הותר לפרסום: תושב מג'דל שמס מואשם בריגול חמור

מואשם בכך שתיעד את פעילות צה"ל בגבול הצפון, אסף מידע אודותיה, והעבירו לגורמי מודיעין וממשל בסוריה

מקת / צילום: חגי אהרון // צדקי מקת

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש הבוקר כתב אישום, ובקשה להארכת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים, כנגד צדקי מקת (48), תושב הכפר מג'דל שמס שבצפון רמת הגולן, המואשם בעבירות של ריגול, ריגול חמור, סיוע לאויב במלחמה, קשירת קשר לביצוע פשע ומגע עם סוכן חוץ.

רוצים לקבל עדכוני חדשות שוטפים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

הנאשם נעצר לפני כחודש ועל חקירתו הוטל צו איסור פרסום גורף על ידי בית משפט השלום בנצרת. עם הגשת כתב האישום כנגדו הבוקר, הותרה הפרשה לפרסום. צדקי מקת מוכר היטב לגורמי הבטחון בישראל. לפני שלוש שנים שוחרר מהכלא בישראל, לאחר שריצה 27 שנות מאסר על עבירות ביטחוניות, וזכה לכינוי בכיר האסירים הביטחוניים. מסתבר, כי מיד עם שחרורו מהכלא, כך על פי החשד, המשיך לפגוע בביטחון המדינה. 

מכתב האישום שהוגש נגדו על ידי פרקליטות מחוז הצפון, בתום חקירה מאומצת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית במשטרת המחוז הצפוני, בפיקודו של נצ"מ משה כהן, עולה כי נעצרו מספר תושבי רמת הגולן בחשד למעורבות בפעילות שעיקרה איסוף ותיעוד מידע בגבול הצפון, בין היתר אודות פעילות צה"ל בגזרה והעברת המידע לגורמי מודיעין וממשל בסוריה. צדקי מקת מואשם בכך שתיעד את פעילות צה"ל בגבול הצפון, אסף מידע אודותיה, והעבירו לגורמי מודיעין וממשל בסוריה. העברת המידע התבצעה באמצעות העלאת חומרים לרשת האינטרנט, פרסום החומרים בטלוויזיה הסורית ובאמצעות קשר ישיר של צדקי לגורמים בסוריה.

בחקירתו הודה צדקי כי אסף מידע אודות פעילות צה"ל בגבול הצפון ופרסם החומרים באינטרנט ובתכנית טלוויזיה סורית. כמו כן הודה בקשר למדחת צאלח, איש ממשל סורי המוכר בקשריו לגורמי מודיעין סורים. ארבעת החשודים הנוספים שנעצרו בפרשה שוחררו מבלי שהוגשו נגדם כתבי אישום. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר