רוקדות עם תינוקות

אחרי שהתרגלנו לשיעורי בייבי יוגה, שחיית תינוקות והתעמלות לתינוקות, הכירו את הטרנד החדש: שיעורי כושר משותפים לאימהות ולתינוקות • הכינו את המנשאים ואת שרירי הבטן

שיעור "בלרימא" // צילום: יהושע יוסף // שיעור "בלרימא"

עבור רוב הנשים התאוששות הגוף לאחר לידה אינה עניין של מה בכך, גם אם היתה זו לידה קלה, ואפילו אם לא נשארו קילוגרמים עודפים רבים. גם האתגרים הרגשיים שנוספו, השינויים ההורמונליים, שעות השינה המועטות והנתק מהשיגרה ומסביבת העבודה אינם תורמים. חזרה מבוקרת לפעילות גופנית לאחר התאוששות הגוף מומלצת גם במימד הפיזי וגם בהיבט הרגשי, אך מה עושים כשקשה להיפרד מהתינוק, ועוד לטובת שעת כושר שדורשת מאמץ?

הטרנד החדש שנועד לפתור את המלכוד הזה הוא פעילות גופנית שמתבצעת עם התינוקות, כשלתינוק חלק פעיל בתרגילים של האם. בניגוד לבייבי יוגה, שבה האימהות מפעילות את התינוק ופחות את עצמן, בשיעורים החדשים דווקא האימהות הן הפעילות, בעוד התינוקות (בגיל שישה שבועות עד חצי שנה) פסיביים, או משמשים תחליף למשקולת. הם צמודים לאם באמצעות מנשא או שכובים על בטנה - וזוכים לנשיקה ומצחקקים עם כל כפיפת בטן.

ballerima: בלט עם מנשא

קרן קירשנר־סמואל, רקדנית ומורה לריקוד שהיא גם מדריכת כושר לנשים בהריון ולאחר לידה, שילבה בין שתי אהבותיה ופיתחה את שיטת בלרימא - שילוב המילים בלט ואמא. בשיעורים שלה מתאמנות האימהות הטריות בתרגילי כושר מעולם הבלט, והתינוקות שוהים במנשא על האם. "השיעור מיועד להיות תחנת הביניים שבין משכב הלידה, שבו הגוף אינו פעיל במיוחד, לבין חזרה לפעילות רגילה, בטווח של עד חצי שנה לאחר הלידה", היא מסבירה, "המטרה היא לשקם את הגוף ממה שעבר עליו בזמן ההריון והלידה - חולשה של רצפת האגן, היפרדות השרירים האורכיים בבטן, שינוי ביציבה וחולשה של המפרקים". 

לא מדובר כאן בשיעור לרקדניות וברגילים מאתגרים בתחום הבלט, לא עולים על נעלי פוינט ולא עומדים על קצות האצבעות. רוב התרגילים מחזקים את האגן ואת שרירי היציבה. בהמשך מתקיימים תרגילים לחיזוק שרירי הבטן על כדור פיזיו, ולסיום - ריקוד משחרר לצלילי מוסיקה לטינית. 

 השיעור מתון מאוד, ללא קפיצות ובעומס נמוך, והוא מותאם באופן אישי לאימהות אחרי לידה, על פי מצבן. התרגילים הם סטטיים, ולא כאלה שעלולים לגרום לאובדן שיווי משקל ולסכן את האם או את התינוק.

מחיר: 50 ש' לשיעור בסטודיו נועה ברמת השרון. לפרטים: 052-3357227.

יוגה עם תינוקות

בעוד שיעורי ה"בייבי יוגה" המוכרים הם שיעורים המיועדים לתינוקות, החידוש של שיעורי יוגה עם תינוקות הוא שהם מיועדים לאם, אך התינוק הוא חלק אינטגרלי מהתרגול שלה. "שיעורי יוגה עם תינוקות מבוססים על שיעור 'יוגה נשית', ששם דגש על רצפת האגן", מסבירה שרון צ'רקהם, מורה ליוגה נשית וליוגה להריון ולאחר לידה, ומנחת עיסוי תינוקות ויוגה תינוקות. 

"חלק מהתרגילים מתבצעים כך שהאם על המזרן והתינוק שוכב לצידה על מזרן נפרד, ובאחרים התינוק הוא חלק מהתרגיל. כך, למשל, בתרגיל עמידת שש, האם מחזקת ומשחררת את הגב, עובדת על שרירי הבטן והאגן ומחזקת את חגורת הכתפיים. התינוק שוכב מתחתיה ערני, והיא בעצם הופכת להיות המובייל שלו והתינוקות מאוד משועשעים מזה".  

כדוגמה לתרגילים משעשעים נוספים מביאה צ'רקהם תרגיל שכיבה על הגב ברגליים כפופות לכיוון החזה, והתינוק שוכב על בטנו על השוקיים של האם שבאוויר והיא תומכת בו בצידי הגוף.

 השיעורים מתקיימים ב"דיאדה" בנמל תל אביב. מחיר: 295 ש' למינוי חודשי או 600 ש' לכרטיסייה של  12 שיעורים. לפרטים: 052-2436404.

שיעור "בייבילאטיס"

בייבילאטיס: פילאטיס עם תינוקות

גם שיעורי הפילאטיס, שכה אהובים על נשים רבות, זוכים לגירסת אימהות ותינוקות - הפעם בשיעורי "בייבילאטיס" שפיתחה נופר אריה, מורה למחול ולפילאטיס זה 15 שנים. "פילאטיס מורכב מרפרטואר סגור של תרגילים, ואני משלבת בהם תינוקות. אם במסגרת התרגיל המקורי צריך להרים בשתי ידיים משקולת או כדור או חפץ שיכביד ויאתגר את השריר, אנחנו משתמשים בתינוק במקום". 

כדוגמה לתרגילי פילאטיס עם תינוקות מביאה אריה את תרגיל הפוש אפ (שכיבות סמיכה), בווריאציה שבה התינוק ישכב על המזרן מתחת לראשה של האם, כך שבכל כפיפת מרפקים האם צריכה להגיע עם הראש קרוב לתינוק ולתת לו נשיקה. "מבחינת התינוק מדובר בלונה פארק, הם ממש צוחקים בקול, וזה עושה טוב על הנשמה".

השיעורים מתקיימים במודיעין, בקבוצות של עד שמונה נשים. מחיר:  40 ש' לשיעור או 360 ש' לכרטיסייה של 10 שיעורים. 

לפרטים: 054-2777889.

צילומים: יהושע יוסף

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר