"טוב, תשמע, לא התאפקתי והורדתי כבר את המשחק, יחד עם כל הנשקים והתלבושות, אז יאללה, בוא זריז". זה הסמס שהתקבל אצלי בבוקר סתווי אחד מבחור ששמו אשר סוויסה, או בשבילכם סקאזי, אמן הטראנס הבינלאומי.
גיל קרמר
כשסקאזי, גיימר ותיק ומעריץ מושבע של סידרת"Call of Duty", שמע שאני הולך לעשות ביקורת על המשחק החדש בסידרה - Black Ops 3, הוא יצר איתי קשר והבטיח שהביקורת לא תהיה שלמה בלעדיו. אז התכנסנו בדירה של סקאזי במערב ראשל"צ, ועם אוויר צח ממרומי הקומה ה־17 כל אחד תפס ג'ויסטיק והכין את עצמו ללא נודע.

הקמפיין: שייגמר כבר
אם היינו מספרים לכם שמשחק כמו Call of Duty ישאב השראה מסידרת הספרים המרתקת של יובל נח הררי, שמדברת בין השאר על עתיד האנושות - הייתם מאמינים? הררי מתאר עתיד לא רחוק שבו איברי בני אדם יוחלפו באביזרים מלאכותיים, מה שיהפוך את בני האדם לחצי אנדרואידים.
זה בדיוק מה שקורה בעלילה המרכזית של Black Ops 3: הסיפור מתרחש בשנת 2065, והצבאות הקונבנציונליים הוחלפו בחיילים שהם חצי רובוטים, שמושתלים בגופם חלקי חילוף בעלי יכולות על־אנושיות והם יכולים לתקשר ישירות עם מכונות ועם מחשבים. התוצאה היא עלילה עתידנית שמכילה אלמנטים שונים לגמרי ממשחקי המלחמה האחרים שיצאו בסידרת Call of Duty עד כה. סקאזי פינה לי את הבמה ואמר "אני בקמפיין לא נוגע, רק מולטיפלייר", והאמת? הוא צדק.

סקאזי וכתבנו נהנים מכל רגע. "זה מאוד מרגיע לפוצץ אנשים" \ צילום: מאיה באומל
המהפכה הטכנולוגית שמשפיעה עמוקות על המשחק לא עושה לו טוב, אבל זה עניין של טעם: מי שנמשך לעולם הרובוטיקה עשוי לאהוב את השינוי, אבל מי שאהב את מאפייני משחקי המלחמה הקלאסיים, כמוני, עלול לחטוף הלם קרב.
התחושה היא שגם מפתחי המשחק יודעים שרוב השחקנים קונים את המשחק בעיקר בשביל משחקי האונליין נגד שחקנים אמיתיים (Multiplayer) והקמפיין מרגיש מלאכותי מדי. למשל: קיימת אפשרות לבחור את המין ואת המראה של הגיבור, אבל אין שום משמעות עלילתית או ביצועית לבחירה בגבר או באישה, ואין אפילו שם לדמות המרכזית, שנקראת פשוט The Player. שטחי מדי ומזלזל באינטליגנציה.
הקמפיין בעל העלילה המפותלת היה ארוך מדי, על גבול המייגע. חיכיתי שהוא ייגמר רק כדי לסמן עליו "וי" ולהגיע למנה העיקרית.
המולטיפלייר: אל תמצמצו
זוכרים את משחק היריות המיתולוגי Unreal Tournament? אז Black Ops 3 מאוד מזכיר את המשחק הקלאסי משנת 99', שהיה עתידני והציע יכולות על־אנושיות לשחקנים. פתאום, גם בשנת 2015 הדמויות יכולות לרוץ על הקירות ולקפוץ לגובה בלתי נתפס.
"המזל שלי שהמשחק הזה יוצא בצמוד למועד היציאה של האלבום החדש שלי, 'Spin', כי אם הוא היה יוצא בזמן שאני עובד על האלבום - כנראה לא היה אלבום", אמר סקאזי בחיוך, "בשבילי זו המנה העיקרית, המולטיפלייר. כמה שעות טובות של אקשן כזה דווקא מרגיעות אותי. אני אוהב לשחק בלילה, אחרי יום שלם באולפן ואינסוף שיחות טלפון - זה מה שמרגיע אותי, לקחת נשק ולפוצץ אנשים".
הנשק של סקאזי לאותו ערב היה השלט של הפלייסטיישן. "נו, זה לא נעים", אמר סקאזי כשראה שאנחנו משחקים נגד קבוצה מצרפת, "אחרי מה שהם עוברים בזמן האחרון עכשיו אנחנו צריכים להרוג אותם?" אלא שהצרפתים ממש לא היו צריכים הנחות: הם ניצלו את היהירות הישראלית שלנו ונתנו לנו בראש.

סקאזי מחמם מנועים לפני עוד סשן קטלני \ צילום: מאיה באומל
החידוש העיקרי במצב המולטיפלייר הוא בחירת דמות מרכזית (Specialist) שיש לה יכולת על טבעית ייחודית או נשק־על. אלא שבהמשך תגלו שקיימת יכולת אחת מעל כולן - והיא Vision Pulse, שמאפשרת לכם לראות את צללית היריבים דרך קירות ומכשולים. ככל שתתקדמו דמויות חדשות ייחשפו עם יכולות חזקות יותר.
תענוג על כל פיקסל
אנחנו שיחקנו את המשחק רק שבועיים אחרי שהוא יצא, והיינו בטוחים שיהיו הרבה שחקנים כמונו - שעדיין לא מכירים את המפות והיכולות החדשות, אבל מהר מאוד גילינו ששבועיים הם נצח למי שמכור באמת, ופגשנו שחקנים שכבר הכירו בעל פה כל אבן וכל מחבוא.
מובן שאי אפשר להתייחס למשחק בלי התפעלות של ממש מהגרפיקה. כל מצבי המשחק ללא יוצא מן הכלל עטופים באריזה גרפית מהפנטת, ונדמה שהמפתחות Treyarch ו־Activision לא התפשרו ולו על פיקסל אחד. חגיגה לעיניים.
את הסיכום נשאיר לסקאזי: "Black Ops 3 הוא משחק עמוס באקשן ובחידושים, אבל אני קצת מתגעגע למשחקים הקלאסיים
ש־Call of Duty הוציאה עד כה. מי שאוהב אקשן עתידני יעוף על המשחק הזה, ומי שלא - ייקח לו זמן להתרגל. הציון שלי: 8 בסולם סקאזי".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו