מאזדה 323 // צילום ארכיון: רוני שיצר // מאזדה 323

קצר בהתנעה: ריקול למאזדה

בגלל חשש לקצר חשמלי במנגנון ההתנעה - כ־20 אלף רכבים בישראל ישובו למוסך

עוד דגמים של כלי רכב מצטרפים לקריאות לריקול עקב תקלות: מאזדה הודיעה כי תזמן למוסכים ברחבי העולם כ־5 מיליון כלי רכב. מדובר בדגמי מכוניות שיצאו בשנים 1998-1989. הסיבה: חשש לקצר חשמלי במנגנון ההתנעה שעלול לגרום לשריפה.  בישראל ייקראו כ־20 אלף מכוניות מדגמי 323, 626 ו־MPV. בהקשר זה ראוי לציין כי מאזדה כבר קראה השנה לחלק מהדגמים לשוב למוסך לצורך תיקון בעיה בכריות האוויר שסיכנה את נוסעי הרכב.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בתוך כך, בישראל ממשיכים לעקוב אחרי הפרשה שהסעירה את יצרנית פולקסווגן, שבמסגרתה התגלה כי מנכ"ל החברה העולמית הודה בפני רשויות הגנת הסביבה בארה"ב כי חברת הרכב התקינה בכלי רכב מתוצרתה ובאופן בלתי חוקי תוכנה מיוחדת כדי לחמוק מהבדיקות הרשמיות של נתוני זיהום אוויר. המועצה הישראלית לצרכנות פנתה לצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן בישראל, בנוגע למכוניות אשר הותקנה בהן התוכנה, והדגישה בפני היבואנית כי "חובתכם להבטיח כי מי שניזוק יפוצה", וכי היא דורשת "גילוי מלא ונאות ללקוחות בישראל".

סמנכ"ל שירות, חלפים ולוגיסטיקה בצ'מפיון מוטורס, מר מאיר איבגי, ענה למנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, ואמר לו: "אנו איננו אלא חוליה בשרשרת ייבוא רכבי הקונצרן לישראל". הסמנכ"ל ציין כי המידע הרלוונטי עומד לרשות הלקוחות באתר אינטרנט ייעודי שהקימה צ'מפיון, ובו מוזמנים לקוחות החברה להקליד את מספר השלדה על מנת לדעת אם הרכב שבבעלותם נמנה עם הרכבים המושפעים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו