שלומי לחיאני השתחרר מהכלא

עונשו של ראש עיריית בת ים לשעבר קוצר • בהחלטת הוועדה צוין כי לחיאני הודה במיוחס לו והבין כי ניצל את סמכותו

שלומי לחיאני משתחרר מהכלא, הבוקר // צילום: גיל אליהו ג'יני // שלומי לחיאני משתחרר מהכלא, הבוקר

ראש עיריית בת ים לשעבר שלמה לחיאני השתחרר אתמול (שישי) מכלא חרמון לאחר חמישה חודשי מאסר מתוך השמונה שנגזרו עליו, לאחר שוועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר החליטה לנכות שליש מעונשו.

צילום: NEWSENDRS

שחרורו של לחיאני ייעשה בתנאים מגבילים, ובהחלטת הוועדה צוין כי לחיאני מודה במיוחס לו ומבין כי ניצל את סמכותו שלא כדין. בד בבד מתחה הוועדה ביקורת נוקבת על המשטרה, עקב נתונים שגויים שהציגה בחוות דעת שהתנגדה לשחרור המוקדם.

לחיאני, בן 50, נשוי עם שלושה ילדים, ריצה עונש מאסר בגין שלוש עבירות של הפרת אמונים. בנוסף, נגזר על ראש העירייה לשעבר לשלם קנס בסך רבע מיליון שקלים.

הוועדה החליטה לשחרר את לחיאני בתנאים מגבילים, וקבעה כי יהיה במעצר בית בין השעות 23:00 ועד השעה 06:00 למחרת. לחיאני ייאלץ להתייצב בתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריו אחת לשבועיים.

ועדת השחרורים קבעה עוד כי לחיאני מודה במיוחס לו ומבין כי ניצל את סמכותו שלא כדין. לדברי הוועדה, לחיאני מחויב לתהליך הטיפולי ומנצל אותו לחקירה פנימית. 

שלומי לחיאני משתחרר מהכלא, הבוקר // צילום: גיל אליהו ג'יני

הוועדה ציינה עוד כי לחיאני השתתף בקבוצת "עבריינות כללית" באופן פעיל. הוועדה התרשמה כי המאסר היווה עבור לחיאני גורם הרתעה משמעותי. "לחיאני השתדל לנצל את המאסר כדי לערוך חשבון נפש מעמיק. ההתרשמות הינה, כי תקופת המאסר יצרה הזדמנות לבחון את מעשיו בצורה ביקורתית", ציינה הוועדה. 

לחיאני שובץ במהלך מאסרו לעבודה במפעל יצרני של סכו"ם. על פי חוות דעת מעסיקיו עלה כי על אף שתפוקותיו בינוניות, לחיאני עבד בצורה סבירה ללא כל התנהלות מיוחדת סביבו וללא כל בעיות  משמעת והתנהגות. "האסיר מתפקד באופן חיובי בין כותלי בית הסוהר ולפיכך הופחתה מסוכנותו", טענה ועדת השחרורים.

לחיאני נכנס לבית הכלא חרמון לפני כחמישה חודשים לאחר ששופטי בית המשפט העליון דחו את בקשת הערעור שהגיש החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב. בנוסף, בית המשפט העליון החמיר בעונשו וגזר עליו חודשיים נוספים, שמשמעותם שמונה חודשי מאסר בפועל. לחיאני הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון.

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר