אותות "צוק איתן" יחולקו מהשבוע הבא

צה"ל הציג את התנאים לקבלת האות • המשפחות השכולות יקבלו תחילה את הסיכה

אות המערכה - צוק איתן // אות המערכה - צוק איתן

לאחר החלטת המשלה להעניק אות מערכה לחיילי צה"ל ששירתו בסדיר או במילואים במבצע "צוק איתן", כמו גם לאזרחים עובדי צה"ל ולשאר אנשי זרועות הביטחון תחל חלוקת האותות בשבוע הבא. 

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, אמר על אות המערכה כי "האות מוענק כשנה לאחר 'צוק איתן', מערכה בה הוכחה מסירותם חסרת הפשרות של המשרתים בסדיר ובמילואים. אנו מחבקים את המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהם, ועם זאת במוכנות מלאה ליום פקודה, עם אותה רוח לחימה ומגויסות של המשרתים ב'צוק איתן'".

מצה"ל נמסר, כי הזכאים לקבלת האות בצה"ל הם החיילים והאזרחים ששירתו לפחות חמישה ימים ברצף במהלך הלחימה, או משרת מילואים ששירת לפחות חמישה ימים מתחילת המערכה ועד סופה (7 ביולי עד 26 באוגוסט)

עוד נודע, כי את האות יקבלו תחילה המשפחות השכולות. בהמשך יקבלו את האות חיילים אשר נפצעו במערכה ולבסוף יחולק האות לכלל המפקדים והחיילים בסדיר ובמילואים.

לכל צבע המרכיב את האות יש משמעות, בדומה לאותות המערכה הקודמים: כחול והלבן מסמלים את דגל ישראל, הצבע האדום מסמל את דם הנופלים והפצועים, הצבע הכתום מסמל את אוכלוסיית העורף והצבע הצהוב המדברי מסמל את הגזרה בה אירעה המערכה - הגזרה הדרומית. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר