הרופאים נאבקו על חייו במשך כמעט 24 שעות

נקבע מותו של מלאכי משה רוזנפלד, אח שכול, שנורה אמש בפיגוע הירי סמוך ליישוב שבות רחל • הוריו של רוזנפלד: "אנחנו בשעה קשה" • יאיר הופר, שנפצע באורח קל: "חזרנו ממשחק כדורסל. רכב נסע מולנו לאט. פתאום שמענו יריות"

צילום: באדיבות המשפחה, נועם ריבקין פנטון // רוזנפלד

מלאכי רוזנפלד, שנפצע באורח קשה מאוד בפיגוע הירי אתמול בלילה בכביש אלון, מת היום (שלישי) מפצעיו. הרופאים נאבקו על חייו במשך כמעט עשרים וארבע שעות, אולם פגיעתו הייתה אנושה מידי. הוריו, שרה ואליעזר, תושבי כוכב השחר שבבנימין, נענו לבקשת מרכז ההשתלות הארצי והסכימו לתרום את קרניות עיניו של בנם. הלווייתו תיערך מחר בשעה 11 בכוכב השחר.

מותו של מלאכי מהווה מכה אנושה ובלתי נתפסת להוריו ואחיו, ששכלו את בנם הבכור לפני שלוש עשרה שנה בתאונה. סגן יצחקי רוזנפלד, שנקרא על שם דודו שנהרג בשירותו הצבאי, שירת בחיל האוויר כטייס בטייסת 135. בשנת 2002 נהרג בטיול ג'יפים בנחל צאלים, לאחר שנסחף עם הג'יפ שבו נסע ונפל למפל בגובה של כשבעים מטרים. שלוש עשרה שנה לאחר האסון הקשה שפקד אותם, נאלצים הוריו, אחיו ואחיותיו, להתמודד שוב עם השכול.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

מלאכי בן העשרים ושבע היה סטודנט באוניברסיטה העברית בירושלים. בעוד כחודש היה אמור לסיים את לימודיו בכלכלה ובמנהל עסקים, כמצטיין דיקן. הוא הצליח בכל דבר שעשה, מעידים חבריו. "בחור מבריק, מוצלח, אהוד על הסובבים אותו. זו פשוט אבדה גדולה", אמר אתמול אחד מחבריו. לפני לימודיו באוניברסיטה העברית, למד במכון לב. רוזנפלד, היה החמישי מבין תשעה ילדים שנולדו להוריו. לאחר מותו של אחיו, לקח על עצמו את תפקיד האח הבכור. הוא הלך בדרכו של אחיו יצחקי, ושיחק כדורסל. הפיגוע שבו נהרג ונפצעו עוד שלושה מחבריו, תפס אותם בדרכם הביתה לכוכב השחר ולמצפה כרמים הסמוך, בתום משחק כדורסל בישוב עלי, במסגרת הליגה האזורית.

היום, בעודם מחכים לבשורות טובות ולהשתפרות במצבו של בנם, שיתפו שרה ואליעזר במקצת התחושות הקשות: "אי אפשר לדמיין את הרגשות. רגשות מאוד קשים כשאתה יודע שהבן שלך הגיע לפה במצב קשה, במצב קריטי. כל שעה אנחנו מתבשרים בעוד שינוי קל. יש חרדה ובכי", אמר אליעזר ואילו שרה סיפרה על בנה: "ילד מדהים שיסיים בהצטיינות בעברית. ילד שמשחק כדורסל ושחי באמת חיים רגילים. אנחנו מגדלים ילדים לתפארת מדינת ישראל. זו לא קלישאה".

הערב, עם ההודעה הרשמית על פטירתו של מלאכי, הוציאה מזכירות הישוב כוכב השחר הודעה שבה גינתה את הפיגוע: "אמש אירע פיגוע נפשע בו נרצח מלאכי משה רוזנפלד ה' יקום דמו ונפגעו עוד שלושה תושבי הישוב ומצפה כרמים. הישוב כולו מחבק בכאב ובחום את משפחת רוזנפלד ומשפחות הפצועים ומלוכד בתפילה להחלמתם. בשעות קשות אלו נתחזק איש באחיו, יחד בלב אחד. מטרת המחבלים הינה לפגוע בשגרת החיים ובזכות קיומנו כעם על אדמת מולדתנו. הם לא יצליחו בכך. אנו נתחזק ונתיישב בכל מרחבי ארצנו. אנו קוראים לממשלת ישראל ולשר הביטחון לפעול בנחרצות לביטחון העם ולהפסיק את ההתנהלות המגומגמת והרופסת מול המפגעים, תוך מתן הקלות שאחריתן מרה וברורה". הנהגת הישוב ביקשה מאנשים שלא לקחת את החוק לידיים: "אנו מבקשים בכל תוקף להימנע מפעולות נקם שמחלישות ומסיחות את תשומת הלב הציבורית מצדקת מאבקנו".

בתגובה לפיגוע, הציבה המועצה האזורית מטה בנימין, עמדות שמירה ותחנת הסעה במקום שבו התרחש הפיגוע – בצומת גדעון שבכביש אלון, לא הרחק מקידה. בשעות הערב, קיימו כמאתיים מתושבי האזור עצרת מחאה ותפילה במקום הפיגוע וקראו לצה"ל ולממשלה להחזיר את הביטחון לאזור. 

 

 

יאיר הופר, שנפצע באורח קל, שחזר: "חזרנו ממשחק כדורסל. רכב נסע מולנו לאט. פתאום שמענו יריות והבנו שיורים עלינו. לא ראיתי כמה אנשים היו שם. הם ירו בערך מחסנית של אקדח. כשהם סיימו הם נסעו לאט. לדעתי, הם התלבטו אם לצאת מהרכב. זחלתי דרך החלון החוצה". "כשמתחילות היריות אתה מתכווץ. מנסה להגן על הראש. בחיים לא אשכח את ההרגשה. זה חוסר אונים, כשמישהו מחליט שהוא מנסה לקחת את החיים שלך כי הוא הבין שאתה יהודי. החיים שלך בידיים שלו", שיחזר הופר את רגעי האימה, "הלכנו לשחק כדורסל. לא כרתנו עצים בדרך. אנחנו חיים את החיים שלנו כמו שבן אדם בבאר שבע ובקריית שמונה חי את החיים שלו. אנחנו מאמינים שארץ ישראל שלנו וזכותנו לגור בה". 

בפתח פגישתו עם שר החוץ האיטלקי פאולו ג'נטילוני, התייחס נתניהו לפיגועים שאירעו אתמול. "אני מבקש לשלוח איחולי החלמה מהירה ושלמה לאזרחי ישראל שנפצעו אמש בפיגועי הטרור ליד שילה, וגם לחיילת שנדקרה אתמול ליד קבר רחל".

"הניסיונות לפגוע בנו אינם נפסקים לרגע. השב"כ וצה"ל סיכלו עשרות פיגועי טרור מתחילת השנה, ויותר ממאתיים מתחילת שנת 2014. אנחנו נחושים לפעול בעוצמה ולמצות את הדין עם המחבלים. העובדה שעד לרגע זה הרשות הפלסטינית לא גינתה את הפיגועים הללו צריכה להטריד לא רק אותנו אלא גם את הקהילה הבינלאומית כולה. מי שלא מתייצב באופן חד משמעי נגד הטרור, לא יכול לרחוץ בניקיון כפיו".

שני פיגועים תוך 12 שעות

הכל התרחש בסמוך לשעה 23:00 כביש 458 (כביש אלון), ליד היישוב קידה. רכב שבו נסעו ארבעת הישראלים נפגע מירי, שככל הנראה בוצע ממכונית חולפת. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לארבעת הנפגעים טיפול רפואי בשטח ופינו אותם באמבולנסים לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בירושלים. מצבו של אחד הפצועים הוגדר קשה ונמסר כי הוא סובל מפצעי ירי בפלג גופו העליון. מצבם של שאר הפצועים הוגדר בינוני, והם פונו בהכרה וכשהם סובלים מפגיעות ירי בפלג גופם התחתון. לאחר הפיגוע, כוחות רבים הוקפצו לנקודה ופתחו בסריקות נרחבות, וכמה צמתים נחסמו לתנועה.

פיגוע הירי התרחש שעות לא רבות לאחר שבדרום ירושלים נדקרה חיילת צה"ל על ידי מחבלת ואושפזה במצב קשה. מכל מקום, אמש גינו בישראל את שתי פעולות הטרור. סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, אמרה כי "הפלשתינים ממשכים לשחק משחק כפול של צביעות: הם מבעירים את השטח ומסיתים לטרור, ובו בזמן פונים לגורמים בינלאומיים במסווה של מוסר וצדק. חייבים להחזיר את הביטחון של תושבי ישראל בכל מחיר". 

"לא נתרגל כמו הדרום"

ראש מועצת שומרון בפועל, יוסי דגן, אמר כי "אנו עדים לאחרונה להתגברות מדאיגה של מעשי טרור חמורים: דקירת החיילת, הירי על אמבולנס מד"א בכביש 60 בסוף השבוע, זריקת בקבוקי תבערה על אוטובוסים והרצח בדם קר של דני גונן הי"ד בסמוך ליישוב דולב". דגן הוסיף כי "חייבים לגדוע את התופעה לפני שהמצב יידרדר עוד יותר. לא ניתן לטרוריסטים לפגוע באזרחים שלנו, ואנחנו דורשים ממשלת ישראל לאפשר לצה"ל לפעול ללא רחמים כלפי אותם פראי אדם שהופכים אזרחים למטרות.

"אנחנו לא מוכנים להתרגל למצב הזה ביהודה ושומרון, כפי שקרה במשך שנים עם ירי הטילים בדרום". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר