תערוכת הסלולאר בברצלונה. הצלחה גדולה לביתן הישראלי // צילום: איי.אף.פי // תערוכת הסלולאר בברצלונה. הצלחה גדולה לביתן הישראלי

לא רק גלקסי חדש, גם סטארט-אפ ישראלי

תערוכת הסלולאר הגדולה בעולם בברצלונה הייתה הצלחה לביתן הישראלי • בין המתעניינות בפרויקטים כחול לבן מועדון הכדורגל ברצלונה

"משרד הכלכלה ומכון היצוא בפרט עשו עבודה מצוינת. הנספחים המסחריים הביאו לביתן הישראלי חברות רבות, והפגינו יחס והתלהבות. אני מקווה שימשיכו", כך אמר היום דב מורן, ממציא Disk-on-Key ויזם סדרתי, שחזר מכנס הסלולר MWC 2015 בברצלונה, שם ליווה ארבע חברות סטארט-אפ שהציגו בביתן הישראלי. תערוכת הסלולר הגדולה והחשובה בעולם ננעלה היום כאשר בכל אחד מימי התערוכה פקדו את ביתן ישראל אלפי אורחים והתקיימו למעלה מ-3,000 מפגשים עסקיים עם נציגים מיותר מ-50 מדינות.

מכון היצוא ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה עשו מאמצים במשך חודשים רבים ליזום מפגשים עסקיים לכ-140 החברות הישראליות המציגות בביתן הלאומי. התוצאה מדברת בעד עצמה. לביתן הגיעו נציגים של כ-50 מפעילים סלולריים מרחבי העולם וביניהם דויטשה טלקום, ספרינט, קוריאה טלקום, צ'יינה טלקום, רוג'רס קנדה, טלפוניקה, O2, טלקום איטליה ועוד. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בנוסף הגיעו לפגוש חברות ישראליות שהציגו טכנולוגיות בתחום הפרסום, רשתות חברתיות ומועדוני לקוחות. בין המבקרים, הנהלת קבוצת הכדורגל של ברצלונה, לה כ-80 מיליון אוהדים ברחבי העולם. גוגל פגשה חברות טכנולוגיה לניווט ולחניה. בנוסף ביקרו גם חברות כמו יצרניות הרכב ג'נרל מוטורס, BMW, פורד, שברולט וסיאט, שנפגשו עם חברות המציגות טכנולוגיות לרכב המחובר. בנוסף, חברת התעופה לופטהאנזה נפגשה עם חברות להן טכנולוגיות לתקשורת בטיסות. 

הנהלת מועדון הפאר ברצלונה ביקרו בביתן הישראלי // צילום: איי.פי

עסקה גדולה אחת כבר יש

אחת האטרקציות בביתן הייתה התצוגה של חברת storedot המפתחת סוללה לניידים, שניתן לטעון אותה תוך חמש דקות. כל גוף תקשורת בתחום הטכנולוגיה שמכבד את עצמו הגיע לראיין את נציגי החברה. המפגשים הללו מולידים עסקאות בקנה מידה עולמי. בעקבות התערוכה אשתקד חתמה חברת זימפוריום, שמפתחת אפליקציית הגנה מפני פריצות לסלולר דרך רשתות WiFi , על עסקה אסטרטגית עם חברת ההפצה היפנית Toyo, הכוללת רכישה והשקעה בהיקף של בין 12-14 מיליון דולרים.

לדברי יו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי, המציגים בביתן הלאומי לא נחו לרגע וחיזקו את המוניטין שלנו כ- START UP NATION. כחמישה אחוזים מהמציגים בברצלונה השנה היו ישראלים. "זו הייתה גאווה אמיתית עבורי לצפות במתרחש ולראות את ההתפעלות הבלתי פוסקת של המבקרים מכל אחת ואחת מהטכנולוגיות שהוצגו בפניהם".

האפליקציות הישראליות שהוצגו בביתן עדיין מוצגות באתר אינטרנט מיוחד שהוקם על ידי מכון הייצוא במיוחד למטרה זו, ובו גם אפשרות להתקשר ישירות למנכ"לים של חברות הסטארט-אפ. כתובת האתר Startappnation.com.

האם חייזרים חטפו את המטוס המלזי? 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו