילדים לקייטנה עד סוף אוגוסט בעלות של 130 שקלים ליום, זאת כמובן אחרי שכבר שילמו חודש מלא. 

"זה פשוט עושק, מערב פרוע, כל גננת עושה מה שמתחשק לה. מובן שאת התשלומים דורשים מראש, ואת בעצם לקוחה שבויה. אף אחד לא יסתכן וייצא נגד הגננת. אין בעיה שגננות רוצות חופש או לגבות תשלום גבוה יותר על קייטנה - אבל שהכל ייעשה באופן מידתי".  

מארגון גני הילדים הפרטיים בישראל נמסר בתגובה: "כגופים פרטיים אין התנהלות אחידה בגנים וכל גננת מכלכלת את צעדיה על פי ימי פעילות הגן במהלך השנה בפועל. כמו כן, ידוע לנו על גנים פרטיים הפועלים במהלך השנה גם בחלק מימי חופשות משרד החינוך ובפועל פתוחים לאורך השנה ימים רבים יותר מאשר הגנים הציבוריים. על ימי פעילות נוספים אלה הם נוהגים לגבות בתשלום דחוי - רק באוגוסט, ולהוסיפם למספר ימי הפעילות שבהם הגן פתוח בפועל בחודש זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר