מה מצב הים? בואו נבדוק באפליקציה

20 בני נוער מחדרה פיתחו יישומון שמספר לכם מה הטמפרטורה, כיוון הרוח ואפילו אם יש מדוזות • "כבר יודעים מה נעשה בעתיד"

צילום: גדעון מרקוביץ'

קבוצה של 20 בני נוער בני 17 מחדרה, חניכי מרכז היזמות יוניסטרים, הממוקם בתוך מתחם תיכון עמל בחדרה, יצרו אפליקציה ייחודית לקיץ שמטרתה להציג בכל זמן נתון את מצב החופים בארץ ואת היכולת לגלוש ולהיכנס למים באותו היום. 

האפליקציה המדוברת נקראת "Sea u" והיא מאגדת בתוכה את כל המידע הנחוץ לחובבי הים. האפליקציה מציגה נתונים מחופים שונים החל מטמפרטורה, עומס בחוף, מדוזות וכיוון הרוח וכלה בניקיון ועוד. כמו כן היא משמשת רשת חברתית שבה כל אחד מהמשתמשים יכול לעדכן אונליין את מצב החוף שבו הוא נמצא. לאפליקציה גירסה לאייפון ולאנדרואיד.

היישומון

ביאטריס גורון, רק בת 17 וכבר סמנכ"לית המוצר, אף היא חניכת יוניסטרים, המנוהל על ידי עמותה המובילה לשינוי חברתי באמצעות מתן הזדמנות לבני נוער בפריפריה להקים סטארט־אפים, משחזרת את ההתחלה שבה הוחלט על האפליקציה: "כולנו גרים בחדרה כך שהיה טבעי לנו להתעסק במשהו שקרוב לליבנו. בחדרה יש לנו חוף קרוב והבנו את הצורך הגדול שיש לתושבים בעונת הקיץ, ליהנות מחוויה נעימה בים". 

לדבריה, "כשהולכים לים ואי אפשר להיכנס בגלל מדוזות או גלים גבוהים מדי, ולחלופין לכלוך מוגזם, זה מאוד מאכזב. רצינו ליצור מקור מידע אמין וזמין, אפליקציה חברתית שתספק לכולם את כל המידע הנחוץ על הים בכל רגע נתון. האפליקציה מתאימה לגולשים ונופשים. היא מציגה מידע רלוונטי לגבי כל אחד מהחופים בארץ - גובה גלים, טמפרטורת המים, כמות מדוזות, רמת ניקיון החוף ועוד".

המפתחים. מימין: לדעת איזה דגל יש ביםצילומים: דפנה גזית, יוניסטרים

חן גרובר, בן 17 וחצי, לא פחות מסמנכ"ל הייצור של האפליקציה, מספר: "יש תחושה עילאית שנותנת לי כיוון למקום שלא חשבתי עליו מעולם - להיות סמנכ"ל. זה פתח לי הרבה דלתות בראש וכילד לדעת כבר מה אני רוצה לעשות בעתיד - זה מדהים".

ביאטריס מסכמת בהתרגשות: "היופי הוא שלמדנו להקים חברה עסקית לכל דבר, יחד עם חברים מהשכבה ויש בינינו חיבור חברתי ועסקי מעולה. האפליקציה תתרום הרבה לאנשים בקיץ הזה".

החניכים יציגו את המיזם העסקי שלהם מול עשרות שופטים - אנשי עסקים בכירים בתעשייה - בתחרות יזם השנה של יוניסטרים שתתקיים ב־26.07.16 באוניברסיטת תל אביב.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר