"תפיסת הקוקאין הגדולה בהיסטוריה"

במטע בננות בצפון קולומביה, נתפסו יותר משמונה טון קוקאין • 1.5 טון מתוכם כבר היו מוכנים למשלוח • שווי המשלוח שנתפס: כרבע מיליארד דולר

"התפיסה הגדולה ביותר בתולדות המדינה" // צילום: אי.פי.איי // "התפיסה הגדולה ביותר בתולדות המדינה" // צילום: אי.פי.איי

המשטרה הקולומביאנית הודיעה כי הצליחה לשים את ידה על אחד ממצבורי הקוקאין הגדולים אי פעם בהיסטוריה של המדינה – אחת מהמדינות המובילות בתחום ייצור הקוקאין. שווי הקוקאין שנתפס – כרבע מיליארד דולר. 

צילום: רויטרס

לא פחות משמונה טון קוקאין בתוך שקים נתפסו מוסלקים במטע בננות בעיר טורבו בצפון-מערב המדינה, במבצע בו לקחו חלק 50 חיילי יחידות מיוחדות מכוחות הביטחון הקולומביאנים, בשיתוף פעולה של שני מסוקי בלאק הוק.

הנשיא חואן מנואל סנטוס בירך את השוטרים שלקחו חלק בתפיסה דרך הטוויטר: "בזכות הפעולה בטורבו נתפסה כמות סמים הגדולה בהיסטוריה של ארצנו", צייץ. יחד עם זאת, כבר נתפסו משלוחי קוקאין 'כבדים' יותר על גבי ספינות מול חופי קולומביה. 

המשטרה מסרה כי הסמים שייכים לכנופיית אוזוגה, ארגון פשע מקומי העוסק בסחר בסמים, ששלושה מחבריו נעצרו בעת הפשיטה ושלושה חברי כנופיה נוספים הצליחו להימלט. 

שווי הקוקאין שנתפס - כרבע מיליארד דולר // צילום: איי.אף.פי

שר ההגנה הקולומביאני מסר כי "קרוב לטון וחצי מהקוקאין כבר היה ארוז ומוכן למשלוח". עוד נמסר כי מלבד הברחת סמים, מואשם הארגון בסחיטה, כרייה בלתי חוקית, העלמת בני אדם ורצח. המשטרה הקולומביאנית מעריכה כי חברים בארגון יותר מאלפיים פושעים. 

לפני כחודש, אמר הנשיא הקולומביאני כי מתחילת שנת 2016 נתפסו בסך הכל 87.5 טון קוקאין. האו"ם מעריך כי קולומביה ייצאה יותר מ-442 טון קוקאין בשנת 2014 לבדה. 

במהלך חמש השנים האחרונות, עצרו כוחות הביטחון המקומיים יותר מ-6,700 חברים בארגון. מוקדם יותר השנה, הודיעה המדינה כי תתקוף מהאוויר כנופיות מקומיות המעורבות בסחר בסמים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר