בורגונדי זה האדום החדש

הוא כמעט סגול, כמעט חום, וכמעט אדום, אבל הוא לא אף אחד מהם • הבורגונדי, או הבורדו, יעזור לכם לשבור את שיגרת הצבעים האפרוריים של אופנת החורף

שמלה של טרוקו למשביר לצרכן, 499 ש' // שמלה של טרוקו למשביר לצרכן. 499 ש"ח

"בורגונ-מה? בורגונדי? מה זה בורגונדי?", שאל אותי בפליאה העורך שלי, כששוחחנו על הטרנדים החמים ביותר בחורף הקרוב. "נו, בורגונדי. בורדו. אדום כהה", עניתי במיומנות. "אה נו, אז תגידי אדום", הוא ענה בחזרה בנונשלנט, וכך נולד המדור שלפניכם.

כובע של ספרינגפילד, 109.90 ש'

אז ככל שאנו נכנסים יותר לעונת החורף ומזג האוויר הופך גשום וקריר יותר, כך הטרנדים של חורף 2016 צוברים תאוצה לקראת שיאם, שיתבטא במעילים חמים, סריגים עבים (עד כמה שמאפשר החורף הישראלי) ושלל אקססוריז חורפיים כגון צעיפים וכובעים.

תיק של H&O, 129.90 ש' \ צילום: טל טרי

הבורגונדי הוא אחד הטרנדים החזקים העונה, כזה שלא תוכלו להתחמק ממנו באף רשת או חנות בגדי מעצבים. אפילו עיוורי הצבעים יכולים לחזות בשליטתו הבלתי מעורערת של גוון זה בקולקציות החורף החדשות, ואכן מדובר בגוון מוצלח ביותר.

לק Ro-Man, 65 ש'

הבורגונדי הוא צבע עשיר, חם ועמוק שמיטיב כמעט עם כל אחד ואחת. בין שגוון עורכם בהיר, ורדרד, מוקה או כהה - הבורגונדי יחמיא ויאיר אתכם. צריך רק לשמור על ראש פתוח ולאהוב אותו.

קולור ריש של לוריאל פאריס, 112 ש'

החורף הישראלי נוטה להיות מאוד מונוכרומטי. האפור, השחור והלבן תמיד ישלטו והם מייצגים את החיבה הישראלית הגדולה לאפרוריות בחורף, בניגוד גמור לקיץ, שנהנה משליטת הצבעים הבהירים והחזקים יותר. בדיוק כאן נכנס הבורגונדי לתמונה.

שמלה של פול אנד בר, 129 ש' 

הוא מאפשר לנו לצאת קצת מהשבלונה הלבנה־שחורה־אפורה ולשחק בצבע חם ועשיר שמעשיר את מלתחת החורף שלנו. הוא יוצר מראה דרמטי אך לא מאיים, וכאמור, מאוד מחמיא ואופנתי. 

מכנסיים של DutyMoty, 60 ש'  \ צילום: קית' גליקסמן

את הבורגונדי ניתן לשלב עם צבעים רבים, ואופן לבישתו עם פריטים אחרים מאוד קל ונוח. לבן, שחור ואפור הם הבסיס האולטימטיבי לשילוב, אך גם חרדל, גווני חום, בז' ואפילו כתום יסתדרו שם יופי. פלטת הצבעים הקרים - כחולים עמוקים, ירוקים וסגולים - יעשו לבורגונדי רק טוב, אבל פה צריך קצת לשים לב ולהקדיש מחשבה כדי לא ליצור מראה כהה מדי, עמוק מדי או דרמטי מדי. 

מעיל של H&M, 599 ש'

בכל מקרה לעולם אל תשלבו בורגונדי עם בורגונדי, או אפילו עם צבע אדום כהה מדי או ורוד. התוצאה עלולה להיות לא טובה, ובמקרה הממש גרוע אתם עלולים להיראות כמו טפט. מדובר בהצהרה אופנתית נועזת מדי, שעלולה ליפול לתהומות חוסר הטעם. 

חצאית של Tally Weijl, 129 ש' \ צילום: אבי ולדמן

אלה מכן שרוצות להביא אותו לידי ביטוי אבל לא בצורה מופגנת מדי, יכולות לשלב את הגוון בחייהן בעזרת לק לציפורניים, שפתון או כמובן נעליים ותיקים.

מגפונים של סקופ, 349.90 ש' \ צילום: עמירם בן ישי

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר