"הפך את בנותיו לכלי מימוש דחפיו"

15 שנות מאסר נגזרו על איש צוות אוויר שהורשע בעבירות מין בבנותיו הקטינות • תקף אותן בחופשות משפחתיות במספר רב של הזדמנויות

הנאשם שירת כאיש צוות אוויר (אילוסטרציה) // צילום: עמי שומן // הנאשם שירת כאיש צוות אוויר (אילוסטרציה)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונש של 15 שנות מאסר על איש צוות אוויר בחיל האוויר, קצין בדרגת רס"ן, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע שורת עבירות מין כנגד שתיים מבנותיו. הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש.

לבני הזוג, שהתגרשו בעקבות גילוי המעשים, ארבעה ילדים משותפים. בית המשפט אמר דברים קשים על הנאשם, ובשל העבירות המיוחסת לו במסגרת המשפחה, והעובדה כי הוא קצין בחיל האוויר, לא ניתן לפרסם את שמו ומקום מגוריו. בית המשפט חייב אותו לפצות כל אחת מהבנות ב-100 אלף שקל. הנאשם הודה כי פגע בשתי בנותיו, בבכורה מאז הייתה כבת 11.5, ובשנייה מאז שהייתה כבת 10.5, עת הופיעו סימני מיניות ראשונים אצלן. 

על פי כתב האישום, העבירות נעשו במספר הזדמנויות ובמקומות שונים, בעיקר בחופשות של המשפחה באילת ובצפון. באחד המקרים שתוארו, בחודש ספטמבר 2013, בעת שהנאשם ובנותיו היו בחופשה, אחת הבנות, א, שכבה במיטה סמוך לנאשם וצפתה בטלוויזיה. לאחר שהחלה להירדם, הפשיל הנאשם את מכנסיה ותחתוניה וליטף את איבר מינה בידו. לאחר אירוע זה ובמספר מועדים שונים, בבית ובמקומות נוספים, בעת שא' שכבה במיטתה, הפשיל הנאשם את מכנסיה ותחתוניה וליטף בידו את איבר מינה.

עוד באתר: דיווח: הרוגים בהפצצה רוסית על בי"ח

הנאשם פגע בבנותיו מספר פעמים (אילוסטרציה) // צילום: getty images
הנאשם פגע בבנותיו מספר פעמים (אילוסטרציה) // צילום: getty images

הנאשם פגע בבנותיו מספר פעמים (אילוסטרציה) // צילום: getty images

 

בחודש אוגוסט 2014, בשעות הערב, בעת שא' שכבה על הספה בסלון הבית וצפתה בטלוויזיה, ביצע בה מעשה מגונה, מתחת לשמיכה. בהזדמנות אחרת, בעת שא' נחה בחדרה, נכנס הנאשם לחדרה ונעל את הדלת. שם, על מיטת הילדה, ביצע האב בבתו מעשים קשים עד שהגיע לסיפוקו. במעשים אלה הורשע בביצוע עבירות מין במשפחה ובידי אחראי על חסר ישע. 

הנאשם שירת בקבע בחיל האוויר עד למשפט // צילום: איי.אף.פי
הנאשם שירת בקבע בחיל האוויר עד למשפט // צילום: איי.אף.פי

הנאשם שירת בקבע בחיל האוויר עד למשפט (אילוסטרציה) // צילום: איי.אף.פי

באישום אחר, במהלך החודשים ספטמבר עד אוקטובר 2012, בעת שהבת השניה, ש', ישנה בחדרה, ביצע בה מעשה מגונה, וכך בהמשך בהזדמנויות שונות, ובמקומות נוספים. בחודש אוגוסט 2014, בעת שהנאשם וחלק מילדיו היו בחופשה בצימר בצפון, שוב ביצע בש' מעשים מגונים קשים, והנאשם חדל ממעשיו רק כאשר ש' פנתה אליו ואמרה לו "די". 

לאחר האירוע הזה, בעת שנהג ברכב, כאשר א' ו-ש' יחד עמו, וכאשר ש' ישנה במושב האחורי, הושיט הנאשם את ידו לאחור, הפשיל את מכנסיה ואת תחתוניה של ש' וליטף את איבר מינה. בהזדמנות אחרת, בעת חופשה עם בני המשפחה בנופש בתל אביב, ביצע בש' מעשה מגונה עד שהגיע לפורקן מיני.

עוד באתר: רוסיה מתכננת לשגר טילים ליירוט מטאורים

במקרה נוסף שתואר בכתב האישום, במהלך חודש אוגוסט 2014, הנאשם ביצע מעשים מגונים בא', בעת שהתארחו בבית הסבים שלהם, בסלון ביתם. למחרת, בעת שבתו ישבה בחדר שוב ביצע בה מעשים מגונים.

ושוב, במועד אחר, ביצע בא' מעשה סדום. א' היא שגילתה לאמה את מה שעשה לה אביה, ובהמשך שיתפה גם את ש', וגם זו סיפרה לאמה. בעקבות הגילוי, נכתב בתסקיר המבחן, המשפחה התרסקה לחלוטין. א', שחשה כי היא שגרמה להתפרקות המשפחה (האם החליטה להתגרש בעקבות זאת) חשה אובדן ואף ביצעה מעשה אובדני. ש' בחרה להתמודד אחרת, ו"הציבה לעצמה חומה בינה לבין מעשי אביה".

בית המשפט קבע כי מתחם העונש הראוי לנאשם עומד על 12 עד 17 שנות מאסר. "הנאשם פגע בבנותיו פעם אחר פעם, כאשר המעשים הסלימו עם עשייתם, וההתעלמות מאי רצונן של הילדות - גברה. הנאשם אמור היה להגן על בנותיו, לחנך אותן לדרך ארץ, לשמור עליהן מכל רע, ובמקום זאת הפך אותן לכלי למימוש דחפיו המיניים".

"אנו מצווים" כתבו השופטים בגזר הדין, "בראש ובראשונה, להגן על שלומם ושלמותם של הקטינים חסרי הישע, אשר נפגעו בצורה כה קשה. המעשים הבזויים שבצע הנאשם, ראויים למענה שיפוטי מחמיר, חד משמעי וברור, שיעמיד במרכזו את הפגיעה בילדות חסרות האונים שנוצלו לרעה על ידי אביהן. על העונש להלום את חומרת המעשים ולהשיב למי שחמס במו ידיו את ילדותה של בתו כגמולו".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר