הסינים מתים על "וורקראפט"

סרט הפנטזיה, שמבוסס על משחק מחשב, נכשל בקופות בארה"ב (24 מיליון דולר בלבד בסוף השבוע הראשון לצאתו) אבל הכניס לא פחות מ־156 מיליון דולר בחמישה ימים בסין

וורקראפט // צילום: איי.פי // וורקראפט // צילום: איי.פי

סרט הפנטזיה עתיר האפקטים "וורקראפט: ההתחלה" אמנם התרסק בקופות בארה"ב (שם סיים את סוף השבוע הראשון שלו עם 24 מיליון דולר בלבד), אך ביצועיו בסין עד כה הם לא פחות ממדהימים.

הסרט, שמבוסס על משחק המחשב "World of Warcraft", הכניס בסין לא פחות מ־156 מיליון דולר בחמשת הימים שחלפו מאז עלה למסכים, עקף בדרך את "הנוקמים: עידן אולטרון" ואת "מהיר ועצבני 7", הפך לאירוע תרבותי של ממש וקבע שיא קופתי חדש לסוף שבוע אחד עבור סרט שאינו סיני.

ההכנסות הגלובליות המצטברות של "וורקראפט" - שעומדות כרגע על 286 מיליון דולר - הן חדשות מצוינות עבור אולפני יוניברסל, שפיתחו את הפרויקט במשך יותר מעשור, ושהפיקו אותו בעלות של יותר מ־160 מיליון דולר. עם זאת, כדי שהסרט יצליח להחזיר את ההשקעה העצומה בו (ולהתחמק מהשוואות נצחיות לפלופים אגדיים כמו "ג'ון קארטר" ו"באטלשיפ"), יהיה עליו לחצות את קו 500 מיליון הדולר - משימה לא פשוטה בהתחשב בכך שהוליווד מקבלת לידיה רק 25 אחוזים מההכנסות הקופתיות בסין (לעומת 50 אחוזים מההכנסות בארה"ב).

"וורקראפט" נקטל בידי המבקרים האמריקנים, ואת חובבי משחקי המחשב הותיר אדישים למדי. הוא סיים את סוף השבוע הראשון שלו בארה"ב במקום השני, הרחק אחרי סרט האימה הזול יחסית להפקה "לזמן את הרוע 2", ונראה כי הוא מיטיב לשקף את ההסתמכות ההולכת וגוברת של הוליווד על השוק הבינלאומי בכלל, ועל השוק הסיני בפרט. לראיה, סרטו של דנקן ג'ונס ("קוד מקור") הופק בחלקו בידי אולפני לג'נדרי, שנרכשו מוקדם יותר השנה בידי התאגיד הסיני הענק וונדה תמורת סכום של 3.5 מיליארד דולר.

כוכב האקשן ההונג־קונגי ג'קי צ'אן התייחס לנושא בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי של שנחאי בסוף השבוע. לדבריו, ההצלחה של "וורקראפט" בסין מפחידה את הוליווד. "אם נצליח להפיק סרט שירוויח 1.5 מיליארד דולר - אנשים מכל העולם שלומדים קולנוע יתחילו ללמוד סינית, ואנחנו נוכל להפסיק ללמוד אנגלית", אמר.

בשורה התחתונה, "וורקראפט: ההתחלה" צפוי להצטרף לרשימה הולכת וגדלה של בלוקבאסטרים פוטנציאליים, כמו "פסיפיק רים", שעושים את רוב הונם במזרח הרחוק. נוסף על כך, הוא עשוי להפוך בתוך כמה שבועות לסרט הלייב אקשן המכניס ביותר בהיסטוריה שמבוסס על משחק מחשב (השיאן הנוכחי הוא "Prince of Persia", שגרף 336 מיליון ב־2010). במילים אחרות, לטוב ולרע, "וורקראפט: ההמשך" הוא רק עניין של זמן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר