אנחת הרווחה ששחררו אמש בהפועל ירושלים אחרי ההצגה הנפלאה מול הפועל אילת (65:97) הפכה הבוקר במהרה למתח חיובי ולדריכות לקראת גמר הגביע נגד מכבי ת"א.
בקבוצה החליטו על דממת אלחוט תקשורתית עד אחרי משחק הגמר, וזאת במטרה לשמור על השחקנים מרוכזים. עם זאת, מאמן האדומים דני פרנקו, שאמש במסיבת העיתונאים ניכרה עליו תחושת ההקלה, שלח עקיצה למבקריו: "היום כולם נתנו הצגה, כולל אנשים שכמה מהנוכחים כאן אוהבים להשמיץ".
הסנטר האדום ג'וזף ג'ונס התייחס לספקולציות על שחרורו ועל רצון הקבוצה לצרף ביגמן נוסף: "אני לא יודע על מהלך כזה, אני רק מנסה להשתפר ולעזור לקבוצה. אם המאמן יחליט לעשות פעולה כדי לחזק את הקבוצה, זה בסדר גמור מבחינתי".
במקביל, בקבוצה עובדים במרץ על מכירת הכרטיסים למשחק הגמר. הפועל ומכבי קיבלו 4,500 כרטיסים כל אחת והן יהיו אחראיות על תהליך המכירה. כמות נוספת של כרטיסים, קטנה יותר, נחטפה בתוך דקות מאז תחילת המכירה ב-10:15 הבוקר. יש לציין כי למרות שתכולת הארנה בירושלים היא 11,600 מקומות, רק 10,200 מקומות יהיו זמינים לקהל, לנוכח סידורי אבטחה והפקה.
1,000 הכרטיסים הנוספים שמורים לאיגוד הכדורסל ולספונסרים שמממנים את האירוע. הכמות הגדולה מעוררת את זעמם של אוהדים משני צדי המתרס. אלדד, אוהד הפועל, אמר: "כל שנה אותו סיפור. במקום שזה יהיה חגיגה לאוהדים, לוקחים יותר מ-1,000 כרטיסים ומחלקים אותם למקורבי האיגוד". כפיר, אוהד מכבי, הצטרף למחאה: "כל הארגון של האירוע מאכזב. בהתחלה שיבצו את חצאי הגמר מול משחק העונה בכדורגל, ולכן רוב אוהדי מכבי החליטו ללכת לבלומפילד, ועכשיו אנחנו מגלים שמתוך אולם של יותר מעשרת אלפים מקומות אנחנו מקבלים פחות מחצי. זה לא ייתכן".
מאיגוד הכדורבל נמסר בתגובה: "מספר הכרטיסים שנלקח לצורכי האיגוד מוערך בכ-1,000 כרטיסים, וזה פחות מ-10% מנפח האירוע, כך שמדובר בכמות לגיטימית. מעמד גמר גביע המדינה הוא הזדמנות עבור איגוד הכדורסל לתגמל יותר מ-400 שופטים ומאמנים באיגוד שבמשך השנה עובדים בשכר נמוך וכעת ניתן להודות להם על פועלם בדמות כרטיס למשחק הגמר. מתוך אלף הכרטיסים הוקצאו כמויות גם לעיריית ירושלים ולחברת אריאל שמפעילה את הארנה, והם עושים ימים כלילות כדי להפוך את האירוע למכובד".
כפי שקרה בחצי גמר הגביע, גם בחמישי הרכבות המיועדות להגיע לירושלים ישבתו, מהנהלת רכבת ישראל נמסר: בהתאם לסטנדרט השירותי הגבוה של הרכבת, ולצורך נוחות ההגעה למשחק תכננה הנהלת רכבת ישראל תגבור של רכבות מיוחדות עבור האוהדים של הקבוצות, לבירה ובחזרה לתל-אביב.
במסגרת עיצומי ועד העובדים, החליטו חברי הועד וההסתדרות להשבית גם את הרכבות המיוחדות האלה. משמעות הדבר היא שכ-2,000 אוהדים יאלצו למצוא תחבורה חלופית מת"א לירושלים ובחזרה.
ביטול רכבות אלה בא בהמשך להחלטת הועד מאתמול לבטל את הרכבות המיוחדות למשחק חצי הגמר.
הנהלת רכבת ישראל מצרה על הפגיעה הקשה, החוזרת ונשנית, של ועד עובדי הרכבת בנוסעים וקוראת שוב, כמו שקראה לאורך כל העיצומים והשביתות המיותרות וחסרות ההצדקה של ועד העובדים, להתעשת ולחזור לשולחן הדיונים.
באיגוד הכדורסל הגיבו: "אנחנו עדיין במגעים עם הנהלת הרכבת ומקווים שוועד העובדים יבין שמי שנפגע כאן הוא ציבור הנוסעים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
