מחשוף מגדיל את הסיכוי להתקבל לעבודה

כך עולה ממחקר בצרפת שבדק שתי נשים בעלות אותן יכולות ומראה דומה • השוני: אחת בלבוש שמרני והשנייה עם מחשוף • הנשים הגישו קורות חיים עם תמונה מצורפת

מחשוף, צילום: GettyImages

זה בדוק מחקרית: מחשוף מעלה את הסיכויים להתקבל לעבודה, לפחות בצרפת.  ד"ר סבג קרטצ'יאן, חוקר באוניברסיטת הסורבון שבפאריס, ערך מחקר שנועד לגלות את השפעת הלבוש על תהליך הגיוס לעבודה.

באמת קוראים את קורות חיים שלכן? // צילום: GettyImages

ד"ר קרטצ'יאן השתמש במחקרו בשתי נשים בעלות מראה דומה עם ניסיון זהה בקורות החיים שלהן. במסגרת המחקר, השתיים הגישו את מועמדותן עבור 200 משרות שונות. המחקר התקיים על פני תקופה של שלוש שנים, כאשר אישה אחת צירפה לקורות החיים שלה תמונות בלבוש שמרני, והאחרת בלבוש חושפני. כל אחת מהנשים הגישה קורות חיים עם תמונה עבור 100 מקומות עבודה שונים.

מתוך 200 התפקידים אליהן הוגשו קורות החיים, האישה עם המחשוף זכתה ל-62 הצעות לראיונות עבודה, יותר מאשר העמיתה "השמרנית" שלה.

"התוצאות מראות באופן מובהק כיצד בוחרים המגייסים את העובדים שלהם", צוין במחקר, "לא משנה מהי המשרה המוצעת, בין אם מדובר באשת מכירות שבאה במגע עם לקוחות או מנהלת חשבונות, המחשוף מעורר במגייסים תגובה חיובית". 

לבוש שמרני ורציני? פחות בד עושה את העבודה, לפחות בצרפת // צילום: GettyImages

התוצאות, יידונו ב"כנס ההופעה החיצונית", שיתקיים השבוע בבריטניה. מדובר באירוע הגדול והחשוב ביותר בעולם שעוסק בדימוי הגוף ובנזקיו.

המחקר הראה: האישה עם המחשוף זכתה ל-62 יותר ראיונות עבודה מעמיתתה // צילום: GettyImages

אקדמאים, רופאים, מתרגלים וקובעי מדיניות מעורבים במחקר למתן טיפול לאנשים עם חששות הקשורים במראה החיצוני. הם יתאספו בכנס על מנת לדון בתובנות של המחקרים המבוצעים ולשתף רעיונות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר