"יוניליוור צריכה לקחת אחריות"

ההתנהלות התקשורתית של חברת יוניליוור מול הצרכנים יצרה משבר אמון • "שר הבריאות עצמו יצא נגד השקרים של תלמה"

מפעל תלמה בערד, הבוקר // צילום: דודו גרינשפן // מפעל תלמה בערד, הבוקר // צילום: דודו גרינשפן

משבר תלמה-יוניליוור נמצא, נכון להיום, בעיצומו, אחרי שמשרד הבריאות ביקר בפס הייצור של מפעל תלמה בערד. הביקור מגיע אחרי ימים ארוכים של משבר אמון קשה בין הצרכנים לבין יצרנית הענק, בעקבות גילוי חיידק הסלמונלה באריזות דגני הבוקר. "יוניליוור עשתה את כל הטעויות האפשרויות בהתנהלות התקשורתית שלה במשבר שלה", אומר ליאור רוטברט, מנכ"ל "ספוט תקשורת", "החברה חשבה שבזכות עוצמה שלה, לא יתעסקו אתה". לדבריו, "התקשורת לא עשתה  הנחות לתלמה". 

מגישה: ליטל שמש // צילום: דורון פרסאוד // איפור: אומאי שטרית // ארכיון: Newsenders, משה בן שמחון

עוד טוען רוטברט כי "הנזק קיים גם למשרד הבריאות וגם לתלמה. ברשתות החברתיות מכנים אותם כשקרנים ושר הבריאות עצמו אמר שיוניליוור משקרים, זאת פגיעה תדמיתית. ב-2016 אי אפשר להתנהל בלי שקיפות ואי אפשר להאשים את הש"ג". 

לדבריו, המשבר הנוכחי יכול להתפתח בין צרכנים לבין יצרניות מזון: "בדרך כלל אנחנו נותנים לדוברים לייצג את החברה מול הלקוחות, במקרה הזה אין ברירה, המנכ"לית צריכה לעמוד מול המצלמות ולקחת את האחריות. להגיד 'לא ידענו מה קורה בפס היצור', זה מדאיג אותי עוד יותר כצרכן".  

לדברי רוטברט, העובדה כי המוצרים שנתגלו פונים לקהל צרכנים צעיר פוגע עוד יותר בתדמית של יוניליוור: "כשהסתירו מותג ילדים זה גורם לחשד כלפי החברה, אך עדיין לא מאוחר מדי, יוניליוור זה מותג ענק, הוא חולש על המון מוצרים, כרגע זה פוגע רק בתלמה. יוניליוור צריכה לקחת אחריות, המשבר הזה יכול להיות הפיך". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר