מלהקת ה"אשכנזים" סיימה את תפקידה

בעקבות הפרסום ב"ישראל היום": המלהקת שחיפשה בני משפחה "אשכנזים" סיימה את תפקידה, האודישנים לפרסומת בוטלו

בעקבות חשיפת מסמך הליהוק ב״ישראל היום״, לפיו מחפשים ב-yes ״אשכנזים״ ו״לא שחומים מדי״ לסרטון פרסומת, המלהקת שהפיצה את המסמך סיימה את תפקידה.

המסמך פורסם הבוקר ועורר גל תגובות ברשת ובתקשורת. בעקבות התגובות הודיעה היום המלהקת, מאירה בן עטר, לכל המעורבים כי אינה ממשיכה בפרויקט. כמו כן, האודישנים לפרסומת בוטלו.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

למי שפספס, במסמך פנימי שהועבר בשבוע שעבר לסוכנים, חיפשה המלהקת בני משפחה שיככבו בפרסומת. אף שבחברה הישראלית וכן בקרב מנויי החברה ישנם רבים בעלי מראה "מזרחי", מבקשת המלהקת "אשכנזים". בתיאור ההורים היא כתבה "שחקנים בגילאי 35-30, אשכנזים, לא קרים מדי, שנראים טוב". בהמשך מבקשת המלהקת גם ילדים בני 6-5 שתיאורם הוא "שייראו ילדים של ההורים שלהם, זה לא אומר שכולם צריכים להיות בעלי עיניים כחולות ושיער בלונדיני, אלא שלא ייראו שחומים מדי". 

את הפרסומת מביים שחר סגל. למקרה שתהיתם, התסריט אינו רלוונטי לצבע העור. כך, למשל, בסרטון אחד ילדה יושבת על שטיח, משחקת בלגו ושרה שיר עם טקסט מיני בלי להבין את משמעות המילים. הרעיון הוא להראות שילדים חשופים לתוכן לא ראוי.

האי־מייל נשלח לסוכנים המובילים בארץ, שמבחינתם העבירו את המיוצגים הרלוונטיים לדרישות, אך תהו לגביהן. "באודישנים לאשכנזים בלבד עוד לא נתקלתי", אמרה אחת הסוכנות. 

בחברה טוענים כי לא היו מודעים לשליחת המסמך. מחברת מקאן אריקסון נמסר כי "מלהקת הפרסומות פירסמה דרישות תפקיד על דעת עצמה ללא ידיעת משרד הפרסום ובניגוד להוראות חברת יס לייצוג שוויוני ומלא. דרשנו מחברת ההפקה לסיים את ההתקשרות עם המלהקת, אנו מצרים מאוד על המקרה ודוחים את הדברים בשאט נפש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר