אחרי עשור: נעצר חשוד ברצח יוני אלזם

אלזם הורעל בתאו, מחשש שיספר לשוטרים על חלקם של עבריין אחר ברצח חנניה אוחנה • המדינה פיצתה את משפחתו בעקבות המקרה

יוני אלזם, ארכיון // צילום: ערוץ 10 // יוני אלזם, ארכיון

פרשת 512 מסתעפת: עשור לאחר שמצא את מותו בכלא בנסיבות מסתוריות, עצרה המשטרה חשוד ברצח העבריין יוני אלזם. זהותו של החשוד, שהובא הבוקר להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשל"צ עדיין אסורה בפרסום. בעקבות המחדל, פיצתה המדינה את משפחתו של אלזם בסכום של כשני מיליון שקלים. 

הפרשה ממשיכה לצבור תאוצה, לאחר שהמשטרה עצרה שני חשודים במעורבות ברצח העבריין דורון סרוסי בשנת 2004 בנתניה. השניים, כפיר כהן ודורון חכמון, מכחישים את מעורבותם וכל היכרות עם סרוסי. כהן נחקר בעבר בחשדות דומים בפרשת הרצח, אולם לא הוגש נגדו כתב אישום בעניין.

סרוסי היה מזוהה בעבר עם ארגונו של העבריין ריקו שירזי. שני העצורים בחשד לרצח אינם מזוהים עם ארגון כלשהו, ונראה שהחשד הוא שהרצח לא בוצע על רקע סכסוך בין ארגוני פשיעה אלא על רקע סכסוכים פנימיים בנתניה, בעקבות מאבקים על סחיטת דמי חסות.

שלשום הוארך ב-15 ימים מעצרם של חמישה חשודים: יצחק אברג'יל, אבי רוחן, מאיר ואייבי אברג'יל ומוטי חסין, בחשד לניסיון חיסולו של זאב רוזנשטיין לפני כ-12 שנים בת"א. מעצרם של 14 חשודים נוספים המשתייכים לארגונו של אברג'יל הוארך ב-13 ימים. 

המשטרה מייחסת להם את החשד שבהיותם פעילים בארגון פשיעה, קשרו קשר לרצוח את רוזנשטיין בגני התערוכה בתל אביב באמצעות רכב תופת וכן ברחוב יהודה הלוי בתל אביב - ניסיון התנקשות שאירע בדצמבר 2003 ובו נרצחו שלושה אזרחים חפים מפשע. 

לחלק מהחשודים מיוחס חשד לרצח של מיכה בן הרוש הנעדר משנת .2005 כמו כן הוארך מעצרם של 20 חשודים לתקופות של בין שבעה ל-13 ימים בגין חשד לביצוע עבירות של חברות בארגון פשיעה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר