מחר: שבעה כוכבי אן.בי.אי ינחתו בישראל

עומרי כספי, בשיתוף עם הנהלת הליגה, יגיע לארץ עם משלחת מסקרנת לפעילות הסברתית, הרצאות ותרומה לקהילה • בין השמות: דמרכוס קאזינס, צ'נדלר פרסונס, אימאן שאמפרט ורודי גיי

צילום: אי.פי.אי // שאמפרט. מגמר האן.בי.אי לישראל

מערכת היחסים שבין אוהד הספורט הישראלי לאן.בי.אי הגיעה הקיץ לנקודת שיא לנוכח הופעתו של דיוויד בלאט בגמר הליגה; כזאת שגרמה ליותר ישראלים מהרגיל לוותר על שעות שינה יקרות במהלך משחקי הסידרה לפני כחודש. החל ממחר (ו') ובמשך שבוע - הליגה הטובה בעולם שוב צפויה לחזור לביקור, הפעם קרוב מהצפוי.

עומרי כספי ינחת מחר בארץ יחד עם רשימה מכובדת של שבעה שחקני אן.בי.אי בכירים יחסית: דמרכוס קאזינס, צ'נדלר פרסונס, רודיי גיי, אימאן שאמפרט, טייריק אוואנס, קארון באטלר ואלן אנדרסון, אקס מכבי ת"א. אליהם יצטרפו גם אנשי צוות מקצועי ובכירים בליגה דוגמת רוג'ר מייסון, לשעבר בהפועל ירושלים וכיום סגן נשיא ארגון השחקנים באן.בי.אי וניק יורן מהצוות המקצועי של גולדן סטייט ווריורוס.

הביקור, שיימשך ממחר ועד יום חמישי, ייערך במסגרת העמותה שהקים כספי לפני כשנה בארה"ב, עוד כששיחק ביוסטון, במטרה להציג את ישראל באור חיובי בקרב הקהל האמריקני ולהילחם בין היתר בקמפיינים כמו ה־BDS, הקוראים לחרם כלכלי, אקדמי ותרבותי על המדינה. הוא מופק בשיתוף פעולה עם הנהלת האן.בי.אי ואף קיבל את תמיכתו של אדם סילבר, הקומישינר היהודי של הליגה.

במסגרת השהות בישראל, המשלחת תשתתף בשתי הרצאות בשיתוף עם הפועל ירושלים ומכבי ת"א: האחת בבירושלים ביום ראשון והשנייה בת"א ביום רביעי. כמו כן, היא צפויה לבקר ברחבי הארץ ולקיים אירועי תרומה לקהילה עם אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית במסגרת פרויקט "NBA Cares", אחד מהמיזמים הגדולים של הליגה שפועל כבר כעשור.

כספי השקיע זמן רב בהוצאת הפרויקט לפועל. הוא עצמו מעורב בכל פרט ופרט בביקור יחד עם מנהליו האישיים, לירון פנאן ומתן סימן־טוב. רק לאחרונה חתם על חוזה חדש לשנתיים בסקרמנטו ויפתח באוקטובר הקרוב את עונתו הרביעית בקינגס (על פני שתי קדנציות) והשביעית בסך הכל באן.בי.אי. היכולת לגבש רשימה די מכובדת של שחקנים לביקור במדינה קטנה היא עוד עדות להתבססות המקצועית והחברתית שלו בליגה הטובה בעולם. 

כספי. השקיע זמן רב בפרויקט // צילום: אי.פי.אי

האיש והתספורת מגיעים

שלא במפתיע, מרבית הרשימה שתגיע לארץ כוללת את חבריו של כספי בקבוצות שבהן שיחק או משחק. קאזינס, אחד מהסנטרים היותר דומיננטיים בליגה, שיתף פעולה עם הפורוורד הישראלי עוד בקדנציה הראשונה בסקרמנטו, גיי עשה זאת בעונה שעברה וימשיך גם העונה וכך גם באטלר, שחתם לאחרונה על חוזה בשורות הקינגס. 

עם אוואנס, בשנתיים האחרונות בניו אורלינס, שיתף פעולה בתחילת הדרך בבירת קליפורניה לאחר שנבחרו באותו דראפט (2009) ועם פרסונס, כיום בדאלאס, העביר עונה אחת ביוסטון.

שאמפרט, האיש והתספורת, אמנם לא שיתף פעולה עם כספי אבל גם היחיד מרשימת השחקנים הפעילים שהגיע העונה לגמר האן.בי.אי, שם הפסיד יחד עם קליבלנד של בלאט לגולדן סטייט. לאחרונה חתם מחדש בקאבס לארבע עונות תמורת כ־40 מיליון דולר. 

גם אנדרסון לא חולק עבר משותף עם כספי פרט לעובדה שהשניים שיחקו בעבר במכבי ת"א בעונות עוקבות (2008/9 ו־2009/10). אחרי העונה במדי הצהובים, הגארד/פורוורד המשיך לברצלונה, לליגה סינית ולארבע עונות באן.בי.אי - שתיים בטורונטו ושתיים בברוקלין. לפני כשבועיים חתם בוושינגטון.

המשלחת תכיל גם אלוף מכהן - ניק יורן מהצוות המקצועי של גולדן סטייט. הוא בסך הכל בן 28, עוזר אישי למאמן סטיב קר, אבל במהלך סידרת הגמר האחרונה עלה לכותרות בארה"ב כמי שהציע לראשונה את הרעיון לעבור להרכב נמוך בפיגור 2:1 מול קליבלנד. הווריורוס אכן הקשיבו והשאר היסטוריה.

בתום הביקור כספי יישאר בארץ לפתיחת אימוני נבחרת ישראל לקראת אליפות אירופה, שתיערך בתחילת ספטמבר. בעקבות ההיעדרויות הכואבות של יותם הלפרין וגיא פניני, הפורוורד אף עשוי לקבל את תפקיד הקפטן.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר