טום הנקס בסרט טרמינל // צילום: מתוך יוטיוב // טום הנקס בסרט טרמינל

טרמינל - גרסת המציאות

ממש כמו בסרט: אם ובת גרמניות שגורשו מישראל, מתגוררות כבר יותר משנה בתוך שדה תעופה בקפריסין

אם הסיפור הבא מזכיר לכם סיפור מסרט - אתם לא טועים. ממש כמו בסרט טרמינל, בכיכובו של טום הנקס, אם ובת גרמניות שגורשו מישראל, ונחשבו על ידי חלק ממכריהן לנעדרות במשך כשנה וארבעה חודשים, נמצאו בריאות ושלמות בטרמינל בשדה התעופה בקפריסין. שם התברר הן התגוררו מאז אוגוסט 2014. זוג הנשים שהגיעו לאי קפריסין לאחר שגורשו מישראל בעקבות פקיעת ויזת השהייה שלהן, בחרו מרצון להישאר ולגור בתוך שטח שדה התעופה, כך פורסם באתר החדשות הבריטי הדיילי מייל

לגור בטרמינל (אילוסטרציה) // צילום: רוייטרס

הדיווח בעיתון הבריטי מסתמך על פרסום בעיתון מקומי קפריסאי. על פי הדיווח, שתי הנשים הגרמניות היו בדרכן חזרה לגרמניה, כאשר מעולם לא עלו על טיסתן למולדתן. שגרירות גרמניה, המשטרה המקומית ורשות שדות התעופה בקפריסין הציעו לשתיים סיוע, בכדי שיוכלו לחזור לגרמניה, אך נענו בשלילה.

דובר שדה התעופה אמר: "שדה התעופה הציע לעזור לגרמניות מספר פעמים, אך הן סירבו למתן העזרה ונראו ללא כל רצון לשנות את מצבן." עוד נמסר כי זוג הגרמניות השתמשו לעיתים תכופות בשירותי שדה התעופה, ונראו מסתובבות באופן קבוע בין בנייני השדה השונים. למרות שגורשו השתיים מישראל כבר באוגוסט, החוק האירופאי קובע כי אין לגרש אזרחים אירופאים ממדינות האיחוד כל עוד לא ביצעו פשע.

המקרה מזכיר מאוד את הסרט "טרמינל" משנת 2004, בו כיכב השחקן טום הנקס, שם גילם את אדם מ"קרקוזיה" שנתקע בשדה התעופה "JFK" בארה"ב, כאשר הוא מנוע כניסה, ואיננו יכול לחזור למולדתו בגלל מהפכה שהתחוללה באיזור.

 

הסרט מבוסס על מקרה אמיתי שאירע בשדה התעופה "שארל דה גול" בצרפת בשנת 1988 בו פליט איראני בשם מאהרן קרימי נאסרי, התגורר בתוך טרמינל 1 של שדה התעופה, במשך כ-18 שנים. נאסרי לא הורשה להיכנס לצרפת באופן חוקי ולא יכל לחזור לאיראן ולכן החליט להישאר בשדה התעופה. במשך שנות מגוריו בשדה התעופה קיבל נאסרי מזון ועיתונים מצוות שדה התעופה, והעביר את זמנו בעיקר בקריאה ובכתיבת יומנו. בשנת 2006 נאלץ נאסרי להתאשפז בבית חולים בשל מצבו הבריאותי ולעזוב את שדה התעופה. מאז מאהרן מתגורר במקלט בפריז ומקבל תמיכה מארגון הצלב האדום הצרפתי.      

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו