צילום: רויטרס // העימות על ניו יורק שנערך הערב

סנדרס השעה את היועצת המגדפת

על רקע דבריה של היועצת לישראל והיהודים, סימון צימרמן, הודיע דוברו של סנדרס כי צימרמן הושעתה • העימות הלילה בין סנדרס לקלינטון עסק ביחס של המתמודדים לישראל

ה"ניו יורק טיימס" מפרסם היום (שישי) כי היועצת סימוון צימרמן , שעיקר תפקידה היה לשפר את הקשר שלו אליהם ואל מדינת ישראל, הושעתה מן המטה של סנדרס במה שהוגדר כ"פרסומים שכללו אמירות וולגריות על ראש הממשלה נתניהו".

דוברו של ברני סנדרס, מייקל בריגס, מסר כי היועצת סימון צימרמן הושעתה עד "לבדיקת העניין.

לפי האתר "וושינגטון פרי ביקון", במארס של השנה שעברה, עת נאם נתניהו בקונגרס, פירסמה צימרמן בעמוד הפייסבוק שלה פוסט יוצא דופן בחריפותו נגד נתניהו, שכלל מילים גסות ובוטות, ובהן "מתנשא, שקרן, ציני ומניפולטיבי", ו"לך תז***ן ביבי". 

צימרמן // צילום: מתוך פייסבוק
צימרמן // צילום: מתוך פייסבוק
צימרמן // צילום: מתוך פייסבוק

רגע לפני ההצבעה בניו יורק

על רקע הדברים הללו התנהל הלילה עימות בין המתמודדים הדמוקרטים לקראת הבחירות בעיר ניו יורק. העימות היה טעון מאוד ושני המתמודדים הרבו לקטוע אחד את דברי השני.

על רקע דברי היועצת של סנדרס ישראל עלתה כחלק מן הנושאים אליהם נדרשו המועמדים . המנחה, וולף בליצר, שאל את סנדרס: "אתה אמרת שישראל הגיבה באופן לא פרופורציונלי בעזה. האם אתה לא חושב שלישראל יש זכות להגן על עצמה?". סנדרס, שבימים האחרונים יצא מגדרו כדי להוכיח שהוא לא עוכר ישראל, סיפק תשובה מורכבת שתואמת את השקפת עולמו, אך לא מסכסכת אותו יותר מדי עם הקהילה היהודית ועם ישראל. "ברור שלישראל יש זכות להגן על עצמה", השיב, "יותר מזה, יש לה זכות לחיות בלי פחד של טרור. ישראל הייתה תחת מתקפת טילים מעזה וזכותה להגן על עצמה. אבל התגובה שלה הייתה תגובת יתר שגרמה לאלפיים הרוגים ולאלפי פצועים בעזה. אני מאה אחוז בעד ישראל. אלא שאם רוצים להביא שלום, צריך לנהוג בכבוד והגינות כלפי העם הפלסטיני. זה לא הופך אותי לאנטי-ישראלי".

קלינטון נתנה נאום חוצב להבות על זכותה של ישראל להגן על עצמה. "ישראל לא הזמינה את מתקפת הטילים עליה", היא אמרה, "ישראל עזבה את עזה ונתנה את המפתחות לפלסטינים ועכשיו הם הפכו את השטח לאזור שממנו משלחים טילים שמגיעים אליהם מאיראן ועושים מארבים לחיילים ישראלים. החמאס - במקום לשקם את הכלכלה, החינוך והבריאות בעזה אחרי שישראל עזבה - הפך את המקום לאזור של טרור".

סנדרס לא הגיב ואמר: "היינו יכולים להביא להסדר אם לא היינו מתנהגים כאילו נתניהו צודק כל הזמן". קלינטון ענתה: "אנחנו אף פעם לא אמרנו על אף מנהיג שהוא כל הזמן צודק". סנדרס את קלינטון על הנאום שנשאה בפני איפא"ק. "בקושי הזכרת את הפלסטינים בנאום שלך", אמר, "אנחנו לא יכולים להישאר כל הזמן בצד אחד. יש גם צד שני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו