סוף להעלאת מחירים בדלת האחורית: ועדת השרים לענייני חקיקה תדון מייד לאחר חג הפסח בהצעת חוק של יו"ר ועדת הרפורמות בכנסת, ח"כ אלי כהן (כולנו), שתחייב את כל החברות וספקיות השירותים במשק ליידע לקוחות חודש מראש לפני העלאת מחירים.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
כפי שרבים מאיתנו חווים לא פעם, בעסקאות מתמשכות מעלות חברות את מחירי החבילות בלי שהסכמנו לכך. כעת הצרכן יוכל לאשר את ההעלאה בכתב, בפקס, בטלפון או במסרון. על פי הצעת החוק, ללא אישור הצרכן לא תוכל החברה להעלות את המחיר, והלקוח יוכל לבחור לסיים את העיסקה. אם החברה לא תעדכן את הצרכן על העלאת המחיר, הוא יהיה זכאי לקבל את ההפרש בין המחיר הקודם למחיר החדש.
העדכון 30 ימים בטרם העלאת המחיר תאפשר ללקוח להתמקח עם הספק, ולחלופין להתנתק ולעבור לספק מתחרה זול יותר. ח"כ כהן הסביר כי הצעת החוק באה על רקע העלאות מחירים חד־צדדיות, בעיקר על ידי ספקי שירותי הטלוויזיה, התקשורת והאינטרנט שהעלו מחירים בלי ליידע מראש את לקוחותיהם.
לדברי ח"כ כהן, הצורך בהצעת החוק התעורר לנוכח התופעה ההפוכה לאחר הורדת המע"מ בספטמבר אשתקד מ־18% ל־17%, כאשר עסקים רבים, גדולים כקטנים, לא רק שלא הפחיתו מחירים אלא אף העלו את התעריפים באופן מקומם וללא הודעה. זאת למרות שחלק גדול מהם הצהירו כי הלקוחות יוכלו ליהנות מהורדת המע"מ הן בדמי המנוי החודשיים והן בשאר השירותים הניתנים.
ח"כ כהן הוסיף כי ספקים של עסקאות מתמשכות בלא מעט מקרים מעדכנים את הצרכן בדיעבד על העלאת המחיר, ולעיתים קרובות נעשה העדכון "באותיות קטנות". לדבריו, "העלאת מחירים באופן חד־צדדי פוגעת באופן משמעותי ביכולתו של הצרכן להפעיל שיקול דעת בהחלטה אם להמשיך לקבל שירותים מהחברה שאיתה הוא נמצא בהתקשרות. התיקון המוצע יגביר את מודעות הצרכן, ועל ידי כך יבלום את העלאת מחירי השירותים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו