ביה"ח הדסה מציג: חדרי ניתוח חדשים - מתחת לאדמה

חדרי הניתוח יאפשרו המשך פעילות גם במצב חירום • "תוצאה של עבודה מאומצת ואיסוף דולר אחר דולר"

חדר הניתוח התת קרקעי // צילום: דודו ועקנין // חדר הניתוח התת קרקעי

הדסה חנכה אתמול את מערך חדרי הניתוח החדשים בבניין דוידסון בבית החולים הדסה עין כרם, שיאפשר להמשיך בפעילות בכל מצב חירום, ארבע קומות מתחת לאדמה. 

באירוע ההשקה, שנערך אתמול בהדסה עין כרם, בהשתתפות שר הבריאות יעקב ליצמן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, נשיאת ארגון נשות הדסה אלן הרשקין ומנכ"ל הדסה הנכנס פרופ' זאב רוטשטיין, הוצגו 13 חדרי הניתוח החדשים, שיאפשרו ביצוע של ניתוחים מורכבים בתנאים אופטימליים וממצבים את המרכז הרפואי בחזית הטכנולוגיה עם בתי החולים המובילים בעולם. 

החדרים ממוקמים, כאמור, בעומק האדמה ונבנו בכפוף לדרישות פיקוד העורף. הם בנויים להתמודד עם כל האיומים המוכרים וערוכים לפעול בכל מצב חירום עתידי. הציוד המתקדם, הנמצא בכל אחד מהחדרים, כולל, בין השאר, מכשור לביצוע ניתוחים בעזרת מערכות ממוחשבות ומערכת הדמיה וכן תשתית אופטית ותאורה מיוחדת. 

הרשקין אמרה כי "הקמת חדרי הניתוח היא תוצאה של עבודה מאומצת של איסוף דולר לדולר מתורמים שמדינת ישראל חשובה להם. לכולנו יש מטרה אחת והיא הצלחת בתי החולים". פרופ' רוטשטיין הוסיף כי "הדסה החדשה פונה לציבור בפתיחות , בצניעות ובעממיות כבית חולים של הציבור, הפתוח והמאיר פנים לכל, ויחד עם זה שומר על איכות רפואית וטכנולוגיה מתקדמת".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר