הלכו לקנות ממתקים ונרצחו. וולס וצ'אפמן // צילום: פייסבוק //

גילתה במהלך שיעור כי אביה רוצח אכזרי

אנגליה: סמנתה בריאן גילתה באמצע שיעור אזרחות כי אביה הביולוגי רצח שתי בנות 10 בפרשה שהסעירה את המדינה

הסתיר את עברו והתקבל לעבודה בבית הספר. איאן האנטלי // צילום: רויטרס

"את רואה אותו בי, בפנים שלי?": בזכות צירוף מקרים אכזרי במיוחד, בגיל 14 למדה סמנתה בריאן - מסוהם, אנגליה - על הזהות האמיתית של אביה הביולוגי. "את לא דומה לו בכלל, לא מבפנים ולא מבחוץ", אמרה לה אמה קייטי לאחר שבתה הציפה אותה בשאלות, תוך שהיא מתייחסת לרוצח הילדים המושמץ איאן האנטלי, שלפני 14 שנים רצח את הולי וולס וג'סיקה צ'אפמן בפרשה שהסעירה את המדינה כולה. כפי שהיא הבינה רק לפני ארבע שנים, סמנתה הייתה בתו הביולוגית של הרוצח הנתעב. 

היום, בגיל 18, לאחר שבמשך שנים אמה ובית המשפט הגנו עליה, היא ניצבת בעוז כדי לספר לעולם - באמצעות אמצעי התקשורת בבריטניה - מי היא באמת, תוך שהיא נחושה להוכיח שהיא שונה מהאנטלי לחלוטין. בעוד אביה רצה לקחת חיים, היא מתנדבת כפאראמדיקית. 

הלכו לקנות ממתקים עם חולצות של מנצ'סטר יונייטד - ונרצחו. וולס וצ'אפמן // צילום: פייסבוק

פיתה את הילדות, רצח אותן ושרף את גופותיהן

את האמת על אביה היא גילתה בנסיבות נוראיות, תוך שהיא מוקפת בחבריה לכיתה בבית הספר בעיר הקטנה שבמחוז קיימברידג'שייר. בתחילה, התבקשה סמנתה להכין עבודה על מקרי הרצח, היא שוטטה ברשת עד שגילתה תמונה של האנטלי שחשפה כי מדובר באביה. "הרגשתי כאילו נדקרתי בחזה", היא מספרת, "התחלתי לרעוד, לא יכולתי לעצור את הדמעות". 

היום היא כבר לא מתביישת, ומספרת: "אני מנסה אפילו לא להגיד את השם שלו, כי זה פשוט ממחיש את קיומו. אני שונאת אותו, הוא מעולם לא היה אבא שלי, הוא לא יותר מתורם זרע".

"לא אני גרמתי את הכאב, אבל אני חושבת הרבה על המשפחות של הנרצחות, וכמה נורא הן בוודאי חשו", היא מספרת. סמנתה הייתה רק בת 4 כשאביה רצח את ג'סיקה והולי בנות ה-10 באוגוסט 2002. השתיים לבשו חולצות תואמות של קבוצת מנצ'סטר יונייטד, הלכו לקנות ממתקים – ונעלמו. במשך 13 ימים התפללו הוריהם, והמשטרה פתחה באחד המבצעים הגדולים שידעה, כשאלפים חיפשו אחר הילדות. 

מקסין קאר. שימשה כאליבי לבן זוגה הרוצח // צילום: פייסבוק

האנטלי ובת זוגו דאז מקסין קאר, שניהם עובדים של בית הספר, התראיינו לתקשורת וסיפרו כמה הם מתפללים לשובן של "שתיים מהילדות המבריקות והמתוקות ביותר בעולם". קאר אפילו הראתה לתקשורת מכתב שקיבלה משתי התלמידות, חתום בלבבות ובנשיקות. מאחורי תחפושת האכפתיות, החביא האנטלי את הבנות בתוך ביתם המשותף של בני הזוג, לאחר שפיתה אותן להיכנס כשעברו לידו. מעולם לא נחשף מה קרה בתוך הבית הזה, אך ידוע כי תוך שעה מחטיפתן – הבנות כבר לא היו בין החיים. לאחר שמתו, האנטלי החביא את גופותיהן באתר מרוחק כ-10 ק"מ מהמקום, ומאוחר יותר חזר למקום על מנת להצית אותן. 

במשפטו הוא טען כי הולי טבעה לאחר שבטעות נפלה לאמבטיה מלאה מים, כשעזר לה להתמודד עם דימום באפה. כשג'סיקה התחילה לצרוח הוא חנק אותה למוות "בטעות", בעת שניסה להרגיע את  בכיה. קאר לא הייתה בבית, אך סיפקה עבור בן זוגה אליבי כשטענה שהייתה עמו באותה העת. 

להאנטלי היו אישומים בגין עבירות מין בילדות ברחבי בריטניה, אך עד משפט הרצח הוא מעולם לא הורשע, וכך הצליח להשתחל אל בין כותלי בית הספר כעובד. בסופו של דבר הוא נשפט לשני מאסרי עולם. קאר נידונה לשלוש שנים וחצי של מאסר על שיבוש הליכי משפט. היא שוחררה ב-2004, אז ניתנה לה זהות בדויה והיא אף הביאה לעולם ילד משלה. 

קבריהן של הילדות // צילום: פייסבוק

"'מה התמונה שלי קשורה לזה?'. הקלקתי והתחלתי לרעוד"

לסמנתה הייתה ילדות מאושרת, אמה עזבה את אביה כשעוד הייתה בהיריון עמה, לאחר שסבלה מהתעללות מצדו של האנטלי. היא נישאה למרטין בריאן, אליו מתייחסת סמנתה כאביה לכל דבר, ואף נושאת את שמו לאחר שאימץ אותה באופן חוקי בשנת 2009. לשניים שלושה ילדים נוספים.

בגיל 11 גילתה האם לבתה שמרטין אינו אביה הביולוגי, שהיה "איש רע מאוד שהזיק לשתי ילדות קטנות". סמנתה מספרת כי היא הייתה נסערת מהידיעה שמי שחשבה שהוא אביה אינו אביה, אך למרות סקרנותה לא שאלה יותר שאלות לגבי האיש שהביא אותה לעולם. 

שלוש שנים מאוחר יותר, בשיעור אזרחות, למדו התלמידים על פשעים חמורים שאירעו באזור ובמסגרת זו ביצעו תחקיר אינטרנט במחשבי הכיתה אודות מספר שמות של פושעים מפורסמים. "כשקיבלתי את השם איאן האנטלי זה לא אמר לי כלום", היא משחזרת, "כתבתי את שמו בגוגל והתחלתי לראות את התמונות שלו ואת הכותרות 'רוצח הילדות'. לפתע, צילום אחד קפץ לנגד עיניי – ובו נראו דמויות אישה וילדה מפוקסלות. למרות הטשטוש זיהיתי מיד את אמי ואת עצמי". 

"מיד שאלתי את עצמי 'מה התמונה שלי קשורה לזה?'. הקלקתי והתחלתי לרעוד, לא יכולתי לעצור את הדמעות", היא מיד הבינה מיהו "האיש הרע" שהיה אביה. "רצתי החוצה והתחבאתי בשירותי הבנות. לא הצלחתי להתאפס וברחתי הביתה. אמא שלי הבחינה שבכיתי אבל לא יכולתי לספר לה כלום, חשבתי שהיא תעריך שחיפשתי את המידע בכוונה ולא רציתי להרגיז אותה". 

במשך שבועיים שמרה סמנתה את הסוד הגדול עד שלא יכלה להתאפק יותר. אמה סיפרה לה את כל האמת והסבירה כי היא רק רצתה להגן עליה עד כה. לאחר מכן הגיעה תקופה קשה של שאלות, מחשבות וגם סיוטים. 

איאן וקייטי בצעירותם

היומן המזעזע של אמא נחשף

מאוחר יותר אמה הוסיפה וסיפרה לה גם על ההתעללות שחוותה היא עצמה לפני שנפרדה מהאב הרוצח. בחודש שעבר, כשחגגה 18, היא קיבלה מאמה את "קופסת הסיוטים" ובה יומן המתעד את מעשיו המתועבים של האנטלי, וכן גזרי עיתונים מתקופת הרצח הכפול והמשפט שלאחריו. "היא שאלה אותי אם אני רוצה לדעת את כל האמת, ואני גמעתי כל שורה. הבנתי לראשונה מה אמא שלי עברה עד שמצאה את הכוח לעזוב את הגבר שהרביץ לה, אנס אותה ואף דחף אותה במורד מדרגות בעודה בהיריון. הוא בעצם ניסה להרוג אותי". האם סיפרה לבתה כיצד הכירה את האנטלי כשהייתה רק בת 15 והוא בן 24. הוא הכריח אותה לעזוב את הבית, בודד אותה מהוריה ומחבריה והתעלל בה. 

היא מספרת כי במספר מקרים נתקלה בדחייה מצד החברה. כך למשל כשסיפרה לנער שעמו יצאה על אביה הרוצח, הוא לא רצה לראות אותה יותר ואמר לה שהוא מפחד שהיא "תצא כמוהו", נער אחר אמר לה שבמקרה שאביה ישתחרר הוא לא ירצה להיות עמה כי אביה עלול "להרוג את שניהם".

עד היום סמנתה מעולם לא חשבה על האפשרות של לפגוש את אביה. "הוא רוע טהור. כל מה שהוא – מעולם לא עבר אליי. אני מסרבת לתת לו להשתלט על מחשבותיי או על חיי. השינוי שאני אעשה זה שאעזור לאחרים – ההפך הגמור מכל מה שהוא מייצג".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו