אוסטרליה: ההורים לא יחסנו את ילדיהם? המדינה תשלול מהם קצבאות וזכויות סוציאליות

משרד הרווחה האוסטרלי: "אין זה הוגן שמשלמי מסים יסבסדו הורים שבוחרים שלא לחסן. חיסונים הם הצעד הנכון ביותר"

"אין חיסון - אין קצבאות" // צילום אילוסטרציה: יהושע יוסף // "אין חיסון - אין קצבאות"

ממשלת אוסטרליה הודיעה אתמול כי בכוונתה לפעול על פי מדיניות חדשה, אשר תוביל לצמצום משמעותי ואף תשאף לבטל את תופעת ההורים שמסרבים לחסן את ילדיהם. ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, הסביר כי "הורים שיסרבו לחסן את ילדיהם מטעמים אישיים או דתיים לא יקבלו את הקצבאות שלהן הם זכאים מהממשלה, ששוויין נאמד באלפי דולרים".

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

אבוט הסביר כי רק מספר מצומצם של משפחות יקבל אישור שלא לחסן את ילדיהם ועדיין יזכו לכל ההטבות הסוציאליות ולקצבאות. "מדובר בצעד חשוב מאוד שנועד לשמור על ילדינו ועל משפחותינו". במשרד הרווחה האוסטרלי הוסיפו כי "אין זה הוגן שמשלמי מסים יסבסדו הורים שבוחרים שלא לחסן. חיסונים הם הצעד הנכון ביותר עבור ילדים". 

ההסתדרות הרפואית באוסטרליה, המייצגת 27 אלף רופאים, ציינה כי היא מגבה את התוכנית. על פי הנתונים המעודכנים ביותר, כ־40 אלף ילדים בני 7 ומטה לא קיבלו חיסון משום שהוריהם מסרבים לכך בתוקף. מדובר בעלייה משמעותית של 24 אלף ילדים בהשוואה לנתונים של העשור הקודם. נשיא איגוד הרפואה האוסטרלי, בריאן אוולר, הדגיש כי "חיסון נותר כאחד האמצעים היעילים ביותר לשמירה על בריאות הציבור". גם ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת הלייבור, ביל שורטן, אמר כי מפלגתו מאמינה במדיניות החיסונים וכי הקישור לתשלומי רווחה הגיוני למדי. "אינני מקבל את הטיעון של אנשים נגד המהלך, בנימוק של התנגדות רופפת ולא מוגדרת", ציין. 

אלא שהיוזמה מעוררת גם תגובות זועמות מצד המתנגדים למתן חיסונים לילדים. כך, למשל, עצומה בסוגיה שהועלתה אך לפני ימים בודדים כבר קיבלה יותר מ־3,000 חתימות. ג'ודי פלטשר, אם אוסטרלית, אמרה כי "אני לא אזניח את הילד שלי ואחשוף אותו לסיכוני החיסונים". תגובות בסגנון זה מועלות לא אחת על ידי שוללי התוכנית החדשה של ממשלת אוסטרליה. 

בתוך כך, עשרות אנשים נקראו במהלך פסח לקבל חיסון נגד חצבת, לאחר שבאו במגע עם שני חולים במחלה. בסך הכל חוסנו במהלך החג 90 בני אדם, אחת מהם אישה הרה שקיבלה חיסון סביל. 

בין המטופלים שנקראו לקבל חיסונים היו גם עשרות שהגיעו באחד מימי חול המועד למיון בוולפסון, שם טופל אחד החולים. יצוין כי מתחילת השנה אירעו 16 מקרי הידבקות בחצבת באזור תל אביב, ובמשרד הבריאות התריעו לאחרונה על עלייה במקרים וביקשו ממנהלי בתי החולים ומקופות החולים להגביר את המודעות לאבחון המחלה, לבידוד החולים ולמתן טיפול מונע למניעת הדבקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר