כמה ישראלים שומרים כשר בפסח?

רוב החילונים לא מקפידים על אכילת מצות, למרות שרובם יחגגו את הסדר

אוכלים מצות? לא כל כך // אוכלים מצות? לא כל כך

הישראלים מחוברים למסורת, בעיקר בחגים כשמנתונים עולה כי פסח, חנוכה ויום הכיפורים הם חגים שרוב המסורתיים והחילונים מקיימים. 82% מהחילונים משתתפים בסדר פסח ו-22% מהם מקפידים מאד לאכול כשר בפסח ו-10% מהם מקפידים לאכול אוכל כשר בכל ימות השנה. כך עולה מסקר חברתי של הלמ"ס, שמספק הצצה נדירה לגבי מידת הדתיות של היהודים בישראל. כול הדתיים והחרדיים משתתפים בסדר פסח ואוכלים אוכל כשר למהדרין בחג.

הכתבה הכי נקראת היום באתר: חייל משוחרר? יש לנו חדשות טובות בשבילך

נתון מעניין מגלה כי החילונים מקפידים להיות יותר מסורתיים בחגים. הממצאים מראים כי 52% מהמסורתיים והחילוניים משתדלים לקיים את השבת ומדליקים נרות אך רק 11% נמנעים מלנסוע בשבת. 72% מכלל הישראלים מבקרים בבית הכנסת במהלך השנה ובמיוחד בחגים. 24% מהחילונים משתדלים לבקר בבית הכנסת בחגים, לרבות בראש השנה, יום כיפור ובפסח. 

מנקים את המדפים

ימים ספורים לפני ליל הסדר, עם ישראל יוצא בהמוניו לחגיגה האמיתית: השופינג. לפי סקירה שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר, במהלך חג הפסח צפוי גידול של כ־20% במכירות רשתות השיווק השונות, ובהן מזון, הלבשה, מוצרי חשמל לבית וכלי בית, זאת בדומה לעשר השנים האחרונות.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

הסקירה מבוססת על בחינת מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2014-2002.

ההסתערות על החנויות היא לא חד־צדדית, וגם המוכרים מנסים לפתות את הקונים בשלל מבצעים שונים. כך, למשל, יו"ר חטיבת הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל קבוצת אסתי לאודר בישראל (אלקליל), אורן רווח, אומר כי "התחרות הגדולה בין רשתות השיווק השונות מציעה לצרכן מגוון מבצעים לחג וצפויה להביא לירידה במחיר המוצרים ולגידול במגוון אפשרויות המימון".

לדברי רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה, "העומס בסניפים התחיל מיום חמישי שעבר והוא צפוי עד סוף השבוע. אנחנו צופים שיהיה עומס עד הדקה ה־90". לדבריו, "מבחינת המכירות, השנה המכירות לקראת החג נחשבות אצלנו לשיא השיאים. אנחנו מרגישים בגידול של 15% במכירות לעומת חודש מארס אשתקד. עם ישראל קונה הכל מהכל: מוצרי מזון, חומרי ניקוי ועוד".

הבעלים של רשת ויקטורי, אייל רביד, מציין כי "החל מלפני עשרה ימים אנו מרגישים את העלייה בכמות הקונים. הגידול בסניפים הוא של יותר מ־20% במכירות, לעומת השנה שעברה".

אבל יש גם מי שלא מחפשים את המבצעים הזולים ביותר. כך, למשל, חברת הצורפים מציגה בימים אלה בחנות שלה בבני ברק את פריט היודאיקה היוקרתי ביותר לחג הפסח - מחלק יין שעלותו היא לא פחות מ־205 אלף שקלים.

מדובר בפריט יחיד מסוגו שנעשה בעבודת יד ועשוי מ־7 ק"ג כסף טהור למזיגת יין בו בזמן ל־18 כוסות. מחלק היין יוצר על ידי האמן הראשי של חברת הצורפים מבעלי הרשת, יעקב מרדינגר, בסגנון הבארוק הקלאסי. זמן הייצור שלו ארך כשישה חודשים.

בפסח הזה תלבשו לבן

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר