מאיר אברג'יל: "אנחנו משלמים את המחיר"

העבריין, שמעצרו הוארך ב-10 ימים, תוקף את המשטרה ומצהיר: "אין לי יד ורגל בחשדות" • הוארך מעצרם של חשודים נוספים בפרשה 512, בהם ניסים אלפרון

מאיר אברג'יל, היום בבית המשפט // צילום: גדעון מרקוביץ' // מאיר אברג'יל, היום בבית המשפט

מעצרם של מאיר אברג'יל ומוטי חסין, חברים בארגון הפשיעה של יצחק אברג׳יל, הוארך היום בבית משפט השלום בראשון לציון בעשרה ימים. השניים נעצרו לפני כשבועיים במסגרת פרשה 512, בחשד שהיו אחראים לשורה ארוכה של מעשי רצח, ניסיונות רצח, עבירות אמל"ח וסמים.

רועי קסטרו

גם מעצרו של העבריין ניסים אלפרון, מהעצורים המרכזיים בפרשה, הוארך למרות שהמשטרה ביקשה להשאירו במעצר למשך יותר משבוע. אלפרון נעצר בגין חשד לקשירת קשר לרצח פליקס אבוטבול בשנת 2002. במהלך הדיון בבית המשפט אמר אלפרון: ״אין לי יד ורגל בחשדות״.

מוטי חסין בהארכת מעצרו, היום // צילום: גדעון מרקוביץ'

מעצרם של מאיר אברג'יל ושל מוטי חסין הוארך בעשרה ימים, בשל שלל עבירות המיוחסות להם ובין היתר רצח, מעורבות ברצח, חברות בארגון פשיעה וקשירת קשר לביצוע פשע. בית המשפט ציין כי שחרורם עלול להביא לשיבוש הליכי החקירה. ״אנחנו, כאילו כל החיים שלנו הפקר, יש פרשה שפענחו את הפשעים של המדינה, ועכשיו אנחנו צריכים לשלם מחיר ואולי גם יצליח להם״, אמר בבית המשפט העבריין מאיר אברג׳יל.

"למה צריך להאריך את המעצר?"

לבית המשפט הובאו היום 28 חשודים ובהם שמעון כהן, יעקב שמעון, אליעזר גולדנברג, אייבי אברג'יל, גיא וברמן וארז ציון. מעצרם הוארך בין שבעה לעשרה ימים. סנגורי כל החשודים המשיכו לטעון כי הפשעים שבהם הם חשודים נחקרו כבר בעבר. ״לי לא מסתדר, אני אומר כך, רוצים להעמיד לדין? אין לי בעיה. הם חושבים שיש להם תיק כל כך טוב, שיעמידו לדין. למה צריך להאריך את המעצר?״, תהה פרקליטו של מאיר אברגיל עו״ד אבי עמירם.

החשודה בעבירות ביטחוניות – יונה

מרבית החשודים נעצרו בחשד לקשירת קשר לניסיון החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין בגני התערוכה ביולי 2003, ובפיגוע הפלילי בדצמבר 2003 ביהודה הלוי בתל אביב, שהסתיים במותם של שלושה אזרחים. כמו כן הם חשודים בהשתייכות לארגון פשיעה. יצוין כי בימי המעצר הקודמים הוטחו בחשודים חלק מהראיות נגדם, שרובם מבוססים על עדויות של עדי מדינה שהמשטרה הצליחה לגייס נגדם.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר