א"ק מגיבה לראשונה: "אין לי קשר לרצח תאיר ראדה"

בריאיון אמש לערוץ 10 הגיבה לראשונה הצעירה לסדרה "צל של אמת", בה נטען כי יתכן כי היא אחראית לרצח המזעזע

תאיר ראדה ז"ל // צילום: רפרודוקציה // תאיר ראדה ז"ל // צילום: רפרודוקציה

הסדרה "צל של אמת" ממשיכה לעורר סערה: א"ק, הצעירה שנטען כי היא הרוצחת האמתית של הילדה תאיר ראדה ז"ל, התראיינה אמש (שישי) לראשונה ל"שישי" עם אילה חסון בערוץ 10. 

בריאיון טענה א"ק כי אין לה כל קשר לרצח, וכי בן זוגה דאז א"ח העליל עליה.

בשני הפרקים האחרונים בסדרה התיעודית טוען א"ח, בן זוגה לשעבר של א"ק, כי היא התוודתה בפניו כי היא זו שביצעה את הרצח המזעזע בביה"ס נופי גולן, עוד באותו יום בשנת 2006. לדבריו, בת זוגו אף הראתה לו תיק ובו בגדים וסכין מגואלים בדם.  

"לא סיפרתי לו שרצחתי את תאיר. לא הייתי בבית הספר בזמן הרצח, סיימתי ללמוד שם לפני הרבה זמן, הייתי בקצרין באותו זמן", אמרה א.ק בריאיון, "אני בן אדם רגיל קטן עם בעיות, לא רגילה לכל החשיפה הזאת. אני משתדלת לשמור על שגרה".

א"ח טען בסדרה כי בת זוגו סובלת מהפרעות אישיות קשות. הוא סיפר כי היא אוהבת להריח דם של בני אדם וכי היא "רעבה" לכך. א"ח הוסיף כי א"ק מדמיינת שהיא זאבה בשם "טחב" שמבקשת להיכנס לתוך גופם של אנשים מתים, וכי כחלק מדימיונות אלה, היא תיכננה וביצעה את הרצח של תאיר.

"לא הצליח לו עם המשטרה, אז הוא הלך לתקשורת. אני חושבת שזה תרגיל מאוד מלוכלך", סיפרה א"ק על בן זוגה לשעבר. "אני מקבלת הרבה מאוד הודעות בהן נכתב 'שתמותי' והודעות אחרות, וגם מה שקורה במכללה שלי ממש לא נעים לי... החקירות שעברתי במשטרה ערערו אותי לגמרי, ונכנסתי לבית החולים לתקופה ארוכה".

"אין לי שום קשר לרצח הזה", היא מספרת, "אין לי מושג מתי הוא עשה את זה. אומרים שאפילו מצאו אצלו טיוטה במחשב". לטענתה, א"ח גם אנס אותה מספר פעמים במהלך מערכת היחסים שלהם, היא טוענת כי הוא לא רצה להיפרד ממנה והיה מאוד קנאי לה, וזה לדבריה מה שהוביל אותו להעליל עליה: "כשנפרדנו הוא היה מאוד מאוד קנאי, הוא היה עוקב אחרי הפייסבוק שלי, אפילו אחרי הטלפון שלי".

"יש לי ארבעה אנשים שמטפלים בי. עובדת סוציאלית, מדריכה, פסיכולוג ופסיכיאטר... אני מנסה להישאר חזקה ולא לתת לכל האנשים הקטנים שקללים אותי ולילדים שלא למדו משפטים ולא התעמקו בתיק עד הסוף, שהם שופטים אותי לפי סדרה מסוימת שמכוונת ספציפית אליי. זה לא קל אבל אני משתדלת לא להישבר ולא לעשות משהו קיצוני כמו להתאבד או משהו כזה".

 

"אין ראיה הקושרת את בת הזוג לרצח תאיר"

הפרקליטות טוענת בעקבות פניות רבות כי העדות שפורסמה "כבר נחקרה לעומק ע"י משטרת ישראל בשנת 2012, ונמצא כי אין בה כדי לשנות מתמונת הראיות".

"מדובר בעדות שנתן אדם שש שנים לאחר הרצח, בה סיפר כי בת זוגו לשעבר סיפרה לו במועד סמוך לרצח כי היא זו שרצחה את המנוחה", מסרה הפרקליטות, "בעקבות מסירת עדות זו, נערכה חקירה שנועדה לברר אמיתות הטענה. במסגרת החקירה נחקרה בת הזוג והיא הכחישה לחלוטין את טענותיו".

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

לדברי הפרקליטות, בת הזוג טענה כי לבן זוגה היה "מניע ברור להפליל אותה משום שנפרדה ממנו זמן קצר לפני כן". הפרקליטות הוסיפה כי עדותו של הגבר, המצויין בהודעת הפרקליטות בראשי התיבות א"ח, היא עדות כבושה, ופרט לה "אין כל ראיה, ישירה או עקיפה, הקושרת את בת הזוג לרצח תאיר ראדה ז"ל".

בהודעת הפרקליטות צויין עוד כי "לא רק שהחקירה הנרחבת לא העלתה ממצאים התומכים במעורבותה של בת הזוג ברצח, אלא שחלק מפרטי הגרסה שמסר א"ח, לכאורה מפיה, אף נסתר בממצאים אובייקטיביים ולא תאם את פרטי הזירה והראיות אשר נאספו בזמן אמת". 

עוד הוסיפה הפרקליטות כי "הרקע להגשת התלונה, כמו גם הפרטים שעלו לגבי מערכת היחסים בין בני הזוג מלמד, כי מדובר בתלונה שהוגשה על רקע מערכת יחסים מעורערת ואף פתולוגית בין שני בני זוג, תוך שנמצא כי שניהם אינם יציבים בנפשם".

הפרקליטות, כך על פי הודעתה, סירבה לבקשת הסנגוריה הציבורית להגיש את העדות המדוברת במסגרת הערעור על פסק הדין של בית המשפט המחוזי בנצרת, משום שהגרסה של א"ח נחקרה במשטרה ונמצאה חסרת בסיס בכל הנוגע לרצח של תאיר ראדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר