ניצב בדימוס חגי דותן הורשע בהטרדה מינית

מי שכיהן כמפקד מחוז חוף ופוטר, הורשע במסגרת הסדר בהתנהגות שאינה הולמת שוטר • החל גם שלב הטיעונים לעונש

חגי דותן // צילום: דודי ועקנין // חגי דותן // צילום: דודי ועקנין

ניצב (בדימוס) חגי דותן הורשע היום (חמישי) בבית הדין למשמעת של משטרת ישראל בהטרדה מינית ובהתנהגות שאינה הולמת שוטר או שיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה. ההרשעה הגיעה במסגרת הסדר שנחתם בין דותן למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).  כמו כן התקיים היום שלב הטיעונים לעונש, כאשר גזר הדין יינתן במועד מאוחר יותר.

נגד דותן, שהיה בתפקידו האחרון מפקד מחוז חוף ופוטר מהשירות בספטמבר 2015, הוגש לפני כשלושה חודשים כתב אישום בבית הדין למשמעת של המשטרה בעבירות של הטרדה מינית והתנהגות שאינה הולמת שוטר. כתב האישום כלל שישה מקרים, מהם שלושה של הטרדה מינית ושלושה של התנהגות שאינה הולמת בכך שניהל מערכות יחסים עם שוטרות.  

בראש הרכב בית הדין למשמעת עמדו שופט מחוזי בדימוס וכן שני קציני משטרה בכירים (בגימלאות) בדרגת ניצב.

דותן הודה כי בעת שכיהן במגוון תפקידי פיקוד בכירים, הוא פנה בכמה הזדמנויות שונות לכמה שוטרות תחת פיקודו באמירות פוגעניות בעלות אופי מיני. באחת הפעמים הוא אמר לשוטרת שכפופה לו "איך הייתי מת לנשק אותך". הודותן גם יודה בקיום קשר אינטימי עם שוטרת שהיתה כפופה לו תוך קבלת החלטות בעניינה.

ההחלטה להסתפק בהעמדה לדין משמעתי התקבלה נוכח העובדה שדותן קיבל אחריות על מעשיו, בחלק מהמקרים כבר בשלב החקירה, וחסך בכך את מעמד העדות מהשוטרות, פרישתו מהמשטרה, הסכמתו להודות בעובדות ולאור העובדה שמעשי ההטרדה היו מילוליים  בלבד ולא הגיעו לכלל מעשה, והשיח המטריד לא  היה ברף חומרה גבוה יחסית.

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר