רוב הישראלים מרוצים מהטיפול הרפואי שקיבלו במהלך אשפוז בבית חולים, כך עולה מנתוני סקר חברתי שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2015.
מהסקר עלה כי 82% היו מרוצים מהטיפול, בעוד 18% היו לא כל כך מרוצים או לא מרוצים בכלל.
עוד עולה מהסקר, שנערך בקרב בני 20 ומעלה, כי 85% היו מרוצים מהיחס של אנשי הצוות הרפואי ו־76% היו מרוצים מהתנאים הפיזיים של האשפוז, ובהם מספר האנשים בחדר, רמת האוורור שלו, האוכל ומידת הניקיון.
מקרב המבקרים בחדר מיון בשנת 2015, עולה כי 72% היו מרוצים מיחס אנשי הצוות הרפואי, לעומת 27% שלא היו כל כך מרוצים או לא היו מרוצים בכלל מיחס הצוות.
61% הביעו שביעות רצון מהתנאים הפיזיים בחדר המיון, בהשוואה ל־37% שלא היו כל כך מרוצים או לא היו מרוצים בכלל.
מקרב המבקרים אצל רופא משפחה ב־2015, עולה כי 94% היו מרוצים מהיחס של הרופא, 90% היו מרוצים ממיקום המרפאה ו־83% היו מרוצים משעות הקבלה של הרופא.
מקרב אלה שפנו לרופא מקצועי, עלה כי 90% היו מרוצים מהיחס המקצועי שקיבלו במהלך הביקור.
94% חשו יחס של כבוד מהצוות הרפואי, הכולל רופא ואחות, מתוכם 61% כבוד במידה רבה, 33% במידה מסוימת ו־3% אמרו כי הרופא המקצועי לא התייחס אליהם בכבוד.
באשר לזמני ההמתנה עולה כי כמחצית מהפונים לרופא מקצועי, 48%, המתינו עד שבועיים מאז הזמנת התור ועד הביקור אצל הרופא, 24% המתינו בין שבועיים לחודש, 19% המתינו בין חודש לשלושה חודשים ו־5% המתינו יותר משלושה חודשים. 79% היו מרוצים משעות הקבלה של הרופא המקצועי, 78% הביעו שביעות רצון ממיקום המרפאה ו־73% הרגישו שותפים להחלטות על הטיפול בהם. זאת לעומת רבע שלא חשו כך.
עוד עולה מהנתונים כי 19% מהפונים לשירותי רפואה פרטיים במהלך 2015 עשו זאת בעיקר בשל האפשרות לבחור רופא.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו