מדריך להצלחה בתהליך קידום אתרים

איך נהפוך את תהליך הקידום להצלחה עסקית של ממש? צוות חברת אקסטרה קידום אתרים התפנו לספק לנו מדריך להצלחה בתהליך קידום אתרים, כל מה שחשוב לדעת ואיך באמת נשיג הצלחה בקידום אתר בגוגל

צילום: צילום: יחצ // צילום: יחצ

תוכן בשיתוף מסחרי

משרדי חברת אקסטרה קידום אתרים

בשנים האחרונות קידום אתרים בגוגל הפך לחלק בלתי נפרד משיווק עסק או חברה באינטרנט, חלק גדול בתקציבי השיווק מופנים לגוגל במטרה להשיג עוד ועוד לקוחות ממוקדים שמחפשים בדיוק את מה שיש לעסק להציע לקהל הלקוחות שלו. 

בכל תחום עסקים רבים מתחרים על קידום מונחי חיפוש והתחרות רק גדלה משנה לשנה.

אז איך בעצם נבטיח שתהליך קידום האתר בגוגל יהיה תהליך מוצלח שיביא להחזר השקעה מהיר וכמובן לרווחים משמעותיים ואיך תבטיחו שחברת הקידום שבחרתם תביא להצלחה של ממש וליווי מקצועי של קידום האתר ? 

בניית תוכנית והגדרת מטרות

מכיוון שמדובר בתהליך המתבסס גם על פעילות המתחרים וגם על תחרות גדולה, ישנם משתנים גדולים המשפיעים על פעילות הקידום אותה חברת הקידום צריכה לדעת, לצפות ולהתחשב בכל המשתנים. לבנות תוכנית מסודרת ומוגדרת מראש שבה נדע בדיוק מה נכון עבור הפרויקט שלנו, איך נשיג את המטרות שלנו ומהם בכלל המטרות הסבירות אליהם האתר שלנו צפוי להגיע בתהליך הקידום.

צריך תמיד לזכור טוב טוב שבכל תחום בו נרצה לקדם את האתר שלנו ישנם היום כבר המון חברות פעילות המקדמות את האתר שלהם בגוגל כבר תקופה ארוכה ולכן יש להיות זהירים בהגדרת היעדים ולהבין שאנו נכנסים לתוך אזור תחרותי ויש קודם כל צורך להדביק פערים ורק אז להתגבר על פני המתחרים שלנו.

חברות קידום שיציגו תוכנית שנראית ורודה מדי כנראה מנסים לסגור עסקה ופחות מעוניינים בהצגת היעדים המציאותיים בהתחשב בכל הנסיבות הקיימות.

בחירת מילות חיפוש מתאימות

קידום אתר בגוגל מתבסס על שאילתות חיפוש ( מונחי החיפוש אותם הגולשים מקלידים בכדי למצוא שירות או מוצר)  לכן אנו נגדיר כבר בתחילת תהליך הקידום באילו מונחי חיפוש אנו רוצים להתמקד על פי הרלוונטיות הגדולה ביותר לפרויקט שלנו, על פי נפחי החיפוש הגדולים ביותר בתחום בו אנו פעילים, ועל פי מונחי חיפוש תחרותיים יותר ותחרותיים פחות כך שנצליח להשיג מיקומים גם לשלב ההתחלתי של הפרויקט ( חודשים ראשונים ) וגם לטווח הרחוק בביטויים היותר תחרותיים.

חברת קידום שתרצה בהצלחת הפרויקט תנסה לנתב את הפרויקט לקידום רוחבי של כל פעילות האתר כך שהיא תנסה לקדם באופן מקסימלי את כל פעילות האתר. בעצם כל שירות או מוצר באתר יקבל התייחסות וניסיון לחשוף אותו בתוצאות החיפוש בגוגל. קידום שמונחה למספר ביטויים מצומצם כמו קידום עד 10 ביטויים או שיטות דומות לא מביא לתהליך אופטימלי בין המקדם לבעל האתר ברצון לקדם את את כל פעילות האתר ולהסתכל באופן רחב על הצלחת הפרויקט.

שיתוף פעולה בין המקדם ללקוח 

הניסיון מוכיח ששיתוף פעולה בין המקדם ללקוח הוא ללא ספק מה שעושה את ההבדל בין קידום טוב לקידום מצוין, כאשר יש שיתוף פעולה חיובי כזה שהלקוח נותן פידבק טוב שישנה התקדמות טובה ופידבק שלילי אך ברוח טובה כאשר ישנה התקדמות קצת פחות טובה, כזה שהמקדם מציג בשקיפות מלאה כל מה שקורה בתהליך הקידום ומנסה לגרום ללקוח להיות חלק בלתי נפרד ולהבין בדיוק מה קורה ומה חשוב שיקרה בפרויקט.

שיתוף פעולה כזה מביא להצלחה של ממש וגורם ללקוח להיות מעורב, להבין מה חשוב שיהיה באתר שלו, איך דברים צריכים להיות מוצגים, להבין את החשיבות של חומרים שיווקיים טובים ואיך ליצור יתרון על פני המתחרים וכדומה, את המקדם שיתוף פעולה כזה מעודד וגורם להמשיך לדחוף עוד ועוד את הפרויקט ולפתח אותו למקומות נוספים שאולי אפילו לא הוגדרו מראש.

שיתוף פעולה חיובי = קידום מוצלח 

מהם פעולות הקידום הנכונות להיום ?

בשנים האחרונות גוגל דואגים לעדכן שוב ושוב בעדכונים שונים את האלגוריתם של מנוע החיפוש שלהם, מה שמקשה מאוד על מקדמי האתרים ואפילו גרם בשנים האחרונות לסגירה של חברות ואלה שלא הצליחו להישאר מעודכנים ולדעת איך להתאים את עצמם לשינויים שחלים שגוגל אחת לכמה חודשים.

גוגל בעצם מנסים כל הזמן לתת תוצאות יותר רלוונטיות ולמנוע ספאם ותוצאות שאינם איכותיים במונע החיפוש, כל זה מביא לשינויים עצומים בסוג הפעולות הנדרש בכדי לקדם אתר אינטרנט.

נכון להיום יש צורך של ממש בפעולות טבעיות ומיתוג של האתר ברשת בכדי לגרום לגוגל להבין שמדובר במותג בתחום ובעצם להתקדם בצורה נכונה המתבססת על פעילות אמיתית סביב האתר.

ישנם היום עוד חברות רבות המשתמשות בפעולות שאינם תואמות את העדכונים שחלו בשנים האחרונות ועלולות לגרום לפגיעה של האתר ופסילות ע”י גוגל. 

חשוב שתדאו מה חברת הקידום מבצעת לאתר שלכם ואיזה פעולות עיקריות הם עושות, אם תזהו פעולות שנראות לכם קיצוניות או לא טבעיות כמו המון קישורים לאתר שנחשבים לא איכותיים (קישורים מאתרים בשפות זרות או תחומים שלא תואמים את תחום האתר שלכם ) פעולות שנראות מכוונות מאוד לביטויים ופחות למותג וכל מה שנראה לכם כלא מספיק איכותי ולא מכוון להעצמה של המותג שלכם ברשת כמו פעילות חברתית, אזכורים של שם המותג שלכם ברשת, שיתופי פעולה אמיתיים עם אתרים פעילים ובתחומים קרובים לשלכם, פעילות שמביאה תנועת גולשים אמיתית לאתר ולא נוצרה רק לשם מיסוך לגוגל והשפעה על הדירוג עצמו.

תוכן איכותי ואיכות האתר 

כמו שכבר אמרנו גוגל רוצה להציג תוצאות איכותיות יותר ולכן האתר שלנו צריך להיות הכי איכותי והכי טוב עבור הגולשים וזה בעצם אומר שאנחנו צריכים כל הזמן לחשוב טוב על איכות האתר שלנו, איך אנחנו יוצרים ערך ממשי עבור הגולשים, מוסיפים תוכן איכותי באמת ומדיריכם שהקוראים באמת יצאו ממנו עם ערך מוסף, שיפור חווית הגלישה באתר וכך מה שדרוש כדי שהאתר שלנו יהיה טוב יותר משל המתחרים ויביא איתו ערך מוסף .

כל דף באתר דף נחיתה מנצח 

אם נבין לאן הגולשים שלנו מגיעים נדע לשפר את העמודים הספציפיים אליהם מגיעים הכי הרבה גולשים ולנתב את הגולשים לפעולה שאנו מעוניינים שיבצעו באותו עמוד, אם זה רכישה, הזמנת שירות, שיחת טלפון או כל פעולה אחרת. שיפור יחסי המרה בעמוד נחיתה יכולה לשנות משמעותית את הרווח שלנו מקידום האתר.

דוחות ודיווחים

בכדי למדוד את השפעת פעילות חברת הקידום יש צורך בדוחות מקיפים ומעקבים על כל פעילות האתר, דוח חודשי המציג בדיוק מה היו מיקומי האתר ואיך מתקדם הפרויקט שלנו בכל ביטוי, תוכנת סטטיסטיקה שתציג לנו בדיוק את כמות הכניסות לאתר והתנהגות הגולשים באתר בכל רגע נתון, מעקב אחרי שיחות נכנסות דרך האתר, מעקב אחר יצירות קשר או רכישות באתר. כל זה יביא להצגת נתונים באופן מלא כזה שיהיה אפשר לנתח בצורה יסודית.

מדדו את ההצלחה וחשבו מה עושים הלאה

בתהליך קידום תמיד יש מה לשפר ולאן להמשיך ולהתקדם, ניתוח נכון של ההישגים בגוגל והביצועים של האתר יאפשרו לנו להמשיך ולהסיק מסקנות ולחשוב כל הזמן איך אפשר לשפר ומה עוד אפשר לעשות כדי להפוך עוד ועוד גולשים ללקוחות פעילים. 

אז מה למדנו על תהליך קידום אתר מוצלח ?

בניית תוכנית המציגה יעדים ומטרות ברורות בחירת מילות חיפוש והתמקדות בכל פעילות האתר שיתוף פעולה חיובי ומפרה בין הלקוח למקדם האתר פעולות קידום טבעיות בהתאם לשינויים החלים בגוגל תוכן איכותי ושיפור איכות אתר האינטרנט שיפור דפי נחיתה באתר דוחות מקיפים על כל פעילות האתר והקידום להמשיך לחשוב כל הזמן איך ממשיכים ומה משפרים

לסיכום 

בדקו לפני שאתם יוצרים לדרך עם איזה חברה אתם יוצאים לתהליך הקידום ובחרו כזו שתדע לספק שירות מקצועי ולווי צמוד עם מטרות זהות לשלכם ורצון לכבוש כל מטרה, תנו הזדמנות לחברת הקידום והתמודד מול התחרות הקשה אך תשתדלו להיות מעורבים ולדעת מה עושים עבורכם ומה קורה סביב כל פעילות האתר שלכם, נסו להיות שותפים ולתרום גם מהצד שלכם כך תשיגו הצלחה של ממש.

נכתב ע”י

אקסטרה פתרונות אינטרנט בע”מ

http://www.seo-extra.com/

תוכן בשיתוף מסחרי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר