קהל שבוי

מותגים ידועים מתהדרים במרכזי מבקרים מפוארים, עם שלל פעילויות - ולא מעט תוכן שיווקי • מה מרוויחות מכך החברות, וכיצד תצאו מהחוויה עם מסר צרכני בריא לילדים?

מרכז מבקרים: יטבתה מה: מיצגים וירטואליים ומסכי מגע, ביקור במחלבה ובמתחם המדברי איפה: פאק יטבתה בצומת יטבתה כמה: 39 ש' למבוגר, 35 ש' לילד לתיאום מראש: 08-3656346 // צילום: ארן דולב // מרכז מבקרים: יטבתה מה: מיצגים וירטואליים ומסכי מגע, ביקור במחלבה ובמתחם המדברי איפה: פארק יטבתה בצומת יטבתה כמה: 39 ש' למבוגר, 35 ש' לילד לתיאום מראש: 08-3656346

מי חול המועד הם שעתם היפה של מרכזי המבקרים ברחבי הארץ. חברות ותאגידים גילו את הפוטנציאל הגלום במשפט "אמא, משעמם לי" ועושים בעזרתו לא מעט כסף על גבם של ההורים.

במרכזי המבקרים של המותגים האהובים מציעים, לצד טעימות של מוצרי החברה היישר מפס הייצור, גם הפעלות, סיורים וסדנאות. זמן איכות של הורים וילדים, תחת צילו של מותג גדול שאחראי לחגיגה.

"זה לא סוד שהביקור עצמו גדוש במסרים שיווקיים", אומר מנהל שיווק באחת החברות הגדולות, "מרכזי המבקרים הם חלק מהפעילות השיווקית של החברות והמותגים, ויש מרכזי מבקרים שהם בעצם פרסומת של שעה למותג".

עבורנו, ההורים, מדובר בזמן בילוי, לרוב לא יקר, עם הילדים. באותה מידה, ברור לנו שאנחנו נחשפים במידה לא הגיונית לפרסומת חיה לקו מוצרים או לחברה. אז מה כן מושך אותנו למקום, חוץ מהמחיר?

"בעבר החברות ראו בסיורים במרכזי המבקרים הזדמנות לשטיפת מוח בכל הקשור למותג", אומר יהורם דוידי, סמנכ"ל פיתוח מותגים ואסטרטגיה בחברת המיתוג Firma, "החשיבה היתה שאם פרסומת בטלוויזיה נמשכת 30 שניות, אז במסגרת ביקור שכזה יש לי הזדמנות לעשות פרסומת במשך שעתיים". 

לדבריו, בהרבה חברות ומותגים הגישה השתנתה. "האופן שבו החברות מתייחסות למרכזי המבקרים הוא כמי שמארח אורחים בבית שלו. המטרה היא לכבד את האורח שלי שהגיע אלי מיוזמתו. להיות שם עבורו, לתת תחושה נעימה ושייהנה מהשהות שלו אצלי בבית", אומר דוידי. 

כשניסינו לברר בכמה עולות המכירות של המוצרים השונים לאחר ביקור במרכזי המבקרים, נתקלנו בתשובה האחידה שהדבר לא נמדד. "דווקא מכיוון שמותגים מתייחסים לביקור כאירוח, הם לא מודדים כמה אנשים אוהבים את המוצר יותר או יביעו נכונות לרכוש אותו. זה בדיוק כמו אחרי שמתארחים אצלך בבית אנשים ואתה לא יכול להעריך אם אוהבים אותך יותר", מסביר דוידי.

"לנו, כצרכנים, לא דחוף להכיר מותג כזה או אחר ולא משנה כמה הוא ידוע ואהוב", הוא מוסיף - ואכן, כדי להפוך את הביקור למעניין יקפידו במרכזי המבקרים הגדולים להעניק לנו ערך מוסף. ברבים מהם לא מסתפקים במדריך שמלווה את המבקרים לאורך פס הייצור, ומצרפים לסיור טכנולוג מזון, שפים ואנשי פיתוח שמשתפים את המבקרים בסודות מקצועיים. "מעבר לעובדה שחושפים את הצרכן לתהליכי הייצור, אתה כצרכן גם למד שבחברה של המותג שאתה אוהב עובדים אנשים שהיה לך נעים לפגוש. זה משאיר זיכרון טוב שנצרב בתודעה של הצרכן. זה חשוב לא פחות מעוד מוצר שקנו בסופר", מסכם דוידי.

ככה נגמר הכסף

הכניסה למרכזי המבקרים היא חינם או בעלות סמלית. "הסיבה שגובים כסף אינה קשורה לרווחים שרוצים להפיק מהביקור. הרבה פעמים קורים מצבים שמשפחות או קבוצות נרשמות, שומרות מקום ולא מודיעות על ביטול הביקור", מסביר מנהל השיווק. מנגד, כדי בכל זאת לרוקן להורים קצת את הארנק, תגלו בסיום הביקור בחלק ממרכזי המבקרים חנות מזכרות. שם יחכו לכם מגוון מוצרים ממותגים, שסביר שהילדים לא יוותרו עליהם בקלות. 

להורים המתלווים לילדיהם הנלהבים יש תפקיד חשוב בסיורים הללו. פסיכולוגית הילדים אביטל יעקובי מציעה לסחוט מהלימון לימונדה. "לצד ההנאה מהמפגש עם מוצרים אהובים ודמויות מוכרות, חשוב שאנחנו כהורים ננצל את הזמן לאפשר לילדים להיחשף באופן מבוקר למסרים פרסומיים", היא מפתיעה, "במהלך הביקור נסביר לילדים מהי פרסומת, איך הם צריכים להתייחס אליה ואפילו ננהל איתם לאחר הביקור שיחות על צרכנות נבונה". קנינו.

 צילום: טל שיפמן

מרכז מבקרים: קוקה קולה 

מה: מנהרה אור־קולית, ביקור בפס הייצור ובהיכל הבועות עם משקפי תלת־מימד

איפה: כהנמן 129, בני ברק

כמה: 20 ש'

לתיאום מראש: 1-800-596596  

צילום: סיון פרג'

מרכז מבקרים: טבע טק

מה: על תהליך ייצור התרופות בסרט פנורמי ותלת־מימדי, במשימה מדעית, בטריוויה על מסכי מגע ובמשחק גיירו ענק

איפה: נאות חובב (ליד באר שבע)

כמה: הכניסה חופשית

לתיאום מראש: http://bit.ly/tevatech

צילום: סיון פרג'

מרכז מבקרים: שטראוס

מה: משחק אינטראקטיבי, ביקור בפס הייצור וטעימות מוצרים 

איפה: אזור התעשייה בר־לב (על כביש עכו־כרמיאל) 

כמה: 18 ש' למבקר לתיאום מראש: 1-800-777-777

טיפ

תאמו מראש. רגע לפני שאתם מתייצבים בשערי הכניסה של המפעל או העסק הקרוב לליבכם, כדאי שתדעו שההמלצה היא להזמין מקום מראש. 

זה לא נעים לראות מרכז מבקרים סגור, בייחוד כשעשיתם דרך ארוכה ומייגעת כדי להגיע אליו. באופן מפתיע תגלו שמרכזי המבקרים של עלית ואסם סגורים במהלך חול המועד. אחרי הכל, גם לפרה מהשוקולד ולתינוק של במבה מגיעה חופשה. 

בילוי נעים!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר