"מה אתם רוצים מנורמן עיסא?"

קולגות של השחקן טוענים – בתיאטרון אשמים, היו צריכים להביא מחליף

עיסא. זוכה לתמיכה מחברים // עיסא. זוכה לתמיכה מחברים

סירוב השחקן נורמן עיסא להופיע בבקעת הירדן גרר אחריו תגובות מקולגות וחברים. רבים מיהרו לחזק את ידיו, גם אם לא היו נוהגים כמוהו. לא רבים מאנשי התאטרון הסכימו להגיב, ובכל זאת הנה שניים שבחרו להבהיר את עמדתם המורכבת, בנושא שאין בו באמת שחור או לבן.

Newsenders

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

השחקן והבמאי נתן דטנר, שבימים אלו מביים את עיסא בתאטרון הבימ במחזה "משפחה עליזה", אמר כי "זה מחול שדים שהיה יכול להיגמר מזמן, ולמעשה לא היה אמור לקרות בכלל, אם תיאטרון חיפה היה נוהג כמו שצריך ולבקשתו של נורמן, מוצא לו מחליף לפני 4 חודשים". 

הכתבה הכי נקראת היום באתר: הבשורה החדשה של אפל

ההצגה גורודיש שאני משחק בה בקאמרי נמכרה בכל הארץ, ואז התקשרו אלי ממחלקת המכירות ונשאלתי איך אני מרגיש לגבי הופעות באזורים שנויים  במחלוקת. אמרתי שלי אין בעיה כי לי כשחקן יש את האמונה שלי,  שאני מופיע לכל אזרח ישראלי, בטח בתאטרון רפרטוארי הממומן מכספי ציבור אבל מצד שני אני מבין אנשים שמבחינה מצפונית לא יכולים לעשות את זה, ונמצא פתרון לעניין כבר לפני כמה שנים, כשהוחלט שהשחקן מודיע והתיאטרון מחליף אותו".

"אין סמל לדו קיום יותר מנורמן עיסא"

"אני מוכרח לומר מה אתם רוצים מנורמן עיסא? שחקן שהוא ערבי ישראלי , נשוי ליהודייה, מגדל משפחה , פתח עם אשתו תאטרון, הכל תחת הכותרת ניסיון לדו קיום. אין יותר סמל מנורמן עיסא לעובדה שיש כאן איש שבאמת מנסה לקיים דבר שכל מטרתו הוא דו קיום ומצפונית הוא לא יכול להרשות לעצמו להופיע בשטחים שנויים במחלוקת. מוכרחים להבין אותו".

כמו שאנחנו יכולים להבין ערבי-ישראלי שקשה לו לשיר את ההמנון, צריך להבין, לא להתלהם, ולא לקשור דבר בדבר וכמעט להשתמש כסוג של איום  שאולי לא יתקצבו את התיאטרון שלו".

השחקן גיל פרנק אמר כי "אני מווכן להופיע בכל מקום, בכל זמן. לדעתי הפוליטית יש קלפי, זכות להפגין וחופש אמירה. עם זאת, להיות ערבי בישראלי קשה ומסובך יותר מאשר להיות יהודי, לכן אני מבין את רגשותיו של נורמן וגם את התאטרון שמאפשר לו להביע אותם בדרך זו, והוא, התיאטרון,  היה צריך לקחת אחריות במציאת מחליף לנורמן או לספק הצגה אחרת. תגובת שרת התרבות, ותגובת שר החינוך על תיאטרון אלמידאן מוכיחות את כוחנות הממשלה".

השרה רגב: "עיסא, אל תסיים את הדו קיום בגבולות ת"א"

השרה רגב, מסרה אתמול: "אני מכבדת את נורמן עיסא ופועלו למען הדו קיום. רק לפני מספר ימים סיכמתי כי אתמוך בתאטרון אלמינא אותו הוא מנהל, המקדם דו קיום. בשם אותו דו קיום בו אני תומכת בתיאטרון אלמינא. אני מצפה מעיסא שלא לסיים את הדו קיום בגבולות ת"א".

"באשר לשאלה אם תישלל תמיכה בקאמרי בשל שחקנים מחרימים, חשוב להבהיר שאין הדבר דומה למקרה של עיסא כי קיימת התייחסות של היועמ״ש לממשלה. תאטראות לאומיים ימשיכו להופיע בכל הארץ, שחקנים מחרימים יוחלפו. עיסא מנהל תאטרון המבקש תמיכה מהמדינה. "בנאומי הראשון הכרזתי כי אפעל למען חופש הביטוי לכלל אזרחי ואומני ישראל אך לא אאפשר ביד אחת פעילות המחרימה את ישראל וביד השנייה קבלת תמיכה ומימון מהמדינה".

בהתאם לאירועים האחרונים הכריזו במטה המאבק למען התרבות בפורום מוסדות התרבות והאמנות, על מפגש חירום, שיתקיים בשבוע הבא בו יקחו חלק איגודים, ארגונים, מוסדות וגופי תרבות שנקראים להשמיע את קולם, זאת לאור ההחלטות וההתבטאויות של שרי הממשלה.

קבלו את נערת תפוזינה החדשה: בר פאלי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר