עצור או שאני עונה

אקדח דמויי סמארטפון מאיים להפוך לנשק חם הבא בארה"ב • "זהו נשק להגנה עצמית בלבד" מדגישים המפתחים • אלפי אמריקנים כבר התעניינו בפיתוח

לאקדח סמן לייזר מובנה // צילום: טוויטר // לאקדח סמן לייזר מובנה // צילום: טוויטר

הסמארטפון, שלא ברור איך הסתדרנו בלעדיו עד עכשיו, מתיימר להחליף כמעט כל דבר בחיינו, החל משעון ועד מפה ומצפן. בהמצאה האחרונה, שמגיעה אלינו, איך לא מארה"ב, חפצים דוממים מבקשים להתחזות לסמארטפון. 

אקדח בעל שני קנים, ידית אחיזה מתקפלת ויכולת לירות שני כדורים בכל טעינה, מאיים להפוך לכלי נשק בעל מראה תמים. את האקדח, עם קליבר של 380 מ"מ, מייצרת חברת אידיאל קונסיל האמריקנית. באקדח קיימת גם כוונת לייזר מובנית, וכשהיורה פותח את הקת מתגלה הדק. 

לאקדח סמן לייזר מובנה // צילום: טוויטר

קירק קז'לברג, מנכ"ל אידיאל קונסיל, אמר ביום שישי האחרון כי מחירו ההתחלתי של האקדח עומד על 395 דולרים וצפוי לצאת לשוק בסתיו הקרוב. קז'לברג טוען כי הרעיון לעיצוב האקדח-סמאטרפון צץ לו אחרי שילד הצביע על האקדח שהיה תלוי על חגורתו כשביקר במסעדה. האקדח, שבעיצובו השקיע קז'לברג כ-50 אלף דולרים ושעליו עובדים המפתחים מאז חודש אוגוסט האחרון, אמור בעתיד להפוך לבעל נשיאת תחמושת גדולה יותר ולקצב אש גבוה יותר.

"כלי נשק להגנה עצמית בלבד" // צילום: טוויטר

 עד כה קיבלו המפתחים כ-4000 הזמנות ובקשות התעניינות בנוגע לנשק החדש, אך המתעניינים ייאלצו להמתין עד לקבלת כל האישורים הדרושים להפצת האקדח החדש: "אנשים מעולם לא התעצבנו עלי בגלל שסירבתי לקחת את כספם" אומר המנכ"ל קז'לברג. 

בפייסבוק החלה מחאה נגד הפצת הנשק // צילום מתוך פייסבוק 

במינסוטה מותר לשאת נשק באופן גלוי וסמוי. פרסומת לנשק החדש // צילום מתוך האתר

חוקי מדינת מינסוטה מאפשרים לשאת אקדח בציבור בין בצורה גלויה או סמויה. בעבר יצאו המחוקקים במדינה נגד מגנים לסמארטפון דמויי אקדח, אך הפעם, ובהשפעת לובי התומכים בהחזקת נשק בארה"ב, הם עשויים לא להתערב באקדחים דמויי סמארטפון. קז'לברג מגדיר את האקדח שלו "נשק להגנה עצמית", והוא מציין ומדגיש כי האקדח שלו לא יוכל לירות כל עוד הקת אינה פתוחה. עוד הסביר כי האקדח שלו לא יוכל לעבור בגלאי מתכות מבלי לצפצף, ובמכונת שיקוף ייראה האקדח בבירור כנשק חם. למרות שהנשק עדיין לא בחנויות הוא יצר בהלה בארה"ב ובעיקר בקרב כוחות המשטרה שרואים בו איום על יכולות השוטרים לזהות נשקים בזירות מסוכנות וכן, איום על חיי השוטרים ובטיחותם. נפתחו מספר עמודים וקבוצות פייסבוק הקוראות להחרמת המוצר - וטוענות - "זה לא אמור להיות חוקי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר