חברו של "ג'ון הג'יהאדיסט" מספר: "הוא הזדהה עם היטלר ושנא את כל היהודים"

התקשורת הבריטית חושפת פרטים על עורף הראשים של דאעש • אמר: מרגיש כמו "מת מהלך"

אמוואזי כעורף הראשים של דאעש וכסטודנט באוניברסיטה // אמוואזי כעורף הראשים של דאעש וכסטודנט באוניברסיטה

התקשורת הבריטית ממשיכה לעסוק במוחמד אמוואזי, עורף הראשים של דאעש שכונה עד כה ג'ון הג'יאהדיסט. השבועון "מייל און סנדיי" פרסם כי לפני שאמוואזי ברח לסוריה הוא שלח מייל לעיתונאי של השבועון בו הוא ציין כי הוא מרגיש כמו "מת מהלך" בעקבות המעקב של הביון הבריטי אחריו וכי הוא שוקל להתאבד. "אקח כמה שיותר כדורי שינה כדי שאוכל לישון לנצח" הוא כתב ב-2010 ו-2011

כמו כן, על פי הפרסומים אתמול אמוואזי היה קשור לתאי טרור של אל קאעידה שניסו, ללא הצלחה, לבצע פיגועים ביולי 2005 בבירה הבריטית. בתוך כך, העיתון הכווייתי "אל ראי" טען שחלק מקרובי משפחתו של אמווזי, כולל אביו, חזרו לכוויית ונמצאים תחת השגחה של המודיעין המקומי.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בדיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, השתנתה אישיותו של אמוואזי (26) עקב פגיעה מוחית, לאחר שראשו התנגש בקורת שער כדורגל במהלך לימודיו בבית הספר היסודי "מריה מגדלנה הקדושה". "הוא לא היה אותו דבר מאז, במיליון אחוז. הוא לא היה אותו דבר", טען חברו לכיתה. עוד נטען כי כבר כנער אמוואזי הביע עמדות אנטישמיות כאשר הזדהה עם אדולף היטלר ועם השואה ונהג לכנות יהודים "חזירים מזוינים".

לאחר הגירתם ללונדון כשמוחמד היה בן 6, השתכנה משפחת אמוואזי בדירת שיכון כאשר האב החל לעבוד כנהג והאם נשארה בבית ותיפקדה כעקרת בית. למוחמד יש חמישה אחים ואחיות, כולם צעירים ממנו. לצד מכרים שהתקשו להאמין שאמוואזי השקט הפך לטרוריסט מבוקש, אחרים דיברו על "נער עם עמדות קיצוניות וצמא דם".

חבר לכיתה שפגש את אמוואזי ב־1999 ולמד איתו בכיתה ט', סיפר על נער שהביע הזדהות עם הנאצים. בראיון ל"דיילי מירור" סיפר החבר כי במהלך שיעור על השואה המורה סיפר על התוכנית להשמדת היהודים, ואמוואזי אמר בתגובה "טוב, מגיע להם". החבר חשב שהוא התלוצץ, אך מאוחר יותר אמוואזי אמר לו כי הוא שונא את כל היהודים והאשים אותם בסבלם של המוסלמים. החבר סיפר כי אמוואזי אמר שהוא רוצה להרוג את ג'ורג' בוש וטוני בלייר. מזג אלים זה לא היה נסתר מצוות ההוראה בבית הספר שלו, ששלח אותו לסדנת טיפול בכעסים. אחד המורים שרואיין ברשת BBC טען כי באותה עת הם התייחסו לאמוואזי כ"סיפור הצלחה", לאחר שהתגבר על יצר האלימות שלו והלך ללמוד באוניברסיטה. התקשורת הבריטית דיווחה גם כי נציגים של ה־MI5 שוחחו עם מוריו גם ביום חמישי האחרון. לאחר שאמוואזי החל ללמוד באוניברסיטת ווסטמינסטר, חלק מעמיתיו ללימודים טענו כי הוא עבר תהליך רדיקליזציה במקביל לתהליך של חזרה בתשובה ובשלב מסוים הוא עלה על הכוונת של גופי המודיעין הבריטיים, שלא הצליחו למנוע את הצטרפותו לדאעש.

בינתיים, בבריטניה דיווחו אתמול כי הוריו של אמוואזי ברחו מביתם בעקבות חשיפת זהותו של בנם. עוד דווח כי הם שוקלים לשנות את שמם מחשש לפעולות נקמה של בני משפחות השבויים שנרצחו על ידי אמוואזי.

השבועון "אוברזרוור" מדווח היום כי על פי מסמכים שנחשפו לאמוואזי היו קשרים עם תאי טרור שפעלו בבריטניה כבר ב־2005.

שר המשפטים האמריקני, אריק הולדר, ציין במהלך סוף השבוע כי ארה"ב "עובדת על דרכים לתפוס או לחסל" את מוחמד אמוואזי ולא שלל פעילות קרקעית לביצוע המשימה.

בתוך כך, לאחר שהקואליציה הבינלאומית הפציצה יעדים של דאעש וחיסלה על פי הדיווחים 17 בכירים בארגון הטרור, עדיין לא ברור מה גורלו של מנהיג הארגון אבו באקר אל־בגדדי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר