גיבור חיל: נולד עם שיתוק מוחין - ונבחר לחייל מצטיין

עצמאי בשטח: רב"ט אורי כהן לא ויתר על חלומו לעלות על מדים • זה שנה הוא מתנדב בזרוע היבשה וזוכה לשבחים רבים • "אני לא שונה - אני שווה בין שווים"

רב"ט כהן (לבוש מדים) עם הוריו // צילום: דו"צ // רב"ט כהן (לבוש מדים) עם הוריו

נגד כל הסיכויים: רב"ט אורי כהן (20) מרחובות יתייצב בבית הנשיא בטקס המסורתי של יום העצמאות כאחד מ־120 חיילי צה"ל המצטיינים. הוא סבור שיש ראויים ממנו, אך האנשים שמכירים אותו יודעים היטב מדוע דווקא הוא זוכה לכבוד הזה. כהן נולד עם שיתוק מוחין, ורק אחרי מסע ממושך ועקשנות מרשימה אושרה בקשתו להתגייס כמתנדב.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

לכהן, בן הזקונים של סיגל ויצחק ואח לשתי אחיות, מור (27) ושיר (24), לא היה קל להגיע לרגע הזה. "הפרס הזה מגיע קודם כל לחברים בצבא ולמפקדים שלי, שבזכותם אני כאן, על כך שהם מקבלים אותי כשווה מול שווים, לא עושים הנחות, מקשיבים ועוזרים לי. עם זאת, אין ספק שאני מתרגש. הופתעתי לקבל את הפרס, אבל כנראה העבודה שלי זכתה להוקרה של הממונים עלי והם מעריכים אותי, ולכן אני שמח".

כהן (לבוש מדים) בבית הרב דרוקמן

כהן משרת זה שנה בחיל התקשוב של זרוע היבשה כמנהל רשת במרכז התמיכה המחשובית, ותפקידו לפתור בעיות רשת לכל מיני גורמים. "לא הגעתי עם רקע מוקדם, אבל למדתי תוך כדי", הוא אומר. אל הצבא הוא מגיע בכל בוקר בסיוע הוריו, שמסיעים אותו ומגיעים לאסוף אותו בתום יום השירות בבסיס הפתוח. "המסירות של הוריי ושל משפחתי היא משהו שדחף אותי קדימה, ובהחלט ראויה לציון, וזה המקום להודות להם. ברור שגם הלימודים בישיבה של הרב חיים דרוקמן סייעו לקבלת ההחלטה שלי לשרת ולתרום, ואני גאה שאני ממלא את חובתי האזרחית אבל גם הדתית והלאומית, כי הן חלק מערך בתורה". אל הבסיס מגיע כהן בכל יום על כיסא גלגלים ומתנייד בעזרת הליכון, אבל "המגבלה הקטנה", כפי שהוא מכנה אותה, לא מפריעה לו לבצע משימות וגם להצטיין. "אני לא שונה. למרות כיסא הגלגלים, אני אדם רגיל בכל המסגרות, וגם ברגעים הקטנים שאני לבד וחושב על זה אני לא מרגיש שונה. אני לרגע לא חושב על קשיים. גם בצוק איתן הגעתי בכל יום לבסיס למרות הקושי של האזעקות והטילים, אני מאוד מרוצה מהתפקיד, ובתקופה האחרונה אני חושב לא מעט על אפשרות להמשיך לשרת בצבא". 

לדבריו, "היה לי חשוב להגיע לצבא כי זה החינוך שקיבלתי בבית. כולם שירתו במשפחה שלי וידעתי שגם אני אתגייס למרות המצב. גם בישיבה התיכונית דרום ברחובות וגם בישיבת ההסדר אור עציון שבהן למדתי חינכו אותי לאהבת הארץ, וחלק מכך זה לתרום כאזרח ולשרת בצה"ל. כך גם נהגתי עם החניכים שלי כשהדרכתי שנתיים בבני עקיבא. זה לא היה קל, אבל הגשמתי את החלום הזה. לא היה לי ספק שאהיה בצבא".

בתוך כך, הנשיא ראובן (רובי) ריבלין אירח אתמול במשכנו את 70 הצעירים המתמודדים השנה בחידון התנ"ך העולמי לנוער, המגיעים מ־33 מדינות בעולם. באירוע השתתפו יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן וקצין חינוך ראשי, תא"ל אבנר פז. הנשיא בירך את המשתתפים. לדבריו, "יש סמליות רבה לנושא שנבחר השנה: 'קיבוץ גלויות'. אין מקבץ גלויות גדול יותר מהתנ"ך עצמו, הספר המאחד אותנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר