"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

מחקר: הפעוט אוכל במבה? סיכוי קטן שיפתח אלרגיה

שיעור האלרגיה לבוטנים בקרב בני 11-4 חודשים בבריטניה, שקיבלו במבה או חמאת בוטנים, ירד ב־81% • לתוצאות המחקר השלכות על מניעת אלרגיה למזונות נוספים

,עודכן
במבה // צילום: גיל אליהו // במבה

רבים סובלים מאלרגיות שונות, ובהן למוצרי מזון המכילים בוטנים אשר חשיפה להם עלולה להוביל לתגובה אלרגית חמורה ואף למוות. תוצאות מחקר שפורסמו אתמול מצביעות על כיוון מעודד.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

על פי תוצאות המחקר הקליני, שנערך בתמיכת המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות מידבקות בארה"ב (NIAID), חשיפה של תינוקות למוצרים המכילים בוטנים הורידה ב־81% את מספר המקרים שבהם הם פיתחו אלרגיה לבוטנים. התוצאות פורסמו אתמול במגזין הרפואי "The New England Journal of Medicine", והוצגו בכינוס האקדמיה האמריקנית לאלרגיה, אסתמה וחיסונים.

הרשמו לניוזלטר שלנו - כל מה שמעניין, מרענן ומעורר השראה – במקום אחד

הטרנדים החמים ביותר באופנה, עיצוב ואורח חיים בריא. הצטרפו!

החוקרים, בראשות פרופ' גדעון לק מקינגס קולג' בלונדון, ערכו את המחקר בעקבות הניסיון בישראל, שהצביע על אחוזים נמוכים בהרבה של רגישויות לבוטנים בקרב ילדים יהודים בארץ לעומת ילדים יהודים המתגוררים בבריטניה. החוקרים מסבירים כי בישראל הילדים מתחילים לאכול מאכלים המכילים בוטנים (חטיפי במבה ודומיהם, א"ג) בגיל צעיר. במחקר נבדקה ההשערה כי שיעור האלרגיה הנמוך לבוטנים בישראל נובע מהצריכה הגבוהה של מוצרי בוטנים בגיל צעיר.

המחקר התקיים בדצמבר 2006 עד מאי 2009 ובמסגרתו נבדקו 600 פעוטות בני 4-11 חודשים שהיו בסיכון גבוה לפתח אלרגיה לבוטנים. זאת מכיוון שכבר היו אלרגיים לביצים או שהיתה להם אקזמה או שסבלו מהפרעה דלקתית בעור. הפעוטות חולקו לשתי קבוצות: לאחת ניתנו לפחות שישה גרמים של חלבון הבוטנים באמצעות במבה, ולאלה שלא אהבו את החטיף - באמצעות חמאת בוטנים, שעורבבה בתוך תחליף מזון התינוקות שלהם. הקבוצה השנייה נמנעה לחלוטין מצריכת מוצרים המכילים בוטנים. המשתתפים נוטרו במהלך כל תקופת המחקר על ידי מומחי רפואה, נוסף על סקרים טלפוניים על הרגלי האכילה שלהם. הממצאים הצביעו כאמור על ירידה של 81% בשכיחות האלרגיה לבוטנים בקרב הילדים שהחלו לצרוך מוצרי בוטנים בגיל צעיר. כשלילדים מלאו 5 שנים, נמצא כי 1% בלבד מקרב אלה שקיבלו במבה או חמאת בוטנים פיתח אלרגיה לבוטנים, לעומת 17.5% בקרב קבוצת הביקורת.

מלבד מה שנמצא במחקר זה - כי חשיפה מוקדמת למזון המכיל בוטנים יעילה למניעת אלרגיות למזון זה בהמשך - מוסיף מנהל NIAID, ד"ר אנתוני פאוצ'י, כי תוצאות המחקר "עשויות לשנות את הגישה שלנו למניעת אלרגיה למוצרי מזון אחרים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר