את הרוב אני יודע. אני יודע, למשל, שלא אני קהל היעד של תוכניות הריאלטי הללו. אני מבוגר מדי בתור התחלה והמפרסמים בקושי צריכים אותי. אני מתגורר בתל אביב, אופציות הבילוי שלי הן מרובות ואני לא צריך את הטלוויזיה שתשעשע אותי. אני תמיד אעדיף ספר על טלוויזיה. בקיצור, לא ממני תבוא הישועה. אבל את כל זה ידעתי עוד לפני.
אני יודע גם שהאנשים שיושבים ומנהלים את העניינים, גם הם לא בדיוק קהל היעד. גם הם מתגוררים ברובם במרכז, משכורות יפות. הם כאן בשביל לשמור על העבודה שלהם ולעשות את הטלוויזיה הראויה ביותר שלטעמם תעשה את השירות הטוב ביותר עבורם, כדי שהם ימשיכו להתפרנס מטלוויזיה ואנשים עם עבודות אחרות ישבו מול הטלוויזיה רגע לפני פתיחת שבוע העבודה הקשה שלהם, וייהנו מרגעי חסד אחרונים לסופ"ש עם משפחתם. לגיטימי. אין מי שלא רוצה להצטיין בעבודה שלו ולעשות ריאליטי זה כנראה משהו שמוביל להצטיינות כשאתה עובד בטלוויזיה המסחרית בישראל בשנת 2015.
גם את רמי פורטיס, שאם אני זוכר נכון, כולם נדהמו איך הסכים ללכת לעשות ריאליטי אני מבין. בארבי מלא זה אחלה, אבל זה לא מממן רמי לוי או מגה בעיר. עברי לידר, שירי מימון, משה פרץ, כולם צריכים להתפרנס ממשהו. אני לא מצפה מהם שבאמת יהיה אכפת להם מהמתמודדים, ואני לא חושב שמישהו חושב שאכפת להם אם הזוכה מהשנה שעברה (יסלח לי האל אבל שכחתי את שמה) נכנסה בסוף לארץ או לא, או הסתדרה או לא הסתדרה עם שירותי ההגירה.
גם את אמא של בר רפאלי אני מבין. וגם את בר רפאלי עצמה. מי שמסרב לסכומים כאלה של כסף צריך להיות אדם טיפש במיוחד. וברור כבר מזמן שהנשים למשפחת רפאלי הן לא טיפשות.
אני גם מכיר את הסברה שמבקרי טלוויזיה הם אנשים שרוצים לעשות טלוויזיה וכושלים בכך.
אז אתמול קיבלנו למנה הראשונה את כל מה שהתפריט מאפשר: בחורצ'יק עם מבטא רוסי שגרם לכולם להתאהב בו ברשת החברתית הקרובה לביתכם, נער שהתנהג בחוצפה וזכה להטפות מוסר מפורטיס אך כצפוי גם בכרטיס לשלב הבא משירי מימון, וסיפור קורע לב נוסף על חילונית שחזרה בתשובה ובאה לאודישן מחופשת. הקרקס נפתח.
אני גם יודע שאם אכתוב כאן ש"האח הגדול" ו"אקס פקטור" משעממות למדי, אני לא אהיה הראשון שכותב את זה. אפילו לא השבוע. מישהו כבר כתב את זה לפני. טבלאות הרייטינג מעידות ויעידו שזה לא משנה מה המבקרים כותבים. הקידומת 3 מופיעה קבוע במדדי הרייטינג בחודשים יוני־ספטמבר כשמדובר בריאליטי. אלה החוקים של המשחק. המבקרים נובחים, והשיירה עוברת.
אני יכול גם לטעון שאין מספיק כישרונות לכל כך הרבה תוכניות שעוסקות בגילוי כישרונות בישראל. אבל מי אמר שצריך כישרון? משנה לשנה הרמה יורדת אבל אנחנו לא ארה"ב, והתהליך הוא נורמלי. במדינה קטנה שכזו, מתישהו נגמרים האנשים ששווה להביא לטלוויזיה. או שלא.
בחמש השנים האחרונות לאיזה זוכה בתוכנית ריאליטי נהייתה קריירה מוסיקלית ענפה? נדמה לי ותתקנו אותי אם אני טועה, שנדב גדג' הגיע הכי רחוק - מקום תשיעי באירוויזיון.
את כל זה אני יודע וכותב. אבל דבר אחד אני לא יודע ולא מצליח להבין. מי את או אתה שאשכרה מתכוונים לצפות בעונה שלמה של "אקס פקטור" מתוך בחירה?
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו