"אשתי התמוטטה, זה ממש כמו פיגוע"

הצבא יוצא בקמפיין חדש נגד תופעת השמועות ברשתות החברתיות • משפחה שמשתתפת בסרטון קיבלה הודעה על "מות" בנם החי - ברשתות החברתיות

מנסים לשים סוף לשמועות // צילום: מתוך הסרטון // מנסים לשים סוף לשמועות // צילום: מתוך הסרטון

צה"ל יוצא בקמפיין חדש נגד תופעת השמועות ברשתות החברתיות, תופעה שבלטה במיוחד במהלך מבצע "צוק איתן". הקמפיין, "אל תתנו לשמועות לדפוק בדלת", נועד להמחיש לציבור את חומרת הנושא ואת הצלקות העמוקות שהשמועות משאירות בנפש המשפחות.

במרכז הקמפיין פורסם סרטון המתאר את סיפורה של משפחת אמני, שבנה חזי לחם במבצע "צוק איתן". במהלך המבצע הגיעה אל המשפחה שמועה כוזבת בדבר נפילתו של חזי, ששמו עלה "ברשימת ההרוגים" שהופצה ברשתות החברתיות. תחושת הכאב, הפחד המקפיא וחוסר הוודאות שאפפו את בני המשפחה צרובים בזיכרונם עד היום.

במהלך המבצע הופץ בין השאר כי חיילים שהיו בריאים ושלמים נהרגו, ובמקרים אחרים, הגיעה למשפחות הידיעה על נפילת בנם עוד לפני הודעת גורמי צה"ל רשמיים.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

מצה"ל נמסר כי מערך הנפגעים של צה"ל הוא הגוף המוסמך ללוות משפחות של פצועים וחללים בדרך מקצועית ורגישה לאורך כל הדרך.

ראש ענף נפגעים וקציני הערים, סא"ל אלי לוטן, אמר כי "מדובר בקמפיין בעל חשיבות מהמעלה הראשונה. התופעה של העברת שמועות יכולה לפגוע בכל אחד ואחת מאיתנו, וצריכה להדאיג את כולנו. הקמפיין מתחיל היום ותוכלו לשמוע אותו ברדיו ולראות אותו ברשתות החברתיות. המסר של הקמפיין ברור- כאנשים וכחברה, אסור לנו לאפשר לשמועות חסרות אחריות לדפוק בדלת של אף משפחה בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר