התופת בטורקיה: האם והבת שבו ארצה - ואושפזו במצב קשה

יהודית שריג ובתה רותם שוורץ יצאו לטיול אוכל באיסטנבול - וחזרו הישר לביה"ח שיבא • יהודית עברה טיפול מציל חיים נדיר באיסטנבול • לרותם צפוי שיקום ארוך • מנהל יחידת הטראומה בשיבא על בני הזוג שאיבדו את יקיריהם: "הם ידעו מה קרה, זה התרחש מול עיניהם"

יהודית שריג ובתה רותם שוורץ // יהודית שריג ובתה רותם שוורץ

אם ובת שנפצעו בפיגוע באיסטנבול מאושפזות במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שהוטסו ארצה. יהודית שריג, סוכנת נדל"ן בת 58, ובתה רותם שוורץ, בת 32 פסיכולוגית קלינית עובדת בעיריית רמת גן, יצאו לטיול של אם ובת באיסטנבול, במסגרת סיור של קבוצת "בייגלה", ומצאו את עצמן בלב התופת. 

צילום: Newsenders

על פי מנהל מערך הטראומה בביה"ח שיבא תל השומר, ד"ר יורם קליין, שתיהן מאושפזות במצב קשה. לדבריו, הטיפול שעברה האם בטורקיה היה מציל חיים, נדיר, מאתגר מבחינה טכנית ובוצע בצורה מדהימה שהצילה את חיי הפצועה. האם נמצאת בטיפול, ובתה רותם הועברה לחדר ניתוח. 

צביקה שוורץ, אביה של רותם ובעלה לשעבר של יהודית, ביקש להודות לרופאים בביה"ח הטורקי ששחזרו את קנה הנשימה של אשתו לשעבר: "עכשיו ינסו להוציא לה את התומך כדי לדעת מה היכולת שלה לנשום בכוחות עצמה. אני מקווה שהיא תתאושש לאט לאט". 

יהודית שריג // מתוך פייסבוק

רותם שוורץ

"צפוי שיקום ארוך"

"לרותם חדר רסיס ופצע אותה לאורך החזה", סיפר אביה שוורץ בדמעות, כשיצא מטיפול נמרץ בו מטופלת אשתו לשעבר אל עבר חדר הניתוח שם מנותחת בתו רותם, "היא סובלת מפגיעה רב מערכתית, פגיעה בסרעפת, יש לה שבר בגב, נשברו לה שתי חוליות ויש לה גם שבר ברגל. היא אמורה לעבור ניתוח והיא בהכרה".

הבת רותם צפויה לעבור עוד לפחות שישה טיפולים אחריהן תאלץ לעבור שיקום ארוך.

"ידעתי שהן נוסעות לאיסטנבול אבל לא ידעתי מתי, לא דאגתי. אני בעצמי הייתי באיסטנבול לפני שבועיים, ולא חששתי", סיפר האב.

"לא חששתי שיסעו לאיסטנבול". צביקה שוורץ בביה"ח // צילום: גדעון מרקוביץ

"אחרי שנפצעו, גנבו להן את הטלפון מהתיק"

"אתמול בשעה 14:00 קיבלתי הודעה מאחת החברות שלהן, היא אמרה שהיה פיגוע והבנתי שיהודית ורותם שם, משם זה התגלגל. הבנתי שאין מה לנסות להשיג אותן, ועובדה שגנבו להן את התיק עם הפלאפון, הטורקים 'הנחמדים' האלה. החלטתי לעלות על מטוס ולהגיע לשם. אני זה שקיבלתי את ההחלטה לפנות אותן לארץ".

יש לציין שבתחילה משרד החוץ הודיע על השארתן של שתי המטופלות במצב קשה בטורקיה, אך לאחר סבב שיחות הוחלט על הבאת כל הפצועים ארצה.

שוורץ, שיבח את תפקוד הקהילה היהודית באיסטנבול: "זו חבורה של אנשים מדהימים שעשו שם עבודה מצוינת. לכל  אחד מאתנו הוצמד מלווה מהקהילה". 

על זהות המחבל אמר שוורץ: "אין לי מושג וזה לא מעניין אותי, אני מטפל בתוצאות של הפיגוע".

"קיבלו בטורקיה טיפול מסור". ד"ר קליין // צילום: גדעון מרקוביץ

"השתדלנו לעטוף את בני הזוג כמה שיותר"

מנהל יחידת הטראומה בשיבא ד"ר יורם קליין סיפר: "הבאנו לביה"ח ארבעה פצועים, שלושה במצב קשה, ואחד קל-בינוני. שתיים מהן עברו ניתוחים בטורקיה. הן סובלות מפציעות רב מערכתיות באזורי גוף שונים, ואנו מקווים שנצליח להציל את כולם".

בהתייחס לענבל מירום וניצה גולדמן שאיבדו את בעליהן ואבי דמרי שאיבד את אשתו אמר: "זה מאד קשה. הם ידעו מה קרה, זה התרחש מול עיניהם. השתדלנו לעטוף אותם כמה שיותר, לדבר איתם ולנחם אותם. נפשית מאד קשה להם. אנחנו שמחים שהצלחנו להביא אותם בריאים לארץ".

"חשוב לציין שעבדנו בטורקיה בשיתוף פעולה שלא יסולא בפז בין מד"א לסהר האדום", סיפר ד"ר קליין, "בטורקיה הם קיבלו טיפול מסור לפי כל הקריטריונים. הניתוח שבוצע ביהודית היה ניתוח נדיר מאד ומאתגר מבחינה טכנית. ביצעו אותו בצורה מדהימה והצילו את חיי הפצועה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר