"מועדון שנות ה-80": סרט שחובה לראות

סיפור אהבה ומרד נעורים תמיד הולכים טוב ביחד • צפו בטריילר עם המלצה חמה • יש גם פס קול מדהים

"מועדון שנות ה-80", סרט סוחף שיחזיר אתכם בזמן // צילום: באדיבות בתי קולנוע לב // "מועדון שנות ה-80", סרט סוחף שיחזיר אתכם בזמן

בסוף השבוע עלה לאקרנים הסרט "מועדון שנות ה-80", סרט שיקח אתכם בחזרה בזמן לימים פשוטים. כמו שאומר לפעמים הדור הישן; פעם היה לנו טוב ולא ידענו, אז בסרט הזה, תתכוננו לשעה ו-46 דקות נפלאות. 

על המסך הגדול תפגשו את פרדיה וולש-פילו, שחקן אירי צעיר (16) שקיבל תפקיד ראשון בסרט באורך מלא, ותהיו בטוחים שהוא משחק אותה עד הסוף. וולש-פילו מגלם את דמותו של קונור, או קוסמו בכינויו, ילד בתיכון שכל עולמו חרב עליו. הוריו לא מסתדרים, אין להם כסף והם שולחים אותו לבית ספר קתולי שרק מתעללים בו.

נשמע קצת אפל, לא? אז פה אתם טועים. יש שתי נקודות אור בסרט הזה, אחת היא בחורה, זה הרי תמיד קשור לסיפור הידוע, בן רוצה בת ובת רוצה בן. נקודת אור שניה היא המוזיקה. אבל מוזיקה באותיות גדולות.

פרדיה וולש-פילו, השחקן הראשי בסרט "מועדון שנות ה-80"
פרדיה וולש-פילו, השחקן הראשי בסרט "מועדון שנות ה-80"

פרדיה וולש-פילו, שחקן פורץ שיכבוש אתכם // צילום: באדיבות בתי קולנוע לב

אני תמיד אומרת שסרט טוב נמדד ברווח שיש בין המשענת לגב, אז בסרט הזה, תמצאו את עצמכם אף מלאים בחשק לקום ולרקוד.

בזמן שקונור מתוודע לתיכון החדש, הוא מתאהב בבחורה צעירה, שמגיעה ממשפחה במצוקה ופתאום כל העולם שלו נהיה מלא צבעים. לוסי בוינטון, היא מושא אהבתו בדמותה של ראפינה. 

אתם כבר מתארים לעצמכם שיש פה סיפור אהבה דביק, אך הסיפור הזה עטוף בהמון הומור, פס קול מרהיב וגם כמה סצינות עומק. עד כדי כך, שאפילו לא שמתי לב שלורד בייליש ממשחקי הכס, או בשמו האמיתי, איידן גילן, מופיע פה ושם על המסך בתפקידו של אביו של קונור.

לוסי בוינטון מגלמת את ראפינה בסרט החדש :"מועדון שנות ה-80"
לוסי בוינטון מגלמת את ראפינה בסרט החדש :"מועדון שנות ה-80"

לוסי בוינטון, תהיו מוכנים להתאהב בה // צילום: באדיבות בתי קולנוע לב

קונור נסחף אחר ראפינה ומחליט להקים להקה רק כדי שהיא תוכל להשתתף בקליפים שלו, במטרה לכבוש אותה. משיר לשיר, מקליפ לקליפ, הסרט מעביר לצופים פס קול מדהים ששלט בשנות ה-80, ויחד עם קונור, הסרט עובר מתקופה לתקופה. יום אחד הוא סיימון לה-בון, הסולן של להקת "דוראן דוראן" ופתאום הוא הופך להיות רוברט סמית' מ"הקיור".

[image gallery]

חברי הלהקה הם שחקנים צעירים, מעוררי השראה ודמויות צבעוניות וקלילות. מכל החבורה שבה את ליבי אריק מקנה, בתפקיד כותב השירים והגיטריסט המוביל. יחד עם לבוש מגוחך, איפור מוגזם ושיער נפוח, מאוד קל להתאהב בו ובשחקן ג'ק ריינור, שפרץ לתודעת הקהל הרחב בסרט "רובוטריקים 4 עידן ההכחדה". ריינור משחק את אחיו של קונור הצעיר והיה אמור להיות המבוגר האחראי. באיזשהו מקום, הוא הדמות הפילוסופית המצחיקה, שרואה את הדברים מהצד ומתווה את הדרך לאח הצעיר והמבולבל. אפשר גם לקרוא לו ליצן החצר של הסרט.

איכשהו, הסרט האירי הזה, עם קאסט שחקנים מקומיים ובריטיים, הצליח לרגש גם את הקהל שישב בקולנוע "לב" בתל אביב. הסרט כבש גם את פסטיבל סאנדנס האחרון ובצדק. אם יש משהו שהבמאי ג'ון קרני, מבין בו, זה סרטים משולבים עם מוזיקה. הוא עשה זאת בעבר עם "פעם אחת" (2006) ועם "התחלה חדשה" (2013). אין ספק שזה הז'אנר שהוא שולט בו: סרטי דרמה מוזיקליים. שלא יהיה לכם ספק, פס קול הסרט משלב גם שירים מקוריים שקרני כתב במיוחד יחד עם סולן להקה אירית ששלטה בשנות ה-80.

צפו לסרט מרגש ואל תעשו תוכניות לאחר מכן. תהיו מוכנים לקבל שיעור מהנה בלהיות אנשים ספונטניים וחופשים שיכולים להנות מהחיים, גם כשהם בלי כסף בעיר דבלין האפורה. 

שחקנים: פרדיה וולש-פילו, לוסי בוינטון, אריק מקאנה, איידן גילן, ג'ק ריינור, מריה דויל קנדי

הסרט עלה לאקרנים ב 16.6.2016 ויופץ בבתי קולנוע לב

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר