מפתח הגוף ריץ' פיאנה // צילום: מתוך פייסבוק // מפתח הגוף ריץ' פיאנה // צילום: מתוך פייסבוק

פיתוח גוף או טירוף?

מפתח הגוף ריץ' פיאנה משתמש במינונים קיצוניים של סטרואידים החל מגיל 18 • "סייעו לי להגיע להישגים בתחרויות"

מפתח הגוף, ריץ' פיאנה, מודה כי הוא משתמש במשך עשרות שנים בסטרואידים במינונים קיצוניים, כל כך קיצוניים ששרירנים אחרים צילמו סרטונים ביוטיוב שמפצירים בו להפסיק.

למרות שהסיכונים הכרוכים בשימוש בסטרואידים לא פוסחים על פיאנה, הוא מתעקש להגיד שהוא שמח עם דרך החיים בה בחר. ניתן לסכם את המוטו של פיאנה באמצעות הסיסמא של חברת תוספי התזונה שלו: "לעשות כל מה שנדרש".

פיאנה נולד לאמא שמתמחה בבניית גוף בלוס אנג'לס, ארה"ב. הוא נכנס לעולם המשקולות בגיל 11 בלבד. פיאנה התאהב בעולם הכוח לאחר שהלך לחדר כושר כדי לצפות בתחרות של אמו.

המומחה לפיתוח הגוף החל להתחרות בפעם הראשונה בגיל 15, שם לא הצליח בתחרות. אחרי כמה ניסיונות כושלים נוספים פיאנה החל לקחת סטרואידים, אותם נטל לסירוגין במשך 27 שנים. הוא אפילו פרסם באינסטגרם תמונות של לוחות הזמנים בהם הוא נוטל את הסם.

באחד הקליפים פיאנה מסביר את הבחירה שלו באורח החיים הזה. "אם אתה אדם רגיל שעומד בפני בחירה האם לקחת סטרואידים או להישאר טבעי, אז אין שום סיבה לעשות סטרואידים, אתה בסך הכל פוגע בגוף שלך. אבל אם אתה רוצה להיות שרירן מקצועי, נחש מה? אתה כנראה תצטרך לעשות אותם. זה לא בחירה". 

"אם אתה רוצה להיות שרירן מקצועי, סטרואידים זה לא ענין של בחירה" // צילום: מתוך פייסבוק

"התחריתי בבמות, וכל רגע שהתאמנתי ולא לקחתי סטרואידים הביצועים שלי לא היו טובים והייתה סכנה שאפסיק להתחרות, אז התחלתי לקחת. התחלתי לקחת סטרואידים בגיל 18".

מאז, פיאנה זכה במקומות ה-7 וה-11 באליפויות פיתוח גוף לאומיות, וגרף מספר הישגים, כולל השתתפות בתחרות "מר קליפורניה". פיאנה מעריך שהוא מבזבז כסף רב (כעשרת אלפים שקלים) על הורמון גדילה לחודש, וזה לפני החישוב של הסטרואידים.

מבזבז כסף רב בחודש על חלבון // צילום: מתוך פייסבוק

פיאנה כבר לא מתחרה על פיתוח גוף, אך לא מפסיק לגדול. הוא מרוויח כסף לאורך הדרך באמצעות חסויות, סחורות, ספקים וערוצי התקשורת החברתיים הפופולאריים שלו, כמו גם דף היוטיוב שלו.

הוא יזם לאחרונה אתגר של ארבעה חודשים שנקרא "גדלים מיום ליום". הוא הבטיח לצופים שהם יוכלו להוסיף למשקלם 13 קילוגרמים של שריר טהור, בתנאי שיעקבו אחר משטר האכילה והאימון הלא שפוי שלו.

פיאנה צלח במשימה, וכעת האתגר שלו הוא לאבד 32 קילוגרמים משום שהוא צבר "יותר מדי שרירים", לטענתו. כשנשאל מה סוד ההצלחה שלו בחיים, ענה: "יצאתי מ'ארון הסטרואידים', אני ישיר עם אנשים ואני חושב שבני אדם בוטחים בי".

הסוד להצלחה - "יצאתי מארון הסטרואידים" // צילום: מתוך פייסבוק

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו