בזוגיות? 10 דברים שאתם חייבים לעשות

להשלים עם מה שלא ישתנה בבני הזוג, להקשיב ולקיים יותר יחסי מין - הדברים שישמרו לכם על הקשר

טיפים מנצחים לשמירה על הזוגיות // צילום: gettyimages // טיפים מנצחים לשמירה על הזוגיות

קבלו נתון: 69% מהבעיות בזוגיות הן תמידיות. הן לא ייפתרו או יעלמו. תנסו לשחזר את כל הריבים שלכם מהשנה האחרונה ותיווכחו לדעת שרובם מתנקזים לאותם נושאים ובעיות קבועות. לטחון מים ולריב על אותו הדבר שוב ושוב, לא הולך לעזור לכם, אלא בעיקר להכעיס ולתסכל אתכם, ואתם לא צריכים את הכתבה הזו בשביל לדעת את זה. אז מה כן הולך לעזור? או, שמחה ששאלתם:

1. תשלימו עם מה שלא הולך להשתנות 
בואו נשים את הקלפים על השולחן: אתם לא תשנו את בני הזוג שלכם. אז תפסיקו לנסות, חבל על הזמן והמאמץ. קחו נשימה עמוקה ותפנימו את זה. תזכירו לעצמכם שיש הרבה חיובי ושאתם מסוגלים להתעלם מהשלילי. אני לא אומרת שזה קל, אבל להבין את זה זו כבר התחלה.

2. תביעו הערצה 
אי פעם הקשבתם לאנשים בתחילת הזוגיות, שמאוהבים בטירוף בבני הזוג שלהם, כשהם מספרים עליהם? הם נשמעים כמעט הוזים, מדברים עליהם כאילו הם כליל השלמות, קדושים מעונים ממש. אפילו קצת מעצבן נכון? אז מחקרים מראים שזה... מושלם! תאמצו את הגישה. כמובן שלא צריך להגזים, אבל חשוב לראות את בני הזוג כטובים יותר ממה שהם באמת. תאדירו את הצד השני, תרוממו עוד את התכונות שלו שאתם כל כך אוהבים ואל תשכחו שמכולם – בחרתם בו. כי ברגע שמתחילים לראות את בני הזוג כגרועים יותר ממה שהם, זו ההתחלה של הסוף...

3. קחו אחריות 
גם אם אתם בטוחים שהצד השני אשם בהכל – לעולם אל תגידו לו את זה. ועדיף בשביל כולם שגם לא תחשבו ככה, כי בטוח שגם אתם קצת אשמים. אל תגלגלו עלי עיניים – גם אתם קצת אשמים! זוגיות היא דיאלוג מתמשך ואי אפשר להתעלם מהעובדה שלכל צד יש המון אחריות על כתפיו וכל מה שהוא אומר או עושה משפיע מיד. קחו אחריות, תודו גם כשאתם לא בסדר, תראו נכונות לשינוי מצידכם, ותופתעו לראות איך מיד גם הצד השני יקבל על עצמו יותר אחריות.

4. תקשיבו 
גיליתי לכם את אמריקה, נכון?  אבל רגע, לפני שאתם ממהרים להמשיך לסעיף הבא, תשננו את זה טוב טוב: בפעם הבאה שאתם רבים, מתווכחים, לא מסכימים, כשמשהו מציק לצד השני או שיש בעיה - אל תתגוננו, אל תמהרו להשיב, על תענו בכעס. תעצרו, תקשיבו, אבל באמת תקשיבו, ותגלו אמפתיה. כמה פשוט, ככה עובד.

5. תחגגו חדשות טובות 
כדי לשמור על זוגיות טובה ומוצלחת, עדיף להתמקד בחיזוק הרגעים החיוביים מאשר הקטנת הרגעים השליליים. אז תקפידו לחגוג ולשמוח יחד בכל הזדמנות, קטנה כגדולה. הכיף שאתם חווים כזוג מחזק את התקשורת ביניכם, את רמת האינטימיות, האמון, הסיפוק, ותורם לעתיד הוורוד של הזוגיות.

דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים – עכשיו במדור הלייף סטייל! 

6. הכל יחסי בחיים 
כמה חוויות טובות צריך כדי לכפר על אחת רעה? מחקרים מראים שהיחס הוא חמש לאחד. כמובן שאתם לא צריכים להתחיל להסתובב עם פנקס (בעיקר כי אם הייתם רוצים הייתם יכולים להשתמש בנייד, מי מסתובב עם פנקס בימינו?), אבל בגדול – אם אתם שמים לב שהחוויות החיוביות והחוויות השליליות בזוגיות שוות במספרן, אז הסיכויים שתיפרדו מרקיעים לשחקים והגיע הזמן לשנות את היחסים לטובתכם. חמש חוויות טובות – אחת שלילית. אחלה סטטיסטיקה לחיים.

7. הקפידו על סטנדרטים גבוהים 
מי שאומר לכם להנמיך ציפיות מהזוגיות כדי שלא תתאכזבו, לא יודע על מה הוא מדבר. אנשים שמצפים ליותר – מקבלים יותר. אנשים עם סטנדרטים גבוהים, שבאמת רוצים רומנטיקה ותשוקה ויחסים טובים בזוגיות שלהם, בסופו של דבר יקבלו סוג כזה של זוגיות. והכי חשוב – תציבו סטנדרטים גבוהים לבני הזוג שלכם, אבל אל תשכחו לדרוש את זה גם מעצמכם.

8. תשמרו על החברים והמשפחה קרוב 
הזוגיות שלכם חשובה, זה אתם נגד העולם, אבל זו לא מערכת היחסים היחידה שאתם צריכים לטפח. אין ספק שכאשר בן הזוג הוא גם החבר הכי טוב זה נפלא, אבל אתם לא צריכים להפיל אחד על השני הכל, או לצפות שהצד השני יענה על כל הצרכים שלכם. לפעמים טוב לפנות עם בעיה לבן משפחה אחר, או להוציא קיטור באוזניו של חבר, וכמובן לפתח תחביבים וקשרים חברתיים ללא קשר לבן הזוג. 

9. אל תוותרו על זמן לבד שבו מדברים 
בין אם זה דייט מחוץ לבית, או סתם שניכם על הספה, פשוט דברו. מחקר שנעשה בארה"ב גילה שזוגות נשואים עם ילדים מדברים ביניהם בממוצע 35 דקות. בשבוע! אתם לא רוצים להכנס לסטטיסטיקה הזו נכון? אז עם או בלי ילדים, זמן לבד שבו לא רואים טלוויזיה, או קוראים עיתון, או מסתכלים סביב, אלא באמת מדברים, הוא זמן שאסור לכם לוותר עליו. 

10. תעשו יותר סקס. 
זה תמיד עוזר.

 

מחקרים ונתונים מתוך:

http://time.com/3629761/fix-relationship-problems/?xid=time_socialflow_f...

http://www.bakadesuyo.com/2013/10/recipe-for-a-happy-marriage-2/

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר