"מוצא קוף המקוק - מהיהודים"

אתר "ממרי" מפרסם מאמר של עיתונאי סודאני באתר סעודי: "בקוראן כתוב שהקופים באו מיהודים" • "קופי המקוק והיהודים מרגישים בנוח במדינות איסלאמיות"

קוף מקוק באינדונזיה \ צילום: GettyImages //

עיתונאי סודאני טוען: מוצאם של קופי המקוק - ביהודים. במאמר אנטישמי שפירסם באתר הבלוגים של האתר "אילאף", טען מוסעב אל־מושרף כי ברור שיש קופים שמוצאם ביהודים, שאללה הענישם והפכם לקופים משום שחיללו את השבת, כפי שכתוב בקוראן.

את הדברים מביא אתר מכון "ממרי" שמתמחה בחדשות הערביות.

אל־מושרף שזר במאמרו תמונות של קופי המקוק ומצא נקודות דמיון בין התנהגותם של קופים אלה לזו של היהודים.

המקור לכינוי היהודים "צאצאי קופים וחזירים" הוא בקוראן, שם מסופר על הפרת הוראות אללה על ידי "אנשי השבת" היהודים, אשר עליה נענשו בהפיכתם לקופים ולחזירים.

במאמרו כותב אל־מושרף כי "קיומם של קופים ממוצא יהודי הוא אמת שאינה שנויה במחלוקת, ושאיש אינו מכחישה זולת מי שכופר בקוראן שהוריד אללה למוחמד. אללה אמר לגבי הקופים הללו מזרע יהודי: 'הן ידועים לכם אלה מביניכם אשר שלחו יד (לדוג) ביום השבת. אמרנו להם, היו קופים מאוסים; זאת עשינו כעונש וכלקח לבני דורם ולבאים אחריהם, וכמוסר השכל ליראים'".

שאר היהודים, כך טוען אל־מושרף, לא רצו לגור במחיצתם של היהודים שהפכו לקופים וגירשום להרים. היהודים שהפכו לקופים המשיכו להתרבות ונאלצו לבסוף להתפזר ברחבי העולם. "נראה כי הם בחרו להשתקע בארצות דרום־מזרח אסיה ובמזרח הרחוק, כפי שאפשר לראות כיום. מה שמעניין הוא שבפועל קיימים שני סוגים של קופי מקוק: שחורים וכסופים. הדבר תואם את קיומם של שני מיני יהודים בעלי שני צבעים: אשכנזים (בהירים) - ממוצא אירופי, וספרדים (כהים) - ממוצא אסיאתי".

עוד הוסיף אל־מושרף, בין השאר, כי "מה שמעורר תימהון ותהייה הוא שרוב המדינות שבהן אפשר למצוא מספרים גדלים והולכים של קופי מקוק הן מדינות איסלאמיות... ידוע שהיהודים תמיד מרגישים עצמם בנוח ומעדיפים לחיות, לשהות ולהתיישב בקרב העמים האיסלאמיים משום שבקרבם יש להם תחושת ביטחון... ריבוי היהודים בספרד, ואחר כך בממלכת מרוקו וכיום בפלשתין, הוא הוכחה טובה להבחנה עובדתית הזאת".

אתר אילאף לא פירסם בעבר חומר מסוג זה, ואף פירסם מאמרים שיצאו נגד כינוי היהודים "קופים וחזירים". כמו כן, באתר הבלוגים שלו אילאף מדגיש כי אין הוא אחראי לתוכן הפרסומים בו, אולם מדגיש כי על הבלוגרים למלא אחר הוראות האתר הכוללות, בין השאר, "אי פגיעה בדתות המונותאיסטיות או באסכולה דתית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר