איביי תרכוש חברת סטארט-אפ ישראלית

"סיילס פרדיקט", מתמחה ביצירת מודלים חיזויים, שעשויים להגדיר את הסבירות למכירת מוצר • הערכה: שווי העסקה - עשרות מיליונים דולרים

איביי תרכוש את "סיילס פרדיקט" הישראלית // צילום: יהושוע יוסף // איביי תרכוש את "סיילס פרדיקט" הישראלית // צילום: יהושוע יוסף

חברת איביי הודיעה היום (שני) כי היא רוכשת את "סיילס פרדיקט" (SalesPredict), חברה ישראלית המאתרת תבניות ודפוסים לפיהן ניתן לחזות אירועים, לחזות התנהגות צרכנית, העדפות קנייה ולשפר שיעורי המרה לקנייה. 

"סיילס פרדיקט" היא הרכישה החדשה ביותר של איביי אשר תתמוך ביכולות הבינה המלאכותית, למידת מכונה ומדע הנתונים של איביי. עסקה זו מצטרפת לרכישה קודמת שביצעה איביי של חברת "אקספרט מייקר" (Expertmaker), במטרה להעצים את מאמצי חטיבת הנתונים המובנים של איביי. ההיקף הכספי של העסקה לא נמסר בהודעה הרשמית. בענף ההייטק נשמעו הערכות כי מדובר בעסקה בהיקף שנע בין 30 ל-40 מיליון דולר. 

עם סגירת העסקה יצטרפו עובדי "סיילס פרדיקט" לחטיבת הנתונים המובנים של איביי ויעבדו במרכז הפיתוח של איביי בנתניה. ירון זכאי אור, מייסד, שותף ומנכ"ל "סיילס פרדיקט" ישמש כמנהל המוצר והטכנולוגיה. קירה רדינסקי, מייסדת, שותפה וסמנכ"לית טכנולוגיות "סיילס פרדיקט", תשמש כדירקטורית מדע נתונים ומדענית ראשית באיביי ישראל.

לדברי עמית מניפז, סגן נשיא ומנהל כללי של חטיבת הנתונים המובנים באיביי, ואמרה: "ניישם גישות למידה מובילות על מנת ליצור את קטלוג המוצרים ומדריך התמחור המקיף בעולם. המומחיות שלנו תתרום לפעילות חטיבת הנתונים המובנים באיביי. המומחיות תסייע לנו ליצור את המודלים החיזויים המסוגלים להגדיר את הסבירות של מכירת מוצר נתון במחיר נתון על פני זמן".

פעילות חטיבת הנתונים המובנים באיביי כוללת שלוש יוזמות עיקריות, איסוף הנתונים, עיבוד והעשרת נתונים ויצירת חוויות מוצרים. "סיילס פרדיקט" תתרום לשלב עיבוד והעשרת הנתונים ובמיוחד לתובנות הנוגעות למלאי המוצרים.

ירון זכאי אור, מייסד שותף ומנכ"ל בחברה, אמר: "עם יותר מ-900 מיליון פריטים הרשומים באיביי, יש לנו הזדמנות עצומה להשתמש בניסיוננו בלמידת מכונה ולסייע לאיביי לזהות מאפייני מוצרים חשובים העשויים להשפיע על מחיר המוצר".

קירה רדינסקי, מייסדת שותפה וסמנכ"לית טכנולוגיות בחברה, אמרה: "כמדענית נתונים בנשמתי, אני תמיד התעניינתי בפיתוח שיטות הממנפות נתונים מהעבר על מנת לחזות אירועים עתידיים. החזון שלנו היה לחולל שינוי משמעותי בעולם העסקי בעזרת תחזיות מיקרו ומקרו כלכליות".

"סיילס פרדיקט" הוקמה ב-2012 על ידי ירון זכאי אור וקירה רדינסקי. בתפקידו הקודם שימש זכאי אור, במשרות שונות של ניהול מוצר בין היתר במייקרוסופט. רדינסקי היא בוגרת הטכניון וב-2015 נכללה ברשימת 30 המדענים החשובים בטכנולוגיה מתחת לגיל 30 של מגזין פורבס. 

ב-2014 דורגה רדינסקי בין 50 הנשים המשפיעות ביותר בישראל על-ידי מגזין פורבס. 

"סיילס פרדיקט" תצטרף למרכז הפיתוח הקיים של איביי בנתניה המתמחה במדע הנתונים ובראשו עומד יובל מטלון.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר